Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجان شاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان کرمان طی ۲ سال گذشته در ایجاد ایستگاه های پایش کیفی هوا ۱۰۰ درصد رشد داشته است و اول سال ۹۸ پنج دستگاه در استان کرمان شامل ۲ دستگاه در کرمان، یک دستگاه در شهرستان های ریگان، زرند و فهرج نصب شد و اکنون در بم، کهنوج و راور و انار به عنوان کانون های اولویت دار در خیزش گرد و غبار این دستگاه نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نصب ایستگاه های پایش کیفی هوا در مناطق مختلف استان کرمان منشا خیر بود تصریح کرد: بعد از راه اندازی این ایستگاه ها متوجه موارد زیادی شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی روی شاخص های کیفی هوا کار می کنند و در مواردی که بیش از حد مجاز باشد اعلام می شود و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تصمیم گیری می کند.

وی اظهار داشت: محیط زیست دستگاهی با شرح وظایف گسترده است که علاوه بر جلوگیری از تخلفات شکار و صید باید پایش های کیفی در صنایع را نیز مد نظر داشته باشد و برای استقرار صنایع در چارچوب ضوابط زیست محیطی باید اظهار نظر کند که فعالیتی انرژی بر است.

شاکری گفت: مطالعات و آموزش های زیست محیطی در کنار اقدامات انجام شده در سازمان حفاظت محیط زیست می تواند در پیشبرد اهداف این نهاد بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش و ورود به برنامه شاد اظهار داشت: در این مسیر آموزش های موثر و جدی برای دانش آموزان اجرا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: اگر در سنین پایین اهمیت محیط زیست به دانش آموزان آموخته شود در آینده با مسئولان و افرادی مواجه خواهیم بود که با مسائل محیط زیست بیگانه نیستند و محیط زیست را به عنوان یک مانع نمی بینند بلکه به عنوان عنصر اثرگذار در سلامت مردم می دانند.

وی ادامه داد: مسئولان همواره در کنار محیط زیست بوده و هستند و دولت تدبیر و امید با اقدامات انجام شده نشان داد به محیط زیست بسیار اهمیت می دهد.

شاکری به احیای تالاب جازموریان به صورت جدی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: طرح مطالعاتی این تالاب در سال ۹۵ و در همین دولت آغاز شد و اکنون مراحل پایانی را می گذارد و امید می رود با حمایت های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار کرمان در شورای برنامه ریزی استان مطرح و بودجه ای برای این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه کاهش بارش ها طی سال گذشته تاثیرات منفی بر محیط زیست داشته است و شاید لازم باشد در صورت اتفاق نیفتادن بارندگی ها بودجه خاصی در این بخش جذب شود اظهار داشت: امید می رود با برنامه ای منسجم تالاب جازموریان احیا شود.   

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کرمان مدیریت پسماند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کرمان مدیریت پسماند اخبار کنکور حفاظت محیط زیست استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را در خانه‌باغی در ساری کشف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، به امر شناسایی متخلف اقدام کرده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیرمجاز در خانه‌باغ  و مخفیگاه متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیرقانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ‌وحش تحویل داده شود.

بر اساس اعلام محیط زیست متخلف در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری