Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اینکه یکهفته کانال سوئز به علت به گل نشستن کشتی اور گیون بسته بود با بازگشایی آن، سرازیر شدن کشتی‌ها به سوی بنادر اروپایی نگرانی‌هایی را برای مسئولان آن‌ها به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از دویچه وله، در پی بازگشایی کانال سوئز برای عبور کشتی‌هایی که طی یک هفته اخیر در این کانال متوقف شده بودند، اکنون ده ها کشتی‌ باری یکباره به سوی بنادراروپایی روان شده‌اند و مسئولان این بنادر نگران ترافیک شدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای شبکه دویچه وله به نقل از یک مقام مسئول در روتردام، بزرگترین بندر شمال اروپا گفت که این بندر نسبت به امکانات ناکافی برای پذیرفتن کشتی‌های بیشتر نگران است. به گفته وی حدود ۶۰ کشتی که در کانال سوئز متوقف بودند، اکنون به سوی روتردام در حرکت هستند.

یک سخنگوی بندر هامبورگ گفته است که این بندر نیز با باز شدن مسیر کانال سوئز و ورود یکباره‌ کشتی‌های کانتینری در زمانی کوتاه روبرو خواهد شد و در این صورت حجم فشارها از امکانات و تجهیزات این بندر بیشتر خواهد بود. احتمال می رود که برای بار زدن بارکش‌های صادراتی، بندر هامبورگ به حدود ۱۰۰ هزار متر مربع فضای بیشتر نیازمند باشد.

مقام‌های بندر هامبورگ گفته اند در صورت نیاز برخی از کشتی‌ها را به طرف بندرهای دیگر هدایت می کنند؛ این امر اما به تصمیم سایر بندرها و همچنین مسئولان کشتی‌ها وابسته است.

کشتی عظیم باربری «اور گیون» که یک هفته مسیر آبی کانال سوئز را بند آورده بود، سرانجام ظهر دوشنبه به حرکت درآمد. به گفته مقام‌های مصری در دو سر کانال حدود ۳۷۰ کشتی برای عبور صف بسته بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دویچه وله کانال سوئز عبور کشتی کانال سوئز کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: آسیب دیدن فرهنگ کار و عدم جهت‌گیری واحد برخی افراد از جمله نگرانی‌های ما در منطقه‌ سیستان است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در دیدار فرماندار شهرستان زهک ضمن استماع گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی صورت گرفته در این شهرستان، اظهار داشت: اقدامات و خدمات صورت گرفته مایه خوشبختی است، اما همچنان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با توجه به نامگذاری سال1403 تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مسئولان باید زمینه مشارکت خرد و کلان مردم را فراهم کنند.

امام جمعه زاهدان، افزود: برای نقش آفرینی بیشتر مردم در حوزه تولید و اقتصاد دولتمردان باید آن‌ها را راهنمایی و آموزش دهند و حتی ممکن است در مواردی نفرات موفق و کارآفرینان برتر را جهت ارائه مشاوره به مردم به کارگیری کنند تا به تدریج شاهد بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی از سوی مردم باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در سیستان و بلوچستان فرهنگ کار آسیب دیده و مسئولان مختلف نیز هنگام ارائه گزارش‌های خود از این جهت گلایه‌مند هستند و این در حالی است که در برخی از جلسات مردم با اشاره به اجرای طرح رزاق خواستار توزیع پول بین مردم بودند اما بنده عنوان کردم که این کار به صلاح مردم نیست و یک آسیب به همراه خواهد داشت و چنانچه در منطقه بلوچستان با این آسیب‌ها مواجه هستیم و افرادی به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و در مواردی محصولات کشاورزان خراب می شود به این علت که نیروی کار وجود ندارد و مسئولان نمی‌خواهند منطقه سیستان نیز دچار این آسیب بشود بلکه معتقدند درآمدهای حاصل از طرح رزاق باید صرف ایجاد اشتغال برای مردم و توسعه و آبادانی منطقه باشد و البته اگر خانواده‌هایی وجود دارند که از کار افتاده هستند باید ارگان‌هایی حمایتی آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: باید در رشته‌های مختلف به ارائه آموزش بپردازید تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و بنده در بازدیدی که از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان داشتم مسئولان این دستگاه آمادگی خود برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اعلام کردند و باید افراد را به فنی و حرفه‌ای معرفی کنید تا به تدریج به نقطه‌ای برسیم که هر انسان بیکاری وجود داشت مقصر خود او باشد چرا که با وجود آموزش‌ها و مشاغل مختلف همچنان توانسته نیاز شغلی خود را بر طرف کند‌.

محامی گفت: آسیب دیگر عدم جهت‌گیری واحد برخی از افراد است، چرا که اختلافات وجود دارد و هر کدام از فرهیختگان و مسئولان شهرستان جهت‌گیری‌های مختلف خود را دارند و فرهنگ تعامل ندارند و رشد خود را در گرو عقب ماندن افراد دیگر می‌دانند که در این صورت منطقه متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه سیستان با بحران کم آبی مواجه هستیم، اما راهکارهای مختلف دیگر وجود دارد، چرا که ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

همچنین در ابتدای این دیدار حسن دهمرده فرماندار شهرستان زهک نیز با ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، اقتصادی و پژوهشی صورت گرفته در سطح شهرستان زهک به بیان طرح‌های برنامه‌ریزی شده در افق آینده این شهرستان پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • توقف موقت فعالیت بنادر مسافری هرمزگان