Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@16:31:59 GMT

جزئیات احداث جزیره مصنوعی در دریای خزر

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۵۳۵

آفتاب‌‌نیوز :

علی امانی شهردار نوشهر از نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر رونمایی کرد و گفت: جانمایی این جزیره در منطقه زیبا با چشم‌انداز رویایی از جنگل و دریا در ورودی شرقی این شهرستان مقابل پارک نگین قرار دارد که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می‌گیرد چرا که مجوز آن توسط اداره سازمان بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار نوشهر اضافهکرد: در طراحی این جزیره منحصر به‌فرد که به شکل گل اُرکیده از گل‌های زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگل‌های هیرکانی است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

شهردار نوشهر تاکید کرد؛ این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم متر تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می‌شود، همچنین وسعت این جزیره ۱۸ هکتار است که در طراحی آن امکاناتی همچون اسکله با قابلیت پذیرش ۳۰۰ شناور تفریحی، هتل پنج ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجوعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش،باند فرود بالگرد و غیره در نظر گرفته شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه‌های دریایی استفاده خواهد شد، بیان کرد: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول ۴۰ متر را دارد و از مزایای آن می‌توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران، اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم و کمک به اقتصاد پایدار شهر اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دریای خزر جزیره مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز تیم ملی کشتی فرنگی به ایران به دلیل سیل در دوبی

اعضای تیم ملی کشتی ایران که قرار بود پس از حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا به کشور بازگردند، به دلیل سیل و آب گرفتگی فرودگاه دوبی و لغو شدن پرواز‌ها به مدت ۴ روز در قرقیزستان ماندگار شدند.

بر این اساس فدراسیون کشتی، با انجام تمهیدات لازم برنامه‌های تفریحی و ورزشی را برای این تیم درنظر گرفته و امروز نیز کشتی گیران در یک برنامه تفریحی و ورزشی به کوهنوردی در ارتفاعات بیشکک رفتند.

دیگر خبرها

  • آشنایی با جزیره پالم جمیرا، جزیره مصنوعی جدید دبی
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • تیم ملی کشتی فرنگی همچنان در بیشکک!
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • لغو پرواز تیم ملی کشتی فرنگی به ایران به دلیل سیل در دوبی
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است