Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:30:35 GMT

جعفر سلمانی، از دل سختی‌ها تا تیم‌ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۳۵۹

جعفر سلمانی، از دل سختی‌ها تا تیم‌ملی

ایسنا/خوزستان جعفر سلمانی، بازیکن ۲۳ ساله اهل شادگان استان خوزستان، اولین بازی ملی خود را در برابر تیم‌ملی سوریه تجربه کرد.

فوتبالیست خوزستانی شاغل در لیگ پرتغال، روز گذشته برای نخستین بار پیراهن تیم‌ملی بزرگسالان را به تن کرد تا با رسیدن به یکی دیگر از آرزوهای فوتبالی‌اش، حالا مسئولیتش دو چندان شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وینگر چپ پای شادگانی که با شماره پیراهن ۲، نخستین بازی ملی خود را مقابل تیم‌ملی سوریه و در پست غیرتخصصی به عنوان مدافع راست، انجام داد، به اذعان برخی کارشناسان توانست نمره قابل قبولی کسب کند، هرچند او در ادامه برای ثبات در تیم‌ملی کار بسیار سختی دارد.

جعفر سلمانی که محصول آکادمی باشگاه صنعت نفت آبادان محسوب می‌شود، طی دوران فعالیتش در باشگاه آبادانی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان نفت و البته با انگیزه‌ترین و بهترین نفرات این تیم بود که پس از تجربه کار کردن در لیگ هجدهم با سرجیو در نفت، با جدایی این مربی و پذیرفتن هدایت تیم لیگ برتری پورتیموننزه پرتغال، مورد توجه سرجیو قرار گرفت. البته سلمانی برای لیگ نوزدهم نیز در نفت ماند و با اسکوچیچ هم کار کرد که در تیم این مربی کروات هم از بازیکنان اصلی نفت در مستطیل سبز بود. سلمانی پس از لیگ نوزدهم در نهایت به تیم پرتغالی پورتیموننزه‌ی تحت هدایت سرجیو پیوست.

سلمانی با قابلیت‌های تکنیکی، سرعتی، شوت‌زنی و تاکتیک‌پذیری به بازیکنی چند پُسته شهرت دارد. البته او در واقع یک وینگر سرعتی است که باتوجه به قابلیت چند پُسته بودنش، اسکوچیچ مقابل سوریه در خط دفاع او را به کار گرفت که با نمایشی که داشت، هم توانست تا حدودی مسئولیت‌های خود را به خوبی در پست غیرتخصصی‌اش در زمین انجام دهد و هم مردم خوزستان و شادگانی‌ها را به ادامه مسیر فوتبالی این بازیکن امیدوارتر کند.

حضور سلمانی در ترکیب ثابت تیم‌ملی این نوید را می‌دهد که خوزستانی‌ها می‌توانند در انتظار ستاره جدیدی در فوتبال ملی باشند. ستاره‌ای که البته باید سختکوشی خود را دوچندان کند تا بتواند در تیم‌ملی جایگاه اصلی خود را پیدا کند. سلمانی مدتی پیش در یک مصاحبه عنوان کرده بود "برای بازیکنی که از روستاهای شادگان به بالاترین سطح فوتبال کشور برسد، قطعا حفظ چنین جایگاهی نیاز به سختکوشی و ریاضت کشیدن دارد زیرا  من از دل این سختی‌ها، قدم به زمین فوتبال گذاشته‌ام."؛ این جملات هم یعنی این بازیکن به خوبی آگاه است که برای ماندن در تیم‌ملی و حتی فوتبال اروپا باید سخت تلاش کند تا جایگاهش ثابت شود.

قطعا برای بازیکن ۲۳ ساله خوزستانی، طی کردن این مسیر با فراز و نشیب نیز همراه است اما به نظر می‌رسد انگیزه سلمانی که از شادگان به پورتیموننزه‌ و سپس به تیم‌ملی رسیده، قوی‌تر از سختی‌های مسیر موفقیتش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان جعفر سلمانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵ - ۳ بحرین/ شاگردان شمسایی به سختی به دور حذفی صعود کردند

تیم ملی فوتسال کشورمان در دومین دیدار خود در جام ملت های فوتسال آسیا در تایلند به مصاف بحرین رفت و در نهایت با نتیجه  ۵ - ۳ بحرین را شکست دهد.

ترکیب تیم ملی فوتسال ایران:

باقر محمدى، علیرضا رفیعی‌پور  مهدى کریمى، اصغر حسن‌زاده  و سعید احمدعباسی

ترکیب تیم ملی فوتسال بحرین :

حمید سبط عباس، محمدناصر محمد السندی، صالح احمد، میرزا عبدالله سلمان احمد، محمد عبدالله عبدالعزیز

در دقیقه ۱۱ نیمه اول مسابقه سلمان بازیکن بحرینی ها بر خلاف انتظار همگان موفق شدند نخستین گل بازی را به ثمر برساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علیرضا رضا رفیعی‌پور  نیز در دقیقه ۱۱ دروازه بحرین را باز کند و گل تساوی خیلی زود برای ایران ثبت شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   گل دوم تیم ملی بحرین توسط صالح احمد  در دقیقه ۱۸ روی اشتباه علی اکرمی که به تعویض وی ختم شد، به ثمر رسید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر یک بحرینی‌ها به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم در دقیقه ۲۲ پاس زیبا و خلاقانه سعید احمدعباسی به مهدی کریمی  و ضربه این بازیکن از بین پا‌های حمید سبط عباس، گل دوم ایران را به همراه داشت.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در دقیقه ۲۹ سعید احمدعباسی با یک حرکت انفرادی و شلیکی دقیق، گل سوم ایران و سومین گل خود در رقابت‌ها را به ثمر رساند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در دقیقه ۳۱ تیم ملی فوتسال ایران که با یارگیری نفر به نفر از شیوه پرسینگ استفاده کرده بود. با یک چرخش ( فرار از پرس ) از سوی بازیکنان بحرین مواجه شد و علی العربی موفق شد دروازه ایران را باز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

در دقیقه ۳۴ شوت سرکش بهروز عظیمی با وجود عکس العمل دروازه‌بان از بالای دستان او عبور کرد و به تور دروازه بحرینی‌ها چسبید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در دقیقه ۳۹ و در چند فاصله چند ثانیه مانده تا پایان مسابقه در حالی که تیم بحرین از سیستم پاور پلی استفاده می‌کرد اشتباه بازیکن حریف سبب شد که احمد عباسی از نیمه زمین خودی دروازه این تیم را برای پنجمین بار باز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فوتسالیت‌های علم رغم اینکه در ابتدای بازی حریف خود را دست کم گرفته بودند، اما در پایان موفق شدند از سد بحرینی‌ها بگذرند و ۶ امتیازی شوند و به دور حذفی صعود کنند.

  باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • یاسین در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد
  • بازی سختی مقابل تیمی که ژاپن را حذف کرده داریم
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • آزمون بیرانوند برای بازگشت به ترکیب پرسپولیس؛ کار سختی داری استاد!
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • شمسایی: به بازیکنانم ایمان دارم/ با شرایط سختی روبه‌رو هستیم
  • پیگیری برقراری سختی کار در حقوق کارگران استان سمنان
  • ایران ۵ - ۳ بحرین/ شاگردان شمسایی به سختی به دور حذفی صعود کردند
  • اعتراف ستاره سیتی: فصل خیلی سختی داریم
  • «محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد