Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:22:16 GMT

جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۲۷۷

جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر

سالن‌های سینما و تئاتر با تحقق وعده تغییر گروه شغلی فعالان این دو حوزه از گروه مشاغل ۳ به گروه ۲ در دوران کرونایی، از فردا پنجشنبه ۱۲ فروردین‌ماه باردیگر بازگشایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سینما و تئاتر از گروه مشاغل ۳ به گروه ۲ منتقل شدند تا با این تغییر فعالیت این دو حوزه در شهرهای دارای شرایط نارنجی نیز بلامانع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تصمیم سالن‌های تئاتر و سینما از فردا پنجشنبه ۱۲ فروردین‌ماه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

فعالیت در همه شهرهای نارنجی آزاد است

محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینماها بیان کرد: با پیگیری حسین انتظامی سینماها از دسته شغلی سه به گروه دو منتقل شدند از همین رو سینماها از فردا صبح می‌توانند آغاز به کار کنند.

وی افزود: سینماهای کشور از این پس در همه شهرها در زمان نارنجی بودن وضعیت، می‌توانند فعالیت داشته باشند.

در حال حاضر فیلم‌های «خورشید»، «لاله»، «هفته‌ای یک بار آدم باش»، «تک خال» و «خون شد» در سینماها روی پرده هستند.

اتفاق مهم برای سینما و تئاتر در شرایط کرونایی

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی نیز درباره تصمیمات تازه در حوزه فعالیت سالن‌های نمایشی در دوران کرونا توضیح داد: طبق پیگیری‌هایی که داشتیم امروز اعلام شد که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا پرونده انتقال تئاتر و سینما از گروه مشاغل ۳ به ۲ مورد بررسی قرار گرفته و با این تغییر موافقت شد.

با این تغییر گروه کلیه سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند در کلیه شهرهای نارنجی، زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند و تنها در شرایط قرمز این فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد.

آشنا تأکید کرد: با این تصمیم‌گیری فعالیت سالن‌های نمایشی از فردا ۱۲ فروردین‌ماه از سرگرفته خواهد شد.

وی تأکید کرد: این اتفاق مهمی بود که در حوزه سینما و تئاتر رقم خورد. فشار بسیاری بر روی هنرمندان این دو حوزه بود و به‌خصوص در حوزه تئاتر عزیزانی که از این طریق امرار معاش می‌کردند با تغییر شرایط مجبور به تعطیلی فعالیت‌های خود می‌َشدند. با این تغییر گروه امیدواریم شرایط فعالیت گروه‌های هنری بهتر از پیش شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حسین انتظامی ویروس کرونا سینمای ایران سینما و تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است

سینما‌های سراسر کشور به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام علی (ع)، از دهم تا چهاردهم فروردین مشمول تعطیلی‌هایی است.

بر مبنای این گزارش، سینما‌های سراسر کشور در روز جمعه - دهم فروردین‌- از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت‌های عادی خود را دارند و از ساعت ۱۷:۳۰ تا پایان شب تعطیل هستند.

برای روز شنبه-یازدهم فروردین‌-، سینما‌های سراسر کشور در تمام مدت شبانه‌روز تعطیل هستند.

در روز یکشنبه-دوازدهم فروردین‌- سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت معمول خود را دارند و پس از این ساعت تا پایان شب، تعطیل هستند.

سینما‌های سراسر کشور در روز دوشنبه- سیزدهم فروردین - در تمامی ساعات شبانه‌روز تعطیل هستند.

برای روز سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌- نیز سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا۱۷:۳۰ فعالیت دارند و پس از این ساعت تا پایان شب تعطیل هستند.

از صبح چهارشنبه-پانزدهم فروردین‌-، فعالیت سینما‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد و سانس‌های فیلم از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ برقرار است.

نکته قابل‌توجه اینکه فعالیت سینما‌ها در روز‌های جمعه-دهم فروردین-، یکشنبه- دوازدهم فروردین- و سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌-، به‌عهده سینما‌ها است و ضروری است مخاطبان، قبل از رفتن به سینما، نسبت به فعالیت آن سینما طی آن روز، اطمینان به عمل آورند. بسیاری از سینما‌ها ترجیح داده‌اند تا فعالیت خود را طی این پنج روز تعطیل کنند و فیلمی نمایش ندهند.

اکنون فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آپاراتچی، پرویزخان، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز، آسمان غرب و روشن به روی پرده است. استقبال مخاطبان از فیلم‌های نوروزی، چندبرابر بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است که انتظار می‌رود فرآیند استقبال، پس از تعطیلات لیالی قدر نیز روی دور صعودی بماند.

منبع: ایرنا

tags # سینما سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ساعت شروع به کار ادارات تغییر کرد + جزییات
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر