Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: با شروع سال ۱۴۰۰ پخش دومین فصل یکی از حاشیه‌سازترین سریال‌های چند سال اخیر تلویزیون جمهوری اسلامی یعنی «گاندو» هم آغاز شد؛ فصل دوم سریال گاندو روایتی حول محور نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در وزارت خارجه و تیم مذاکرات هسته‌ای است.

در قسمت دهم این مجموعه تلویزیونی به موضوع مشاور رسانه ای سابق ظریف (محمد علی شعبانی) در کنار او فعالیت می کرد تحت نام استعاری (موسی پور ) به عنوان جاسوس معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مذاکرات هسته ای که از سال ۹۲ آغاز شد علیرغم آنچه در متن این مذاکرات اتفاق می افتاد و رسانه ها آن را بازتاب می دادند، حاشیه هایی را با خود به همراه داشت، حاشیه هایی که اکنون سریال گاندو بخشی از آن دعوای پشت پرده میان نهادهای مختلف را به تصویر کشیده است. 

یکی از اعضای تیم هسته ای که چند سال پس از انعقاد برجام به اتهام جاسوسی برای بیگانگان بازداشت شد، «عبدالرسول دری اصفهانی» بود. او نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره کننده هسته ای بود و به گفته محسنی اژه ای سخنگوی وقت قوه قضائیه، «از جمله کسانی بود که متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بود و با دو سرویس جاسوسی ارتباط داشت»

اما دری اصفهانی تنها فردی نبود که از تیم مذاکره کننده هسته ای،  به جاسوسی متهم شد. سریال «گاندو»، ماجرای حضور فردی با نام «محمدعلی شعبانی» را به تصویر کشیده است.

پس از نام دری اصفهانی در فهرست ۱۰۰ نفره مسئولین دوتابعیتی، نام «محمدعلی شعبانی» به چشم می خورد، فردی که در گزارش کمیته تحقیق و تفحص، مشاور وزیر امور خارجه معرفی و تابعیت دوم آن نیز سوئد عنوان شده است.

 

 

در این گزارش آمده است: «نامبرده تحصیلات خود را در لندن به اتمام رساند و سابقه فعالیت در شبکه پرس تی وی و مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد. تا مهر ۹۳ به عنوان مسئول رسانه ای هیئت مذاکره کننده هسته ای حضور داشته و پس از آن از کشور خارج شده است.»

محمدعلی شعبانی ایرانی تباری است که در سوئد متولد شده و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی به دانشگاه بیرمنگام انگلستان رفته و در رشته روابط بین الملل تحصیل کرده است.

شعبانی در توئیتر، خود را سردبیر فعلی سایت amwaj.media و سردبیر سابق Almonitor معرفی کرده است. سایت امواج مدیا، بیوگرافی شعبانی را اینگونه آورده است: «محمد علی شعبانی، سردبیر امواج مدیا، پژوهشگر دوره ی دکترا در دانشگاه سواز لندن است. تحقیقات وی در آنجا بر روابط ایران و عراق ِ پسا صدام متمرکز است»

 

 

 

 

شعبانی در سال ۱۳۸۶ به عنوان کارآموز در شورای ملی ایرانیان آمریکا یا نایاک فعالیت می کرد. 

پس از نام دری اصفهانی در فهرست ۱۰۰ نفره مسئولین دوتابعیتی، نام «محمدعلی شعبانی» به چشم می خورد، فردی که در گزارش کمیته تحقیق و تفحص، مشاور وزیر امور خارجه معرفی و تابعیت دوم آن نیز سوئد عنوان شده است.

 

 

در این گزارش آمده است: «نامبرده تحصیلات خود را در لندن به اتمام رساند و سابقه فعالیت در شبکه پرس تی وی و مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد. تا مهر ۹۳ به عنوان مسئول رسانه ای هیئت مذاکره کننده هسته ای حضور داشته و پس از آن از کشور خارج شده است.»

محمدعلی شعبانی ایرانی تباری است که در سوئد متولد شده و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی به دانشگاه بیرمنگام انگلستان رفته و در رشته روابط بین الملل تحصیل کرده است.

شعبانی در توئیتر، خود را سردبیر فعلی سایت amwaj.media و سردبیر سابق Almonitor معرفی کرده است. سایت امواج مدیا، بیوگرافی شعبانی را اینگونه آورده است: «محمد علی شعبانی، سردبیر امواج مدیا، پژوهشگر دوره ی دکترا در دانشگاه سواز لندن است. تحقیقات وی در آنجا بر روابط ایران و عراق ِ پسا صدام متمرکز است»

 

 

 

 

شعبانی در سال ۱۳۸۶ به عنوان کارآموز در شورای ملی ایرانیان آمریکا یا نایاک فعالیت می کرد.سال ۱۳۹۰، محمدعلی شعبانی سردبیر نشریه انگلیسی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که فصلنامه شورای روابط خارجی (Iranian Review of Foreign Affairs) نام داشت، شد. فصلنامه ای که پیش از شعبانی، سیدحسین موسویان سردبیری آن را برعهده داشت. پس از انتخاب حسن روحانی در سال ۹۲ به عنوان رئیس جمهور، در تیم هسته ای مشاور شد. 

شعبانی به دلیل همکاری های گسترده ای که با رسانه های مطرح جهان از جمله «نیویورک تایمز، گاردین، بلومبرگ، کریستین ساینس مانیتور، اکونومیست، الجزیره، خبرگزاری فران سه، سی ان ان، لوب لاگ، نشنال این ترست، بی بی سی» داشته است، در تیم هسته ای مسئولیت اطلاع رسانی و روابط عمومی را برعهده گرفت 

۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ که محمدجواد ظریف برای پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی درخصوص چرایی حضور ۴ فرد دوتابعیتی شامل «عبدالرضا دری اصفهانی، سیروس ناصری، مشکان مشکور و محمدعلی شعبانی» در تیم مذاکره کننده هسته ای به مجلس رفت، در دفاع از محمدعلی شعبانی و ۳ فرد دیگری که مورد اشاره کریمی قدوسی بود، گفت: «در وطن پرستی و توجه به منافع ملی این افراد تردید نداریم»، وزیر امور خارجه همچنین درخصوص شعبانی گفت: «آقای شعبانی نیز هیچ گاه در مذاکرات حضور نداشتند و از وی به عنوان کمک در روابط عمومی استفاده می شد؛ کمک بسیار خوبی هم کردند»

ظریف همچنین افرادی نظیر شعبانی را سرمایه های ملی عنوان کرد و گفت: «اگر شما نگاه کنید دولت عربستان سعودی میلیون ها دلار برای روابط عمومی خرج می کند و از شرکت های مختلف صهیونیستی استفاده می کند، ما از هیچکدام از اینها استفاده نمی کنیم، فقط از ایرانیان استفاده می کنیم. معتقدم ایرانی ها بزرگترین سرمایه ما در خارج از کشور هستند و باید از آنها استفاده کنیم، امیدوارم همه دوستان ما در مجلس شورای اسلامی و در قوای مختلف کمک کنند تا از این سرمایه ملی استفاده شود»

محمدعلی شعبانی این روزها در لندن زندگی می کند در واکنش به شبیه سازی سریال گاندو با مسخره کردن گریم بازیگر نوشت: « هیچ وقت ازدواج نکرده و چاق هم نبوده است»  

منبع: دیده بان ایران


برچسب ها: مشاور رسانه ای ظریف ، محمد علی شعبانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محمد علی شعبانی مذاکره کننده هسته ای محمد علی شعبانی محمدعلی شعبانی دری اصفهانی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!

تفاوت بین پارانویا و شهود اغلب در نشانه‌های ظریف نهفته است. در حالی که همه ما دوست داریم باور کنیم که دوستانمان وفادار هستند، واقعیت گاهی اوقات می‌تواند متفاوت باشد.

تشخیص این علائم می‌تواند مشکل باشد، اما نگران نباشید. در این مقاله، ۹ نشانه ظریف را که دوستتان پشت سرتان درباره شما صحبت کرده است، بررسی خواهیم کرد؛ و به یاد داشته باشید، این برای بالا بردن سوء ظن نیست، بلکه به شما دانشی برای مدیریت بهتر چنین موقعیت‌هایی می‌دهد.

۱) تغییر در رفتار
اولین نشانه‌ای که باید به دنبال آن باشید تغییر محسوس در رفتار آنها نسبت به شما است.

البته ما در مورد نوسانات خلقی گاه به گاه یا یک روز سخت صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد تغییرات مداوم صحبت می‌کنیم.

اما بیایید واقع‌بین باشیم. فقط به این دلیل که آنها عجیب رفتار می‌کنند به این معنی نیست که آنها در مورد شما شایعات می‌کنند. پس شاید وقت آن باشد که با یک گفتگوی دوستانه ماجرا را روشن کنید.

۲) چیز‌هایی را می‌دانند که نباید
دومین علامت زمانی است که به نظر می‌رسد دوست شما چیز‌هایی در مورد شما می‌داند که شما با او به اشتراک نگذاشته اید.

اگرچه بی ضرر به نظر می‌رسد، اما اگر اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود شخصی یا حساس باشد، می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

۳) از تماس چشمی اجتناب می‌کنند
تماس چشمی عنصر اساسی ارتباط انسانی است. این نحوه ارتباط ما، نشان دادن علاقه و ایجاد اعتماد است. اما وقتی کسی احساس گناه یا ناراحتی می‌کند، ممکن است از نگاه شما دوری کند.

البته، همه با تماس چشمی راحت نیستند، و این کاملا طبیعی است. اما اگر دوستتان به طور ناگهانی نمی‌تواند به چشمان شما نگاه کند، به خصوص در حین گفتگو در مورد موضوعات یا افراد خاص، ممکن است نشانه آن باشد که او چیزی را پنهان می‌کند.

با این حال، بسیار مهم است که صرفاً بر اساس این علامت نتیجه گیری نکنید. از آن به عنوان تکه‌ای از پازل همراه با علائم دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت می‌کنیم استفاده کنید.

۴) بیش از حد تدافعی هستند
علامت چهارم این است که دوست شما به طور ناگهانی بیش از حد تدافعی شود، به خصوص وقتی سؤالات ساده یا بی‌اهمیتی می‌پرسید.

۵) شما این را احساس می‌کنید
رتبه پنجم در لیست ما کمی متفاوت است - همه چیز در مورد اعتماد به شهود شماست.

غرایز ما در طول هزاران سال برای محافظت از ما تقویت شده است. اگر هر زمان که در اطراف یک دوست خاص هستید، احساس بی‌اعتمادی کردید، ممکن است ارزش توجه به آن را داشته باشد.

در حالی که این می‌تواند کمتر از سایر علائم باشد، آنچه را که دل شما به شما می‌گوید نادیده نگیرید. گاهی اوقات، ضمیر ناخودآگاه شما چیز‌هایی را می‌داند. اما مطمئن شوید که این را با سایر نشانه‌ها و شواهد ملموس بسنجید تا از سوء تفاهم‌های غیر ضروری جلوگیری شود.

۶) همیشه مشغول هستند
یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید به آن توجه کنید زمانی است که دوستتان به طور ناگهانی برای شما وقت ندارد.

در حالی که همه گاهی اوقات مشغول می‌شوند، اگر دوست شما به طور ناگهانی هیچوقت در دسترس نباشد، می‌تواند نشانه ظریفی باشد که پشت سر شما در مورد شما صحبت می‌کند. مثل همیشه، فقط بر اساس این علامت نتیجه گیری عجولانه نکنید. آن را به طور کلی در نظر بگیرید.

۷) در دعوت شما به رویداد‌های اجتماعی مردد هستند
علامت هفتم کمی بیشتر قابل توجه است: آنها از دعوت شما به رویداد‌های اجتماعی اجتناب می‌کنند.

این می‌تواند به این دلیل باشد که آنها سعی می‌کنند شما را از افرادی که با آنها درباره شما صحبت می‌کردند دور نگه دارند. یا ممکن است نگران باشند که این افراد چیزی را که گفته اند فاش کنند.

اگر دوستتان به طور ناگهانی شما را از برنامه کنار می‌گذارد یا در دعوت شما به مجالس تردید دارد، ممکن است به این دلیل باشد که او نگران آن چیزی است که ممکن است در گفتگو پیش بیاید.

باز هم، مهم است که فقط بر اساس این علامت در قضاوت عجله نکنید. ممکن است یک سوء تفاهم یا یک تصادف باشد. اما اگر این رفتار با برخی از نشانه‌های دیگر همراه باشد، ممکن است زمان گفتگوی باز و صادقانه با دوستتان باشد.

۸) وقتی با آنها روبرو می‌شوید ناراحت می‌شوند
آخرین و شاید گویاترین نشانه، عکس العمل آنها هنگام مواجهه با آنهاست.

اگر چندین مورد از این نشانه‌ها را مشاهده کرده اید و تصمیم دارید در مورد آن با دوست خود حرف بزنید، به نحوه واکنش آنها توجه کافی داشته باشید. اگر بیش از حد عصبی، تدافعی به نظر می‌رسند، یا نمی‌توانند در چشمان شما نگاه کنند، ممکن است به این دلیل باشد که پشت سرتان درباره شما صحبت کرده اند.

به یاد داشته باشید، هدف از این کار متهم کردن یا حمله نیست، بلکه برقراری ارتباط آشکار و صادقانه است. زیرا در نهایت، یک دوستی محکم باید صداقت داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید