Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@04:17:57 GMT

کشف محموله‌های قاچاق چوب در منطقه حفاظت‌شده هلن

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۱۳۳۳

کشف محموله‌های قاچاق چوب در منطقه حفاظت‌شده هلن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری، نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان‌های کیار و لردگان در محورهای حاشیه منطقه حفاظت‌شده هلن، به دنبال گشت و کنترل شبانه‌روزی، موفق به شناسایی و متوقف‌کردن سه خودروی حمل چوب جنگلی قاچاق شدند.

دو فقره از این تخلف‌ها با عملیات نامحسوس و در جریان گشت و کنترل شبانه پاسی از بامداد صورت گرفت و در یکی از عملیات‌ها نیز متخلفان با استفاده از خودروی سواری اقدام به قاچاق چوب جنگلی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این عملیات ها چهار متخلف دستگیر و پرونده آنان برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

لازم به ذکر است که منطقه حفاظت شده جنگلی هلن با وسعت 40 هزار و 231 هکتار در سال 77 مبنی بر حفاظت از ده درصد جنگل‌های کشور انتخاب و در سال 78 تصویب شد و از سال 1389 حفاظت از این منطقه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان محول شد.

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق چوب محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری منطقه حفاظت شده هلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل محمد نوری گفت: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان ۳ دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بودند در محور اردبیل به نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت ۲ شب انجام گرفت قاچاقچیان سعی داشتند فرار کنند که نیرو‌های یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند که موجب برخورد به خودرو مأموران یگان و خسارت جدی به خودرو یگان شده و ۲ نفر از مأموران یگان مصدوم شده اند.
نوری ادامه داد: یکی از خودرو‌های قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرده و ۲ متخلف دیگر دستگیر و در حال حاضر در بازداشت هستند و خودرو‌های متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از هموطنان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی