Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان فارس از اعطای بیش از ۱۷ هزار مرخصی به زندانیان این استان در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفتگو با میزان با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۹ هزار اعطای مرخصی و همچنین آزادی از زندان‌های استان فارس داشته ایم گفت: در اجرای طرح پایش زندانیان  ۱۱۸۷ نفر از زندانیان استان فارس آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در همین بازه زمانی ۵۴۱ نفر از زندان آزاد شده اند اظهارداشت: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه ۵۰۱۵ مورد اعطای مرخصی پایان حبس داشته ایم.

وی ادامه داد:در اجرای بند ۱۲ سیاست‌های کلی قضایی مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم در استفاده از مجازات زندان با رویکرد حبس‌زدایی و به منظور حصول اطمینان از اجرای قوانین و مقررات در مورد زندانیان و تامین حقوق بازداشت شدگان طرح پایش آن‌ها در زندان‌های استان فارس در حال انجام است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: براساس این طرح کلیه زندانیانی که آثار تنبه و ندامت در آنان مشهود است و در صورت آزادی از زندان، دیگر مرتکب جرم نخواهند شد شناسایی، و به مراجع قضایی ذی ربط جهت فراهم کردن زمینه آزادی آنان معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: طولانی شدن مدت حبس علاوه براینکه سودی برای جامعه ندارد و باعث ایجاد صدمات و آسیب‌های اجتماعی ناخواسته به زندانی و خانواده وی می‌شود. اجرای موفق این طرح باعث ایجاد مهرورزی و امید در سطح جامعه خواهد شد و آثار اجتماعی و فرهنگی خوبی در اجرای رسالت زندانبانی اسلامی به همراه خواهد داشت.      بیشتر بخوانید:    تعیین تکلیف ۷۹ درصد پرونده‌های معوق در دادگستری کرمانشاه / آزادی ۱۲۰۰ نفر در طرح پایش انتهای پیام/ برچسب ها: فارس مرخصی آزادی زندانیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس مرخصی آزادی زندانیان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار اعدام زندانیان «امنیتی» با هدف خلوت شدن زندان‌ها و بازداشتگاههای این رژیم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی شد.

به نوشته وبگاه القدس العربی، بن گویر افزود: «در صورت احیای قانون اعدام در اسرائیل، ما شاهد خلوت شدن فضای زندان ها و بازداشتگاه ها خواهیم بود».

درخواست اعدام مجرمان امنیتی از آن رو حایز اهمیت است که رژیم صهیونیستی بسیاری از فلسطینیان را با همین اتهام در زندان ها و بازداشتگاه های نامناسب نگهداری می‌کند. به گفته دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه، ارتش صهیونیستی از ابتدای جنگ بیش از 5 هزار فلسطینی را بازداشت کرده است.

در این میان در حالی که زندان‌های رژیم صهیونیستی مملوء از اسرای فلسطینی است، کابینه نتانیاهو روز چهارشنبه اضافه شدن هزار سلول دیگر به زندان‌ها را تصویب کرد.

بن گویر پیش‌تر و همزمان با عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در 7 اکتبر دستور قطع برق و آب برای زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی را داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان