Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:57:23 GMT

آغاز ثبت‌نام ورودی مدارس تیزهوشان قم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۳۸۱

آغاز ثبت‌نام ورودی مدارس تیزهوشان قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی طالبی رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی آینده ۴۶۶ دانش آموز در  استان از طریق شرکت در آزمون ورودی در مدارس تیزهوشان پذیرش خواهند شد.

او افزود: فرآیند ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعداد‌های درخشان برای سال تحصیلی آینده هم زمان با سراسر کشور، از روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه  آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش قم اضافه کرد: داوطلبان پایه ششم و نهم  فقط تا ۲۵ فروردین‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان به نشانی azmoon.medu.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام اقدام نمایند.

او ادامه داد: در این آزمون ۳۳۶ دانش آموز در پایه هفتم و ۱۳۰ دانش آموز در پایه دهم جذب خواهند شد.

طالبی بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو، برای نخستین بار در استان قم، رشته هنرستانی کامپیوتر (گرایش شبکه و نرم افزار) در دبیرستان پسرانه استعداد‌های درخشان شهید دکتر شهریاری ایجاد می‌شود که دانش آموزان (پایه نهم سال تحصیلی جاری) مستعد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، از سال تحصیلی آینده، از این خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس استعداد‌های درخشان بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم به ترتیب راس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۲۰ و روز جمعه ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گفته طالبی، در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۲۵۴ دانش‌آموز دختر و پسر در هشت مدرسه استعداد‌های درخشان استان قم مشغول به تحصیل هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیزهوشان اخبار دانش آموزی استعداد های درخشان آزمون ورودی سال تحصیلی دانش آموز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت سفارش کتب درسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، ظهر امروز_ چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از بیست‌وهشتم فروردین آغاز شود، از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی «my.Gov.ir» یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی «my.medu.ir» یا سامانه «irtextbook.ir» مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز می‌شود و تا نهم شهریور ادامه دارد.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از دهم تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده‌است، توزیع می‌شود.

کد خبر 747531

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف از امروز آغاز می شود
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت