Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزارت نفت عراق اعلام کرد که تولید نفت خود را تا سال 2029 به 8 میلیون بشکه در روز می‌رساند.
به گزارش خبرگزاری عرب نیوز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اعلام کرد که کشورش قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا سال 2029 به 8 میلیون بشکه در روز برساند. مقدار تولید کنونی نفت عراق 4 میلیون و 800 هزار بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ظرفیت تولید عراق می‌تواند به روزانه 12 میلیون بشکه در روز برسد، افزود: طرح‌های کنونی برای افزایش تولید با توافق کاهش تولید اوپک پلاس برای تثبیت بازارهای نفت تضادی ندارد.
وزیر نفت عراق گفت: افزایش تدریجی تولید این کشور در میدان‌های عمده نفتی موجود این کشور از جمله مجنون، زبیر و رمیله رخ می‌دهد که در مجموع توان دو برابر کردن تولید خود را دارند.
عبدالجبار اعلام کرد که عراق طرح‌هایی برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی برای توقف نیاز به واردات سوخت دارد.
عراق همچنین قصد دارد ظرفیت تولید خود در بخش گاز طبیعی را افزایش و واردات را کاهش دهد.
وزیر نفت عراق همچنین اظهار کرد که عراق قصد دارد تولید گاز خود را تا سال 2025 به 4 تا 5 میلیارد فوت مکعب برساند، این رقم اکنون یک میلیارد و 500 میلیون فوت مکعب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون بشکه بشکه در روز نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است

به گزارش قدس خراسان، حسن رستمی اظهار کرد: بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۵۰ تن مرغ پارسال در این استان تولید و توزیع شد که این میزان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان خراسان رضوی در یکسال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید شده است که افزایش نزدیک به هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۴۸۷ مرغداری‌ گوشتی در این استان با ظرفیت ۳۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۵ قطعه فعالیت دارد.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از حیث واحدهای فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد