Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:25:45 GMT

لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در نور کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۳۷۶۲

لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در نور کشف شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست محیط زیست مازندران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور گفت: با توجه به دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه ای درمنطقه سبند بطاهرکلا، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام  شدند و پس از پایش دقیق منطقه، لاشه تجزیه شده یک قلاده خرس را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباس بابایی افزود : بر اساس بررسی های اولیه سن این خرس تلف شده بین سه تا چهار سال بوده و به دلیل تجزیه شدن لاشه ، جنسیت آن نامشخص است.

وی گفت: علت تلف  شدن این خرس از سوی کارشناسان این اداره در حال بررسی است و پس از مشخص شدن ان اطلاع رسانی خواهد شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از همه مردم خواست در صورت  مشاهده موارد مشابه، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها گزارش نمایند.

آبان ماه سال گذشته هم لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای که در منطقه جنگلی شاه نظر واز در شهرستان نور توسط شکارچیان غیرمجاز کشته شده بود ، کشف شد.

زیستگاه خرس قهوه ای عموما در عرصه های جنگلی خزری ، ارسباران و زاگرس است و این حیوان حمایت شده در اواخر تابستان و پائیز در مناطق پائین دست جنگلی یا دره هایی که میوه های وحشی در آن وجود دارد دیده می شود.
خرس قهوه ای هرسال همزمان با فصل زمستان به خواب زمستانی می رود و زاد و ولد این حیوان نیز در همین فصول انجام می گیرد .
شهرستان نور در غرب مازندران حدود یکصد هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.

برچسب‌ها مازندران اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نور حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نور مازندران اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نور حقوق حیوانات اخبار کنکور حفاظت محیط زیست خرس قهوه ای یک قلاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر، به یک گروه متخلف زیست محیطی برخورد نموده که پس از شناسایی و تعقیب و گریز چند ساعته و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی پلدختر موفق به دستگیری متخلفین شدند. 
علی آب سری نژاد افزود: پس از دستگیری متخلفین و طی بازرسی اولیه یک قبضه اسلحه به همراه ١٠ عدد فشنگ و لاشه شکار شده یک قطعه کبک وحشی و سه قطعه تیهو و نیز سایر ادوات شکار از آنها کشف و ضبط گردید. 
آب سری نژاد افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیدند که با دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شدند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر ضمن قدر دانی و تشکر از همکاری مقام قضایی در برخورد با متخلفین و همچنین پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر، از دوستداران محیط زیست درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت