Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@23:00:40 GMT

تعطیلی پارک جنگلی لتیان در ۱۲ و ۱۳ فروردین

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۱۳۹

تعطیلی پارک جنگلی لتیان در ۱۲ و ۱۳ فروردین

پارک جنگلی لتیان از فردا (پنجشنبه) تا پایان روز طبیعت در راستای جلوگیری از تجمع و شیوع بیماری کرونا، تعطیل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،حسن شکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا و اعلام فرمانداری شهرستان شمیرانات، تمامی مبادی ورودی و خروجی پارک جنگلی لتیان به منظور جلوگیری از ورود گردشگر به محوطه پارک در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مسدود می‌شود و نیروهای یگان حفاظت از ورود و اتراق مردم در عرصه های منابع طبیعی نیز جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع برای دریافت گزارشات مردمی در خصوص تصرفات اراضی ملی نیز فعال است.

مجموعه تفریحی لتیان که از شمال به سد لتیان و از جنوب به بزرگراه شهید بابایی می رسد، ۶۰۰ هکتار وسعت دارد و مجموعه ای بکر و دست نخورده است.شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، دارای ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده و یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۰۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پربیننده ترین مهراب قاسم‌خانی: آزاده نمرد، کشته شد! تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها کدام یک از مسافران نوروزی جریمه می‌شوند؟ جزئیات جدید از پیش فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ قیمت دلار ۱۰ فروردین ماه۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روز طبیعت برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از توقیف دو دستگاه خودروی نیسان حامل ۵ تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلاردشت، به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ ناصر صالحی در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب جنگلی در محور عباس آباد خبر داد و افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه خودرو‌های  نیسان را توقیف و در بازرسی 5 تن چوب  که به صورت غیر مجاز از  جاده جنگلی برداشت شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به دستگیری متهمین در این  عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و متهمان را به مرجع قضایی معرفی کردند.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد،  از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • چرا شغال‌های نزدیک تهران خوشحال و چندقلوزا شده اند؟
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه