Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام پایانی تعطیلات نوروزی و برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا، ورودی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان بسته خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی با اشاره به لزوم همکاری همه‌جانبه برای جلوگیری از شیوع موج چهارم کرونا در ایام پایانی نوروز، اظهار کرد: ورودی تمامی مناطق تحت مدیریت استان شامل یک پارک ملی، پنج منطقه حفاظت‌شده و یک اثر طبیعی ملی، یک منطقه شکار ممنوع، یک پناه‌گاه حیات وحش و تالاب‌های استان بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد، مناطق حفاظت شده سبزکوه، هلن، قیصری و شیدا، منطقه شکار ممنوع خدا آفرین، پناهگاه حیات وحش شیرستان و تالاب‌های چغاخور و گندمان جزء مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان هستند.

احمدی افزود: به مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست تاکید شده که در ایام پایانی تعطیلات نوروزی و به ویژه روز انس با طبیعت از ورود افراد به این مناطق جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از استقرار خودروهای حمل بازیافت با بنرهای مخصوص دریافت سبزه در روز انس با طبیعت خبر داد و گفت: برنامه جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی با هدف حفظ محیط زیست و بازیافت آن برای جلوگیری از هدررفت گندم و حبوبات، همه‌ساله با همکاری بخش خصوصی در استان اجرا می‌شود و می‌توان به جای رها کردن سبزه‌ها در طبیعت، آن‌ها را به این ایستگاه‌ها تحویل یا در زمین‌های کشاورزی دفن کرد.

وی با اشاره به اینکه ماهی قرمز گونه‌ای غیربومی برای کشور ما محسوب می‌شود، ادامه داد: در صورت آزادسازی این ماهی در رودخانه‌ها و دریاچه‌های طبیعی، این ماهی‌ها می‌توانند اکوسیستم آن منطقه را بر هم بزنند، بنابراین بهتر است در آب‌های طبیعی به‌هیچ عنوان رها نشوند.

احمدی با بیان اینکه بهار فصل زادآوری حیات وحش و آغاز رشد گیاهان در طبیعت است، اضافه کرد: برخی افراد سودجو در بهار با چیدن گیاهان وحشی و دارویی مشکلاتی را برای حیات وحش و برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چیدن گیاهان وحشی در مناطق حفاظت‌شده ممنوع است، گفت: با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ یا نزدیک‌ترین پاسگاه و اداره حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری مناطق حفاظت شده محیط زیست 13 فروردین حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری مناطق تحت مدیریت حفاظت شده حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور صبح سه‌شنبه در اولین همایش دانش سنتی محیط زیست با اشاره به اینکه در یک سال اخیر زحماتی کشیده شده و چند کار بزرگ در استان رخ داده است، اظهار کرد: راه‌اندازی دبیرخانه بومی دانش سنتی از مهم‌ترین اقدام طی یک سال اخیر در سازمان بوده است.

وی تصریح کرد: جشنواره پوستر و دانش عکس با محوریت حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات شایسته در سال گذشته بود که نفرات برتر نیز اعلام شد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بیش از ۲۶٠ جلسه در مجموعه اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری و دانشگاه شهرکرد برای برپایی این همایش تشکیل شد که ماحصل آن شروع این همایش است.

یوسف‌پور برپایی کمیته‌ها برای راه‌اندازی این همایش را از دیگر اقدامات خود دانست و گفت: این کمیته‌ها به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند، کاستی‌هایی نیز وجود دارد، این تجربه اول است و قطعاً در قدم‌های بعدی اقدامات موثرتری صورت خواهد گرفت.

وی در پایان اذعان داشت: تلاش کنیم در حوزه محیط زیست مؤثر باشیم و اتفاقات مؤثری نیز رخ دهد.

کد خبر 6079624

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری