Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که جنگ علیه یمن ارتباطی با اهل سنت یا شیعیان ندارد بلکه برای تحقق اهداف آمریکا در منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، به نقل از العالم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شیخ احمد الزین که در بیروت برگزار شد، تأکید کرد که شیخ احمد الزین از سمبل‌های وحدت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید حسن نصرالله بیان کرد که حقانیت مساله فلسطین موضوعی آشکار و غیرقابل بحث است، محور صهیونیستی آمریکایی هنوز آرزوی تحقق طرح از نیل تا فرات را دارد.

نصرالله یادآور شد: هر شخصی که منصف باشد باید با ایران اسلامی بایستد، پس از گذشت ۱۰ سال از رویداد‌های سوریه واقعیت‌های این جنگ جهانی علیه مردم سوریه روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ یمن گفت: جنگ علیه یمن ارتباطی به اهل سنت یا شیعیان ندارد بلکه به خاطر تحقق اهداف و توطئه‌های آمریکا در منطقه انجام شد، نوعی جنگ تبلیغاتی و سیاسی جدید علیه مردم مظلوم یمن وجود دارد به این مضمون که ائتلاف متجاوز صلح می‌خواهد، اما انصارالله آن را رد می‌کند، انصارالله خواستار آتش بس و رفع محاصره مردم یمن به طور همزمان است.

سید حسن نصرالله افزود: «به یمنی‌ها می‌گویند بیایید آتش بس کنیم، اما فرودگاه و بنادر همچنان بسته خواهد ماند و هیچ چیزی به یمن وارد نمی‌شود و سپس وارد مذاکره سیاسی خواهیم شد که بر اساس آن، باقی مشکلات حل خواهد شد. این نیرنگی بزرگ است. حتی کودکان یمنی نیز فریب این نیرنگ بزرگ را نمی‌خورند و من به آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌گویم که شما در حال تلف کردن وقت هستید».

وی در ادامه سخنرانی خود خاطرنشان کرد که «یمنی‌ها امروز و در هفتمین سالگرد تجاوز به این کشور، در موضع پیشروی قرار دارند. استقامت یمنی‌ها طی شش سال، درس‌ها، عبرت‌ها و تجربه‌های زیادی برای لبنان، فلسطین و تمام مستضعفین جهان به همراه داشت».

وی خاطرنشان کرد: آخرین سلاحی که برای محور صهیونیستی آمریکایی باقی مانده، ایجاد فتنه در منطقه و دادن رنگ و بوی طایفه‌ای به جنگ‌هایی است که در آن جریان دارد.

سید حسن نصرالله یادآور شد که آمریکا نمی‌تواند قرارداد قرن را مانند آنچه ترامپ می‌خواست، محقق کند چرا که این طرح مرده است.

نصرالله در این خصوص گفت: «ترامپ آمد تا معامله قرن را بر فلسطینیان تحمیل کند، اما دیگر این اصطلاح شنیده نمی‌شود، چون فلسطینیان صبر و استقامت کردند. این توطئه به دلیل استقامت فلسطینیان شکست خورد و یکی از ضلع‌های آن که دونالد ترامپ بود نیز سقوط کرد. ضلع دوم معامله قرن نیز نتانیاهو است که در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و مشخص نیست که بتواند کابینه خود را در سرزمین‌های اشغالی تشکیل دهد».

وی تصریح کرد: توانمند شدن مقاومت باعث نگرانی شدید صهیونیست‌ها شده است، آمریکا مانند گذشته قدرتمند نیست به این دلیل که رو به افول است و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید فرمودند، رژیم صهیونیستی نیز مانند اربابش آمریکا در مسیر افول و فروپاشی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «انتخابات، بحران رهبری در رژیم صهیونیستی و همچنین پراکندگی و گسستگی در کنست (پارلمان) را نشان داد و این ضعفی است که رژیم صهیونیستی بر آن بنا نهاده شده است».

وی اضافه کرد: «مقاومت در راستای افزایش توانایی‌های خود کار می‌کند و دشمن اسرائیلی نگران محور مقاومت است. محور مقاومت طی ۱۰ سال گذشته با توجه به رویداد‌هایی که در لبنان، سوریه، عراق و محاصره شدید ایران روی داد، بدترین و خطرناک‌ترین مرحله تاریخ خود را رد کرد».

دبیرکل حزب‌الله لبنان به تحولات بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: «تحولات بین‌المللی مهمی روی داده و آشکار است که اولویت دولت کنونی آمریکا، چین و روسیه شده است».

وی افزود: «چیزی که ایران به ترامپ تحت فشار حداکثری نداد امروز و در آستانه پایان مرحله محاصره هرگز نخواهد داد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لبنان سید حسن نصرالله حزب الله لبنان دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین