Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@04:07:09 GMT

روند افزایش نگران کننده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۳۱۹

روند افزایش نگران کننده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» با اشاره به به بستری شدن ۲۶۷ بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۳ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از زمان آغاز این بیماری تاکنون ۲۷ هزار و ۲۲۴ بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند.

 

وی ادامه داد: از ۸۴۰ نمونه pcr انجام شده حدود ٤٦ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام بودند.

 

یزدان پناه اضافه کرد: همچنین از ۷۲۹ نمونه رپید تست ۱۱ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و لنده بوده است.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سیر صعودی مبتلایان به بیماری نگران کننده بوده و اگر همکاری مردم نباشد عواقب و آسیب های جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.
 

وی یادآور شد: در حال حاضر دوری از تجمعات و دورهمی ها، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت دستور العمل های بهداشتی در کنترل بیماری موثر است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری کرونا کهگیلویه و بویراحمد کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر، شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام پنجشنبه شب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت: منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشأت گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

شریف اسلامی ادامه داد: همه باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد.

وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه سید محمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا، نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب «به ویژه دلی یاسیر» از عموم مردم و مسئولین خواست که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه بوده تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه‌ی مسیر خود باشیم.

در پایان با حضور رئیس حوزه هنری استان از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.

کد خبر 6082272

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور