Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانی در مصاحبه با رادیو گفتگو عنوان کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته با استفاده از سامانه‌های هوشمند در مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل کشور، با شماره تلفن ۱۴۱ تبلور یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر مهران قربانی در ارتباط تلفنی با برنامه «منشور» درباره کنترل هوشمند ترافیک گفت: هدف ما این است که حمل و نقل مسافر و کالا در جاده های برون شهری به صورت ایمن، سریع، ارزان و با حفظ محیط زیست انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دلایلی که موضوع هوشمند سازی ترافیک مطرح می شود محدودیت توانمندی انسان در جذب اطلاعاتی که برای تصمیم گیری نیاز دارد. در واقع قدرت تجزیه تحلیل اطلاعات یک فرد محدودیت دارد و از سوی دیگر تصمیم گیری مناسب برای اجرا با توجه به پیشینه موضوع، امکان یادگیری و تحلیل و تصمیم گیری در افراد متفاوت است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان این که زمان در سیستم حمل و نقل ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: تصمیم گیری به موقع و در زمان مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو هوشمندسازی برای افزایش سرعت عمل به کار گرفته شده است.

قربانی به خدمت رسانی سیستم هوشمند در سیستم راهداری کشور اشاره کرد و گفت: کمک به مدیریت جریان ترافیک و سفرها مهمترین ویژگی سیستم های هوشمند است و مجموعه اقدامات صورت گرفته که تبلور آن را در شبکه راه های کشور در مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل کشور دیده می شود و با شماره تلفن 141 در خدمت مردم است.

به گفته وی، بیش از 10 نوع سامانه مدیریت جریان ترافیک و تردد ایجاد شده است که دوربین های نظارت تصویری، دوربین های کنترل تخلفات، سامانه های تردد شمار، تابلوهای مخصوص در جاده ها و ... از جمله این تجهیزات هوشمند هستند.

این مقام مسئول در راهداری کشور یادآور شد: سازمان راهداری کشور در چند سال گذشته، سامانه های مختلفی در مدیریت حمل و نقل کالا و مسافر به کار گرفته شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راهداری رادیو گفتگو راهداری کشور تصمیم گیری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند