Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:57:14 GMT

بارش باران کردستان را فرا ‌گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۶۱۹

بارش باران کردستان را فرا ‌گرفت

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش پراکنده باران از امروز (چهارشنبه) در سطح استان شروع شده و همزمان وزش باد قابل ملاحظه و گرد و خاک را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برای روز پنج شنبه بارش‌های پراکنده، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: امروز و فردا دمای هوای استان روند افزایشی دارد اما از روز جمعه دما افت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان، به تشریح وضعیت هوای استان در روز طبیعت(۱۳ بدر) پرداخت و گفت: در روز جمعه بارش باران را شاهد نیستیم اما وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل دمای هوای استان در مقایسه با شبانه روز گذشته افزایش یافته است افزود: در این مدت حداقل دمای شهرهای دیواندره و زرینه منفی یک درجه سانتی‌گراد، سقز یک، سنندج، مریوان و کامیاران ۲، قروه چهار و بانه پنج درجه سانتی گراد بود.

پناهی اضافه کرد: سراب شهرک دهگلان با دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین و سلین اورامان با ۲۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته فقط شاهد ورود گرد و خاک از کشور همسایه عراق بودیم اما در حال حاضر علاوه بر این، در خود استان نیز به دلیل خشک شدن برخی از مناطق و وزش باد شدید، امکان ایجاد پدیده گرد و خاک وجود دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۷۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(۳۵۴ میلیمتر) بیش از ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت(۳۰ سال قبل) ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان سنندج بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان سنندج تغییرات آب و هوا کردستان سنندج بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتی گراد گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل