Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:10:54 GMT

۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی فردیس متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۰۶۱

۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی فردیس متوقف شد

علیرضا بدری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این بناها در اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس تخریب شد و هشت هزار و ۳۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی و به حالت اولیه بازگشت.

وی گفت: این ساخت و ساز غیر مجاز شامل پنج مورد دیوارکشی، یک مورد فونداسیون، یک مورد فنس کشی ، سه مورد دپو مصالح، یک مورد استخر و یک مورد جمع آوری درب شهرک غیرمجاز در اراضی کشاورزی در روستای نصیرآباد و زیبادشت بود که با حضور عوامل شهرداری مشکین دشت ، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: یکی از مأموریت‌های مهم جهادکشاورزی مدیریت کارآمد در راستای بهره‌برداری بهینه و حفظ و صیانت از اراضـی کشاورزی و تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده  بر اساس شرح وظایف قانونی و تکلیفی است.

بدری با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات فراروی بخش کشاورزی بوده و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتورهای اساسی تامین‌کننده پایداری بخش کشاورزی است ، افزود: قانون‌گذار با هدف حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و تداوم تولید و بهره وری از آنها در سال ۱۳۷۴ قانونی با عنوان «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها» به تصویب رساند تا از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری کند.

شهرستان فردیس حدود۲ هزارو۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

برچسب‌ها البرز فردیس اراضی کشاورزی مشکین دشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فردیس اراضی کشاورزی البرز فردیس اراضی کشاورزی مشکین دشت اخبار کنکور اراضی کشاورزی یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: ۴ هزار و ۹۸۴ مترمربع تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم قطعی ماده ۳ مربوط به سنگ ریزی، دیوارکشی، پلاک بندی زمین و احداث بنای غیرمجاز در چهار روستای این شهرستان قلع و قمع شد.

علی درویش نیا گفت: اسفند ماه سال گذشته ۶ مورد تبصره ۲ شامل سنگ ریزی و دیوارکشی و یک مورد حکم قطعی ماده ۳ احداث بنا در چهار روستای شهرستان قائمشهر به مساحت ۴ هزار و ۹۷۴ مترمربع به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر اظهار کرد: ۶ مورد تبصره ۲ قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی، یک مورد سنگ ریزی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، ۱۱ قطعه پلاک بندی و ۴ مورد تفکیک زمین به متراژ ۳۲۰۰ مترمربع، ۳ مورد دیوارکشی به طول ۲۳۰ متر و تعداد یک مورد اجرای حکم صادره قطعی ماده ۳ احداث بنا به متراژ ۵۴ مترمربع واقع در روستا‌های مهدی آباد، واسکس، افرا و پایین لموک انجام و قلع و قمع شد.

‌وی افزود: بر اساس تبصره ۲ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها جهاد کشاورزی است و تغییر کاربری اراضی موضوع این قانون در روستا‌ها طبق ضوابطی که جهاد کشاورزی تعیین می‌کند مجاز است.

دیگر خبرها

  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی