Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه بازرسان سازمان صمت طی یک ماه اخیر بیش از سه هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و کشتارگاه‌های مرغ داشتند که بازار مرغ مازندران همچنان از کمبود عرضه رنج می‌برد و کماکان مردم پشت صف‌های طولانی گاه دست پر و گاه دست خالی به خانه بر می‌گردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با گذشت 11 روز از سال جدید، صف‌های طولانی مردم برای خرید و تهیه گوشت مرغ همچنان در مازندران ادامه دارد و مرغ در
خرده فروشی‌ها تا 10 صبح نشده تمام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر چند مسئولان وعده تأمین مرغ مورد نیاز مردم و جلوگیری از ازدحام برای خرید راحت آن را از سال گذشته داده بودند، اما به نظر می‌رسد کاهش عرضه مرغ به بازار و نیاز مردم و مسافران و گردشگران به گوشت سفید باعث شده تا همچنان صف‌های طولانی برای خرید مرغ ادامه داشته باشد.


بازار همچنان از کمبود عرضه رنج می‌برد

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین وضعیت بازار مرغ طی روز جاری اظهار کرد: همچنان بازار از کمبود عرضه رنج می‌برد.

علی اصغر ایمانی افزود: خبری از توزیع مرغ‌های منجمد نیست و تنها مرغ‌های موجود به مرغ‌های دولتی 22 هزار و 500 تومانی بر می‌گردد که به دلیل تقاضای فراوان، تا قبل از ظهر ویترین مراکز عرضه خالی می‌شود.

این توزیع کننده مرغ در مازندران اعلام کرد: مرغداران از عرضه مرغ امتناع می‌کنند؛ البته فروش مرغ با قیمت بالاتر به کشتارگاه‌های تهران یکی از دلایل اصلی این امر است.

ایمانی متذکر شد: اگر بازار عرضه مرغ در استان ساماندهی نشود، قطعا در ماه مبارک رمضان با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.



*تشکیل 161 پرونده تخلف مرغداری‌ و کشتارگاه‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز  اظهار کرد: در یک ماهه اخیر تعداد 3 هزار و 187 مورد بازرسی از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد های صنفی عرضه کننده مرغ در استان مازندران به عمل آمده است.

حسینقلی قوانلو افزود: در مجموع این بازرسی‌ها 161 پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه بیشترین تخلف کشف شده، عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی بوده است؛ خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده متشکله بیش از 66 میلیارد ریال بوده است.

قوانلو ضمن اخطار به فعالان این حوزه که مبادرت به تخلف در عرضه مرغ می‌کنند، اعلام کرد: با هر گونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده جهت صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت مازندران در پایان از عموم شهروندان مازندرانی تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل فروش اجباری کالا، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار و سایر تخلفات صنفی مراتب را به تلفن 124 اعلام کنند.

به گزارش بلاغ، به تعبیری ساده‌تر وقتی نظارت کافی بر بازار و نحوه عرضه محصولات و کالا نباشد یا سوءمدیریت در کنترل تولید و قیمت کالاها به بیشترین میزان خود افزایش یابد، نباید انتظاری غیر از آشفتگی حال‌حاضر بازار داشت.

در نقطه مقابل مشکلی که اکنون در این بین وجود دارد نحوه توزیع در مناطق مختلف شهر است که گاه به طولانی شدن صف‌ها و خطر گسترش بیماری کرونا دامن زده و نگرانی‌ها را در این ایام دو چندان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشتارگاه ها عرضه مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن پیاز در میدان مرکزی عرضه می شود، درحالیکه حداکثر نیاز بازار ۲۵۰ تن است.

او از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز جیرفت در میدان مرکزی ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان و دزفول ۱۴ تا ۱۵ هزارتومان است.

یاوری ادامه داد: هم اکنون هرکیلو پیاز برمبنای فاکتور با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود. به عنوان مثال اگر هرکیلو پیاز با نرخ ۲۰ هزارتومان خریداری شده باشد با احتساب سود حداکثر ۲۷ هزارتومان باید عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار افزود: با توجه به آنکه قیمت گوجه فرنگی به کمتر از ۱۰ هزارتومان رسیده بود و برای کشاورزان مقرون به صرفه نبود، از این رو آنها ترجیح دادند که عرضه را کاهش دهند و از طرفی برداشت به سبب بارندگی ها به تاخیر افتاد که همین ۲ عامل منجر به افزایش قیمت شد.

او گفت: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • مردم نگران تامین سوخت نباشند
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم