Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:46:59 GMT

۱۲ هزار فرصت شغلی سال ۹۹ در یزد ایجاد و یا تثبیت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۹۳۴

۱۲ هزار فرصت شغلی سال ۹۹ در یزد ایجاد و یا تثبیت شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت سخنان و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۰ سال گذشته بر مسایل اقتصادی و توجه به معیشت مردم افزود: در سالی که گذشت دستگاه قضایی در حمایت از اشتغال و تولید اهتمام ویژه ای داشت و در این راستا هم حرکت های خوبی در یزد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال « تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها» تصریح کرد:تمامی مجموعه  دستگاه قضایی استان برای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید با تمامی توان در میدان عمل در کنار سایر نهادهای متولی این حوزه حضور دارد.

دهشیری اضافه کرد: در همین راستا برگزاری نشست با حضور مدیران و سرآمدان حوزه صنعت و اقتصاد برای شناسایی مشکلات و رفع موانع تولید در دستور کار دستگاه قضای یزد در سال جدید قرار دارد.

رییس‌کل دادگستری یزد در ادامه با اشاره به کاهش محسوس پرونده ها در شعبه های تحقیق و داوری محاکم قضایی استان  هم گفت:  افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

دهشیری تصریح کرد: اجرای کامل سند تحول قوه قضاییه از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی یزد در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی است.

همچنین آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار جمعی از اعضای شورای معاونان دادگستری استان ،افزود: باید نسبت به جذب نخبگان برنامه هایی تهیه و تدوین شود و از ظرفیت جوانان هم  در جهت پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه بهره برد.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم همکاری مجموعه دستگاه‌ها برای رفع موانع تولید در استان ادامه داد: باید موانعی که در امور اقتصادی و معیشتی مردم به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه استکبارجهانی و نیز برخی مسایل مدیریتی وجود دارد شناسایی و برای حل آن برنامه ریزی کرد.

امام جمعه یزد: چشم‌انداز امنیتی و قضایی استان ترسیم شود

 نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضا باید چشم‌انداز امنیتی، قضایی و فرهنگی استان را برای آینده تدوین کند، گفت: با توجه به توطئه های دشمنان نظام اسلامی و آشنایی با حرکت مذبوحانه اسکتبارجهانی علیه مردم نباید  نسبت به این موارد غافل بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی یزد خاطرنشان کرد:  اگر بندگان خدا برای رضای الهی و کمک به خلق او حرکت کنند به قرب خدا نایل می شوند و این خلوص و نیت خدایی در زندگی انسان اثر سازنده مفیدی دارد.

ناصری یزدی به پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته که ۱۲ هزار شغل در استان با ورود دستگاه قضا تثبیت و یا ایجاد شد از تلاش این مجموعه قدردانی کرد.

بهره برداری از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه سال ۹۹ در یزد 

همچنین پنجم فروردین ماه سال جاری استاندار یزد گفته بود که سال ۱۳۹۹ با وجود تداوم تحریم‌های ظالمانه استکبارجهانی علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران به لطف الهی، با حمایت و پشتکار مسوولان و کمک مردم خیراندیش ۳۰ هزار مبلیارد تومان پروژه های بزرگ و کوچک تولیدی و صنعتی در استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی در نشست نوروزی سالانه یزدی‌تباران که در خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد برگزار شد، افزود: اهم این پروژه‌های اثربخش شامل فولاد اردکان و گندله سازی بافق و بسیای از طرح‌های مهمی است که در تولید و اشتغال منطقه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری مردم، بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران و با ایجاد جو همدلی خوبی که وجود دارد، یزد رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری و کسب و کار را در میان ۳۱ استان  کشور به دست آورد و این نشان‌دهنده شرایط و ظرفیت‌های مفید رسیدن به اهداف متعالی است.

استاندار یزد در ادامه به طرح‌های مهم استان که سه ماه آینده در استان افتتاح می‌شود خبر داد و گفت: مهمترین آنها می‌توان به راه آهن اقلیدفارس به یزد و افتتاح  ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اشاره کرد که در مراحل پایانی اجرا قرار دارد، مردم می‌توانتد از فواید  این طرح ها  استفاده کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

همچنین از حدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

برچسب‌ها دادگستری جهش تولید یزد اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری جهش تولید یزد دادگستری جهش تولید یزد اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی آیت الله محمدرضا ناصری اخبار کنکور دستگاه قضایی قضایی استان رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: 4 هزار و 12 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجرا شده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و 2 هزار و 120 طرح در شهر اجرا شده است.

عرب با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت‌ حمایت یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد است افزود: یک هزار و 496 طرح توسط زنان و 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال