Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:22:21 GMT

خوش بینی بازار نفت به تداوم محدودیت عرضه اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۵۱۴

خوش بینی بازار نفت به تداوم محدودیت عرضه اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با انتظار برای موافقت وزیران اوپک پلاس با حفظ محدودیت عرضه در نشست روز جاری این گروه، افزایش یافت و بخشی از کاهش روز گذشته را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن ۳۱ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۶۳ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۸ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت شب گذشته با ۲.۲ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۲.۳ درصد کاهش بسته شده بود.

وزیران گروه اوپک پلاس بعدازظهر روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره سطح تولید ماه آینده و بررسی تمدید محدودیت عرضه فعلی یا افزایش تدریجی تولید دیدار می کنند.

گروه اوراسیا در گزارشی درباره این نشست اعلام کرد محتمل ترین نتیجه، عدم تغییر سطح تولید خواهد بود. احتیاطی که در مذاکرات اوپک پلاس به چشم می خورد، نشان می دهد تصمیم برای تسهیل محدودیت عرضه احتمالا تا نشست ماه مه به تاخیر خواهد افتاد.

اوپک پلاس ماه گذشته با توافق برای ادامه محدودیت عرضه و موافقت با افزایش اندک تولید کشورهای روسیه و قزاقستان، بازار را متعجب کرد به خصوص که در آن زمان به نظر می‌رسید تقاضا رو به بهبود است. تحت محدودیتهای فعلی، تولید نفت اوپک پلاس بیش از هفت میلیون بشکه در روز نفت فریز شده است. همچنین عربستان سعودی به صورت یکجانبه میزان تولیدش را یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

عربستان سعودی و عراق روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی بر توافق با ادامه همکاری در اوپک و در قالب توافق کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کردند.

عامل دیگری که قیمتها را تحت تاثیر قرار داد، بازبینی اوپک پلاس در پیش بینی رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری و کاهش آن به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود و به احتمال تداوم محدودیت عرضه فعلی این گروه قوت بخشید.

کاهش تولید اوپک پلاس در واکنش به شیوع ویروس کرونا که به بزرگترین بحران سلامت جهانی تبدیل شد و سقوط تقاضا برای نفت و قیمتها را به دنبال داشت، به اجرا درآمد.

روند احیا متناوب نبوده زیرا موجهای متوالی شیوع پاندمی به وضع قرنطینه های بیشتر منتهی شده است. امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه کشورش را برای بار سوم در قرنطینه برد و اعلام کرد مدارس برای پشت سر گذاشتن موج سوم پاندمی کووید ۱۹ به مدت سه هفته تعطیل خواهند بود.

نتایج نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد قیمتهای نفت امسال تحت تاثیر عرضه واکسنها و حفظ محدودیت عرضه اوپک پلاس، بالای ۶۰ دلار در هر بشکه می ماند. در نظرسنجی رویترز از ۴۸ تحلیلگر پیش بینی شد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ به ۶۳ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه می رسد که بالاتر از قیمت ۵۹ دلار و هفت سنت پیش بینی شده در نظرسنجی ماه گذشته رویترز و میانگین قیمت ۵۹ دلار و ۳۶ سنت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، جیووانی استونوو، تحلیلگر شرکت یو بی اس در این باره گفت: انتظار می رود روند واکسیناسیون سرعت پیدا کند و اوپک پلاس احتمالا محدودیت عرضه خود را حفظ می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک محدودیت عرضه اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته در روند متوازنی قرار داشت و یکدست نزولی شد. با وجود اینکه ریتم بازار طلا کاهشی بود، اما روند حباب در بازار سکه افزایشی شد. معامله‌گران، به ثبات نسبی بازار ارز و اثر آن بر بازار طلا تاکید دارند.

کاهش انس جهانی به بازار طلا خط داد
گفتنی است انس جهانی طلا از شب گذشته تا لحظه نگارش این گزارش کاهش ۵۰ دلاری داشته و با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است؛ بنابراین می‌توان گفت با نوسان کاهشی انس جهانی طلا اثر افزایش محدود دلار خنثی شد؛ امروز، طلای جهانی لیدر اصلی بازار طلا بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افت قیمت انس طلا بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثر کاهشی گذاشته است. معامله‌گران، روند بازار طلا را با ثبات ارزیابی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند، فعلا روند قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته باشد، مگر آنکه اتفاق خاصی در حوزه بین‌المللی، سیاسی یا اقتصادی رخ دهد.


نوسانات سکه کوچک شد
قیمت سکه امامی روز دوشنبه سوم اردیبهشت با کاهش ۹۱ هزار تومانی با رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۳ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۱۷۵ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در سومین روز هفته قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۰۹ هزار تومان کاهش داشت و به کانال ۱۵ میلیونی برگشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۶۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در سومین روز معاملاتی هفته برخلاف کاهش قیمت، افزایش قابل توجهی داشت. حباب سکه امامی ۷۶۱ هزارتومان، سکه بهار ۷۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۳ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان رشد داشت.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • قیمت نفت نزولی شد