Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در یک جلسه مجازی مربوط به این کمیته تعهد به ضرب الاجل اول مه که از سوی دولت دونالد ترامپ برای خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان تعیین شد را "غیرواقع‌بینانه و خطرناک" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد به "دلایل تاکتیکی" احتمال پایبندی کشورش به ضرب الاجل تعیین شده بر اساس توافق دوحه برای خارج شدن نظامیان آمریکا از افغانستان کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به دنبال این اظهار نظر، طالبان نیز تهدید کرد پس از اول مه، به هر آمریکایی که در خاک افغانستان باقی مانده باشد، حمله می‌کند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  گفت: زمان آن رسیده که ما از افغانستان خارج شویم اما خارج کردن نیروها تنها در مدت زمان سه هفته و نیم، غیرواقع‌بینانه و مطلقاً خطرناک است.

اسمیت که یک دموکرات است ادامه داد: این وظیفه آمریکا نبود که از ارتشش برای برقراری صلح و ثبات در کشور که فاقد آنهاست استفاده کند و دولت آمریکا باید از ادامه چنین مأموریت شکست خورده‌ای دست بکشد.

اسمیت اظهار کرد: اگر طالبان قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، ما نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. ما می‌توانیم وضعیت بن‌بست را حفظ کنیم اما نمی‌توانیم طالبان را از داشتن سطحی از نفوذ در افغانستان، منع کنیم. در پایبندی ما به این ماموریت، هزینه بسیار زیاد و ریسک فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد: تهدیدهای فراملی واقعی که آمریکا در حال حاضر با آن‌ها روبه‌روست، نه از افغانستان، بلکه بیشتر از جانب سوریه، دیگر نقاط خاورمیانه و آفریقا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان مذاکرات طالبان و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • گوشت چروکیده ؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید! (+عکس)
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن