Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی بهمن ماه در حوزه ادبیات روی داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

قدردانی وزیر ارشاد از برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب تهران

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توییتری خود درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران نوشت:

نمایشگاه کتاب مجازی تهران گرچه چونان هر نهال تازه مراقبت می‌طلبد، اما تجربه‌ای ارزشمند است که می‌تواند چشم اندازی نو در افق فرهنگ مکتوب و اقتصاد نشر پدید آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردان همراهی‌های اصحاب نشر و رسانه هستیم.

بیشتربخوانید

تمدید دوباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران/ کتاب‌های سال ۹۹ هم در نشان شیرازه داوری می‌شوند

اهدای ۳۵۰ میلیارد ریال کتاب به مناسبت دهه فجر

مجید سامی معاون دفتر امور چاپ و نشر با اشاره به اهدای کتاب‎ها گفت: کتاب‌ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال ارسال خواهد شد تا از طریق ادارات یادشده کتابخانه‌های مراکز متقاضی از جمله مدارس، مساجد، زندان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر مراکزی که برای گسترش فضای مطالعه در کتابخانه‌ها برنامه ریزی کرده اند، از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر اهدای کتاب بر اساس تفاهم‏نامه ‏های سالانه معاونت امور فرهنگی با ادارات کل استانی، در طول سال نیز در مناسبت‏‌های خاص کتاب‎‌هایی در اختیار استان‏‌ها قرار می‎ دهد.

پایان کار نمایشگاه مجازی کتاب با فروش بیش از ۶۴ میلیارد تومان

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با فروش یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب، به ارزش ۶۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ تومان به کار خود پایان داد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۲۲۳ هزار و ۸۶۷ سفارش ثبت شده است که از این تعداد ۱۲۲هزار و ۴۵۸ سفارش ارسال و ۱۰۱ هزار و ۴۰۹ سفارش در انتظار ارسال هستند. همچنین در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه، ۵۷۰ هزار و ۸۲۹ بسته از طریق پست و ۲۷هزار و ۸۰۵ بسته از طریق خود ناشر ارسال شد. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن ماه آغاز و دهم بهمن به کار خود پایان داد.

بیشتربخوانید

نمایشگاه مجازی کتاب فروش ۶۴ میلیارد تومانی را تجربه کرد/ اهدای کتاب به مراکز خاص به مناسبت دهه فجر

بخش اول مطالبات ناشران نمایشگاه مجازی کتاب واریز شد

به استناد بند ج، ماده ۲ شرایط و ضوابط حضور ناشران در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بخش اول مطالبات به حساب ۱۵۲۳ ناشر واریز شد و مابقی مطالبات پس از تحویل کتاب‌ها به خریداران واریز خواهد شد. بر اساس این خبر، آن دسته از ناشرانی که مبلغی به حساب آن‌ها واریز نشده است، برای بررسی حساب یا رفع مشکلات احتمالی در اسرع وقت به شعبه مربوطه مراجعه کنند.

مطالبات ناشران شرکت کننده در نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت به صورت کامل پرداخت و تسویه حساب شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول تا دهم بهمن ماه با حضور ۱۷۳۲ ناشر داخلی از سراسر کشور در بستر وب برگزار شد، یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزش ۶۴۰ میلیارد و ۲۵۸میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ ریال به فروش رسید.

پایان دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب

مراسم اختتامیه دوازدهمین «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در کنار دبیر بخش شعر و داستان حضور داشتند و از برگزیدگان تجلیل کردند.

همچنین از تلاش‌های محمدرضا سهرابی‌نژاد در عرصه شعر انقلاب و محمدرضا بایرامی در عرصه داستان انقلاب تقدیر شد. در این مراسم، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با یادآوری تلاش‌های مرحوم امیرحسین فردی برای رشد و تعالی ادبیات انقلاب گفت: ایشان حرکتشان را از مسجد جواد الائمه آغاز کرده، در حوزه هنری ادامه دادند، در جایزه شهید غنی‌پور رشد دادند، در جشنواره داستان انقلاب به حد اعلا رساندند و در کارگاه قصه و رمان تلاش کردند ادبیات انقلاب را به نقطه بلوغ برسانند.

بیشتربخوانید

پایان یافتن دو جشنواره ادبی در یک هفته/ بخشی از مطالبات ناشران نمایشگاه مجازی کتاب واریز شد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیرارشاد جشنواره ادبی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران داستان انقلاب حوزه هنری کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری