Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:21:16 GMT

بازدید از اماکن تاریخی ارومیه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۹۴۵

بازدید از اماکن تاریخی ارومیه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با توجه به تغییر وضعیت کرونایی ارومیه از نارنجی به قرمز، نظارت بر اماکن و تأسیسات گردشگری این شهرستان تشدید می‌شود و از پذیرش تورهای غیرمجاز گردشگری در این مکان‌های جلوگیری می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که بازدید از مکان‌های تاریخی ارومیه مانند مسجد جامع، مدرسه ۲۲ بهمن، خانه انصاری و مدرسه هدایت تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و تعطیلی موزه‌های استان نیز کما فی السابق ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت اتوبوس گردشگری ارومیه به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تعطیل شده و این اتوبوس هیچ گونه سفری در داخل شهر نخواهد داشت.

کاهش نیروهای این اداره‌کل و فعالیت آنها در ایام وضعیت قرمز کرونایی نیز طبق مصوبات ستاد ملی کرونا خواهد بود.

کد خبر 5178587

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان غربی ویروس کرونا گردشگری ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه امام زمان حضرت مهدی عج تردد وسایل نقلیه سانحه تصادف عکس استانها گرگان خرم آباد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند

 لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران در حاشیه بازدید از اجرای طرح نوروزی شهرستان دهلران، اظهار کرد: بیشترین بازدید‌ها از جاذبه‌های شاخص طبیعی مانند مجتمع تفریحی آب‌درمانی سرگرو (آبگرم)، مجتمع تفریحی دویرج، کویر ابوغویر، قلعه باستانی شاخ و اماکن مذهبی شامل امامزاده سیدناصرالدین (ع)، امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده سید فخرالدین (ع) و امامزاده سید ابراهیم قتال (ع) بوده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در این شهرستان تا کنون ۱۶هزار و ۷۰۰ نفر در اماکن اقامتی، بوم‌گردی، هتل ها، مهمانسرای ادارات، زاِئر سرای اماکن مذهبی، خانه‌های مسافر و مدارس اسکان داده شده است.

فرماندار ویژه دهلران به تپه تاریخی علی کش در بخش موسیان، قلعه شیاخ در بخش زرین آباد، غار خفاش و مجتمع گردشگری آبگرم در شهر دهلران، کویر ابوغویر در بخش دشت عباس، سر قلعه در سراب میمه، اماکن مذهبی و یادمان‌های دفاع مقدس در این شهرستان اشاره و افزود: از همه مسافران و گردشگران نوروزی برای بازدید از اماکن تفریخی، تاریخی، گردشگری و دفاع مقدس این شهرستان دعوت می‌شود.

وی زیارت اماکن مذهبی را پل میان معنویت و تفریح ذکر کرد و افزود: در شهرستان دهلران حدود ۴۰۰ اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری ثبت شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهلران نیز با اشاره به فعالیت چهار واحد بوم گردی در این شهرستان گفت: این واحد‌های بوم گردی در بخش‌های زرین‌آباد، مرکزی و موسیان فعالیت دارند.

حجت اله عینی از فعالیت ۲۵ غرفه و نمایشگاه صنایع دستی و "سیاه چادر" عشایری در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد و افزود: این غرفه‌ها در رشته‌های مختلف گلیم‌بافی، حصیر بافی، رودوزی‌های الحاقی، محصولات جاجیمی، طراحی سنگ، گل دوزی، عروسک دوزی، گیوه بافی و عرضه سوغات مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: جمع کل فروش محصولات صنایع دستی این غرفه‌ها تا کنون سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال بوده است که نقش مهمی در درآمدزایی و اشتغال هنرمندان صنایع دستی این شهرستان داشته است.

عینی گفت: به منظور حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان از آثار باستانی شهرستان در بخش‌های زرین آباد و سراب میمه از جمله قلعه‌های دنه، شاخ، سرقلعه میمه، قلعه دوآب، محوطه‌های باستانی سرطوور، مورتو، کلگه، کل باجگیره، کتیبه سنگی دوره قاجار میمه، پل تاریخی هفتکده بازدید و سرکشی به عمل آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان 
  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان
  • «فلک‌الافلاک» و «بیشه» در صدر بازدید گردشگران نوروزی لرستان
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کبودراهنگ
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس