Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:39:27 GMT

کاخ‌موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی ١٣ فروردین تعطیل است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۸۶۵

کاخ‌موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی ١٣ فروردین تعطیل است

به گزارش ایرنا، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، در دستورالعملی به مناسبت روز طبیعت، تمام تجمع‌ها در اماکن تفریحی عمومی در شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است. در همین راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر با هدف حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به محوطه‌ها و باغ‌های تاریخی در این روز اقدام به تعطیلی تمامی کاخ‌موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی تحت نظارت خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کاخ سعدآباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: روز سیزدهم فروردین‌ماه به منظور حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به فضای سبز این مجموعه تاریخی که حدود ۸۰ هکتار آن را باغات متنوع، زیبا و منحصر به فرد تشکیل داده، تعطیل است.

مجموعه سعدآباد با ۱۵ موزه و کاخ‌موزه همه‌روزه (به جز ایام تعطیلات سوگواری و تعطیلات مربوط به ستاد ملی کرونا) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز است و فروش بلیت موزه‌های آن تا ساعت ۱۷ امکان‌پذیر است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کاخ‌موزه‌های این مجموعه در روز سیزدهم فروردین‌ماه همزمان با روز طبیعت خبر داده است. در اطلاعیه روابط عمومی نیاوران آمده که براساس ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع، طبق رویه هر سال به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در روز سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل بوده و امکان پذیرش گردشگر ندارد.

کاخ‌ها و محوطه نیاوران در باقی روزهای سال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز بوده و تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه فروش بلیت دارد.

کاخ گلستان نیز با توجه به فضای باز و محوطه سبزی که دارد، از تعطیلی این مجموعه در روز سیزدهم فروردین‌ماه به رسم هر سال خبر داده است.

همچنین پایگاه میراث جهانی «تخت جمشید» (پرسپولیس) و مجموعه  «نقش رستم» در روز سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز اعلام کرده که در روز طبیعت، تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان تعطیل‌اند. مجموعه تفریحی عباس‌آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی کرده است.

همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان اعلام کرد به دنبال نارنجی شدن این شهر، تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان تعطیل است و همچنین تمامی مراکز تاریخی و گردشگری استان‌های مازندران و قزوین نیز در روز طبیعت (۱۳ فروردین) تعطیل هستند.

برچسب‌ها گردشگری کاخ نیاوران کاخ موزه سعدآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کاخ نیاوران کاخ موزه سعدآباد گردشگری کاخ نیاوران کاخ موزه سعدآباد اخبار کنکور روز سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت کاخ موزه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز