Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشان فداکاری به شهید «غلام‌رضا عاقل» تعلق گرفت، آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را ۱۲۰ روز تمدید کرد، نگرانی غرب در پی امضای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، باید نسبت به احتمال احیای داعش حساس بود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نشان فداکاری به شهید «غلام‌رضا عاقل» تعلق گرفت، آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را ۱۲۰ روز تمدید کرد، نگرانی غرب در پی امضای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، باید نسبت به احتمال احیای داعش حساس بود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۱ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را ۱۲۰ روز تمدید کرد

یک سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور ۱۲۰ روز معافیت از تحریم‌های ایران را به دولت عراق داده است تا هزینه واردات برق از ایران را بپردازد. این طولانی‌ترین معافیت صادر شده تحت قوانین کنگره و اولین معافیت در دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان نشان دادن حسن نیت به دولت مصطفی الکاظمی بوده است.

در بیانیه این سخنگوی کاخ سفید همچنین آمده است: معافیت اعمال شده اطمینان حاصل می‌کند که عراق بتواند ضمن برآورده کردن نیازهای کوتاه‌مدت خود در زمینه انرژی، اقداماتی در راستای کاهش وابستگی‌اش به واردات انرژی از ایران انجام دهد.

آمریکا بعد از خروج از برجام و اعمال تحریم‌های مختلف علیه ایران، به دلیل وضعیت عراق مجبور شد بغداد را بر اساس معافیت‌های مدت‌دار از تحریم‌های مرتبط با خرید گاز و نیز واردات برق از ایران، معاف کند. معافیت‌ها داده شده به عراق معمولاً ۹۰ تا ۱۲۰ روزه بوده‌ است و گاه تا ۴۵ تا ۶۰ روز هم کاهش یافته بود.

 

نگرانی غرب در پی امضای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

مهدی صفری، سفیر سابق ایران در چین در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی ابعاد مختلف سند جامع همکاری‌های ایران و چین پرداخت و با اشاره به اینکه با قطعی شدن شکست طرح غرب درباره ایران، فضاسازی ضد قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین شدت گرفته است، گفت: ایران و چین خواهان روابط راهبردی هستند و این در سفر رییس جمهور به چین و شین جین به ایران مطرح شده بود.

 

وی با بیان اینکه غرب در پی امضای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، نگران شده است، گفت: چین برای کسب جایگاه قدرت برتر، دنبال شریک می‌گردد و رسانه‌های غربی در پی نگرانی از همکاری ایران و چین، قرارداد ترکمنچای را مطرح کردند در صورتی که این قرارداد برد برد و بر اساس منافع دو طرف است.

 

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به اینکه قدرت ایران برای کشور‌های دیگر ملموس است، گفت: چین دنبال یک شریک قدرتمند است و ایران می‌تواند این جایگاه را برای چین ایفا کند. ایران مرکزیت منطقه است. با این تحول و تشکیل مسیر ترانزیتی از درون ایران، رشد اقتصادی خوبی نصیب کشور خواهد شد.

 

صفری با بیان اینکه آمریکا سعی کرد با بررسی بستن تنگه‌های اطراف چین، پکن را در تنگنا قرار دهد، افزود: به همین علت چینی‌ها بیشتر نگاه به غرب داشتند و فکر احیای جاده ابریشم شکل گرفت

 

نشان فداکاری به شهید «غلام‌رضا عاقل» تعلق گرفت

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌ پاس رشادت در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «غلام‌ رضا عاقل» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

خلبان شهید غلامرضا عاقل در ۳۱ تیرماه سال ۱۳۳۴ در تهران دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم ریاضی ادامه داد. سپس با عشق و علاقه و با وجود داشتن فرصت تحصیل در سایر دانشگاه‌ها، وارد دانشکده افسری شد. با پایان تحصیلات در دانشکده افسری، به‌عنوان خلبان بالگرد کبری انتخاب و در هوانیروز مشغول خدمت شد. با اوج‌گیری انقلاب اسلامی به صفوف مردم پیوست.

با شروع غائله کردستان، مأموریت‌های پروازی این شهید والامقام اوج گرفت و با شجاعتی مثال‌زدنی به سرکوب ضدانقلاب پرداخت.

روز ۲۰ دیماه ۱۳۵۸، باوجود اینکه نوبت پروازش نبود، ولی داوطلبانه به مأموریت سرکوب ضدانقلاب در سقز و سردشت اعزام شد. در همین منطقه بالگرد ایشان مورد اصابت گلوله ضدانقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

 

پاسداشت دوازدهم فروردین این است که مردم در همه امور مهم اداره کشور حضور پیدا کنند

حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ۱۲ فروردین را یک راه برای حل معضلات اساسی کشور عنوان کرد و گفت: پاسداشت دوازدهم فروردین این است که مردم در همه امور مهم اداره کشور حضور پیدا کنند. فردا دوازدهم فروردین و سالروز اعلام نظام جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ است. یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) است. بعد از انقلاب و تقریبا بلافاصله بعد از روز دهم فروردین و یازدهم فروردین که دو روز همه پرسی و رفراندوم بود، با ۲۲ بهمن که پیروزی انقلاب اسلامی بوده فاصله آن ۴۷ روز است یعنی در کمتر از دو ماه مردم پای صندوق آرا آمدند و به نظام رای دادند.

 

رییس جمهوری افزود: امام درس بزرگی به همه داد و این که در این کشور همه کاره مردم هستند. اگر در یک کلمه ۱۲ فروردین ۵۸ را تفسیر کنیم، این است که میزان رای مردم و ملت است و همه کاره مردم هستند و این مردم هستند که برای خود نظامی را بر می‌گزینند و انتخاب می‌کنند. نظامی که یک پایه آن جمهوریت و ‌مردم سالاری و پای دیگر آن موازین اسلام و اسلامیت است و پایه سوم آن ایران است. این سه در کنار هم جمهوری اسلامی ایران می‌شود. نام نظام ما هم جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی در اصل اول مخصوصا در اصل سوم می‌گوید دولت جمهوری اسلامی ایران، این نام نظام است و دارای سه پایه مهم است که هرکدام اهمیت خاص خود را دارد.

 

وی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوریت را در اصل ۶ بیان کرده است و اسلامیت را در اصل ۴ بیان کرده است و این هم در اصول مختلف از جمله اصل اول و سوم به صراحت ذکر شده است. مشخص است که کشور ما کشور ایران است و هویت ایرانی و فرهنگ ایران برای ما مهم است و اگر بخواهم یک کلمه درباره  ایران بگویم منافع ملی کشور به معنای عام کلمه است. نه منافع ملی که روبروی امنیت ملی و مصالح ملی ذکر می‌کنیم منافعی که به معنای عام همه اینها را شامل می‌شود.

 

باید نسبت به احتمال احیای داعش و ظهور گروه‌های تکفیری حساس بود

پنجمین دوره کنفرانس بروکسل با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» روز سه‌شنبه به صورت مجازی برگزار شد و «غلامحسین دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و بلژیک، در این کنفرانس سخنرانی کرد.

دهقانی با بیان اینکه بحران سوریه، دهمین سال خود را سپری کرده است، گفت: این امر نشانگر این واقعیت تلخ است که جامعه جهانی هیچ اراده واقعی برای حل این بحران بر مبنای حقوق بین‌الملل به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ندارد.

وی با اعلام اینکه از آغاز بحران سوریه، ایران همواره از راه‌حل‌های سیاسی حمایت کرده است، اظهار داشت: ایران با همکاری روسیه و ترکیه مبدع روند آستانه با هدف پایان دادن به عملیات نظامی و یافتن راه‌حل سیاسی بوده است. کمیته قانون اساسی نیز به عنوان بستری برای گفتگو‌های سوری-سوری ایجاد شد که ایران همواره از این کمیته حمایت کرده است.

سفیر ایران در بروکسل ادامه داد: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین‌المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروه‌های تروریستی تکفیری حساس بود.

دهقانی با اشاره به موضوع پناهندگان سوریه تصریح کرد: بازگشت امن پناهندگان در عین حفظ کرامت انسانی آن‌ها و بدون استفاده ابزاری از آن‌ها برای برای دریافت امتیازات سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. نباید برخی کشور‌ها با سوءاستفاده از موضوع بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی باشند.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا در جهان، خاطرنشان کرد: سوریه به صورت همزمان با دو فاجعه جنگ و ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و این شرایط اهمیت بازسازی و کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه را دوچندان می‌کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار باید نسبت به احتمال احیای نشان فداکاری به شهید جمهوری اسلامی ایران دوازدهم فروردین تعلق گرفت رضا عاقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد

کاپیتان ماندنی شد.

طرفداری | کوکه، کاپیتان 32 ساله اتلتیکو مادرید برای تمدید قرارداد با این باشگاه به توافق رسید.

با اعلام باشگاه اتلتیکو مادرید، قرارداد کوکه با این تیم تا تابستان 2025 تمدید شد تا کاپیتان در روخی بلانکوس ماندنی شود. کوکه با 626 بازی رکورددار تعداد بازی با پیراهن اتلتیکو مادرید است. کوکه ۳۲ ساله پرورش یافته آکادمی روخی بلانکوس است و از سال ۲۰۱۱ برای تیم اصلی بازی می کند. او در 626 بازی برای اتلتیکو مادرید، 47 گل و 116 پاس گل ثبت کرده‌است. او همچنین هشت جام مختلف در اتلتیکو مادرید بالای سر برده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد