Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفند ۹۹ برای آموزش وپرورش در زیست بوم جدید آموزشی اغلب با اخباری درباره نتایج نسبتا ضعیف دانش آموزان ایرانی در آزمون بین المللی تیمز، چاپ بدون اشکال کتاب‌های درسی با تشکیل کارگروهی برای نظارت بر آن و ساماندهی نسبی رتبه بندی فرهنگیان گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه ضعیف دانش‌آموزان در آزمون‌های بین المللی/ آموزش و پرورش ایران در دنیا نمره قبولی می‌گیرد؟

موفق نبودن دانش آموزان ایرانی در آزمون تیمز ٢٠١٩ چند وقتی می‌شود که مورد توجه قرار گرفته است و ضمن تضعیف جایگاه ایران از حیث تعلیم و تربیت در دنیا، نگرانی‌هایی را درباره کیفیت آموزشی کشور به دنبال داشته است.

آنطور که نتایج تیمز ٢٠١٩ نشان می‌دهد، ایران طی سال‌های گذشته نسبت به معیار متوسط جهانی که نمره آن ۴٧۵ در نظر گرفته شده است، عملکرد پایین تری داشته است و در آزمون ٢٠١٩ با وجود صعود در درس علوم نسبت به سال ٢٠١۵ هنوز هم نتوانسته است نمره کسب شده در سال ٢٠١١ را بار دیگر تکرار کند.

آنطور که آمار و ارقام گزارش منتشر شده از نتایج تیمز ٢٠١٩ حکایت می‌کند ایران در ریاضی پایه هشتم رتبه ٢٩، در علوم هشتم رتبه ٣٢، در ریاضی چهارم رتبه ۵٠ و در علوم چهارم رتبه ۴٨ را کسب کرده و این در حالی است که برای ارزیابی کار در پایه هشتم ٣٩ کشور و در پایه چهارم ۵٨ کشور با هم رقابت کردند.

کتاب‌های درسی از سال آینده بدون اشکال در دسترس است

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای اصلاحات کتاب‌های درسی و جلوگیری از انتقاداتی که در این مورد وجود داشته است، اظهار کرد: اصلاحاتی در سال‌های قبل وجود داشته است به عنوان مثال در سال ۹۷ تغییرات کتاب‌های درسی انجام شده بود که البته آن را هم مورد بررسی مجدد قرار دادیم.

او ادامه داد: در این بررسی‌ها دریافتیم که چند دسته اصلاحات در کتاب‌ها اعمال شده است برخی مفید و بسیار مناسب از لحاظ محتوایی و آموزش بودند و برخی دیگر مواردی بودند که مورد تایید ما قرار نگرفت بنابراین شرایط، تغییرات و اصلاحات گروه اول را نگه داشتیم و در مورد دوم تمهیداتی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از چاپ کتاب‌های درسی سال آینده در شرایط کنونی خبرداد و اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های همه‌جانبه‌ای که داشتیم خیالمان راحت است واصلاحات لازم برای کتاب‌های درسی اعمال شده است تا بدون اشکال در دسترس قرار گیرند.

می‌توانیم ظرف ۲ روز مدارس را بازگشایی کنیم

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده تصریح کرد: ما آماده‌ایم که مدارس را ظرف ۲ روز بازگشایی کنیم، اما علت اینکه بازگشایی انجام نمی‌شود، ممنوعیت ستادملی کروناست؛ بنابراین هر زمان که ستاد مقابله با کرونا به ما اجازه دهد این کار انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسته بودن مدارس و دور بودن دانش‌آموزان از محیط آموزش، با مخاطرات پنهان و پایداری روبروست، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا کیفیت آموزش را از طریق فضای مجازی تأمین کنیم، اما قطعاً امکان ارائه آموزش باکیفیت به صورت حضوری بیشتر خواهد بود.

او درباره قید اختیاری بودن حضور در مدارس تصریح کرد: همواره متقاضی بودیم که مدارس باز شود و به آن تأکید داریم، اما بازگشایی منوط به اجازه ستاد ملی مقابله با کروناست؛ قید اختیاری، قید ما نیست بلکه ستاد ملی به آن تاکید دارد.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: پیشنهاد ما دایر شدن متعارف مدارس طبق روال همه ساله بود، اما در ستاد گفتند که قید اختیاری را لحاظ کنید البته شاید لازم نباشد برای سال تحصیلی آینده مدارس بسته شود و امیدواریم بعد از عید، وضعیت بهتر شود و ستاد هم به ما اجازه بازگشایی مدارس را بدهد.

نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی اعلام می‌شود؟

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیان کرد: نتایج اولیه این آزمون با پذیرش ٢/۵ برابر ظرفیت انجام شد و بعد از این مرحله فرایند مصاحبه‌ها تمام شده است و نتایج را به سازمان سنجش ارجاع دادیم.

او ادامه داد: بعد از این مرحله در سازمان سنجش و آموزش کشور نتایج آزمون کتبی و نمره مصاحبه پردازش می‌شود تا نتایج اولیه آن از سوی این سازمان اعلام شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعلام نتایج به صورت یک برابر ظرفیت است، اظهار کرد: در این اعلام نتایج سازمان سنجش با احتساب ٧٠ درصد آزمون کتبی و ٣٠ درصد مصاحبه نتایج را اعلام می‌کند و دعوت به گزینش انجام می‌شود.

برگزاری اردوهای نوروزی مطالعاتی در چه شرایطی امکان پذیر است؟

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره فعالیت آموزشگاه‌های علمی برای برگزاری اردو‌های نوروزی به ویژه برای داوطلبان کنکور اظهار کرد: با توجه به شرایطی که استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا دارند ستاد ملی کرونا مشاغل را دسته بندی کرده است و شرایط فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس هم به تبع آن تعیین تکلیف شده اند.

او ادامه داد: بر اساس تقسیم‌بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده است چنانچه آموزشگاه و مدرسه‌ای امکان بازگشایی داشته باشد برگزاری اردو‌های نوروزی هم در چنین شرایطی مانعی ندارد، اما اگر در شرایط قرمز یا نارنجی آموزشگاه یا مدرسه به بازگشایی و فعالیت حضوری اقدام کرده باشد کاملاً تخلف انجام داده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: البته برگزاری اردو‌های نوروزی صرفاً برای آموزشگاه‌ها و مدارس در صورتی بدون مانع خواهد بود که به صورت دوره‌های ویژه آموزشی و پرورشی برنامه‌ریزی برای دانش آموزان انجام شود، اما چنانچه مدرسه قصد برگزاری اردو‌های مسافرتی و دوره‌های آموزشی را داشته باشد این موضوع باید طبق شرایط و مقررات حاکم بر اردو‌های دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد.

طی کردن مسیر ۱۲ ساله مدرسه تنها با یک کارت بانکی

کافی است تا سری به آگهی‌های استخدامی برای کوچک‌ترین کار‌ها بزنید که نیازی به مدرک تحصیلی ندارند یا با برخی رهگذران خیابان انقلاب که در جست‌وجوی دلالان مدرک تحصیلی هستند، سر صحبت را باز کنید، کم و بیش بودند افرادی که برای پذیرفته شدن از سوی خانواده طرف مقابلشان در روند ازدواج یا صحه گذاشتن بر ادعایی که در خانواده مطرح کردند، دست به کار شدند تا راه ١٢ ساله برای گرفتن دیپلم را با چند ساعت قدم زدن در خیابان مرکز علم ایران که هر محصلی حداقل یکبار کارش به آنجا افتاده است، جبران کند.

فروش مدرک تحصیلی دیپلم آن هم در برهه‌ای که راه‌های ورود به دانشگاه‌ها سهل‌تر از گذشته است و سطح مدارک تحصیلی روز به روز بالاتر رفته و حتی تعداد داوطلبان تحصیل در دوره دکتری روز به روز روند صعودی پیدا کرده اند شاید کمی دور از ذهن و عجیب باشد، اما هنوز و همچنان این موضوع وجود دارد.

جزئیات برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفهای) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: تمام دانش آموزان پایه نهم سال در سال تحصیلی جاری، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند.

او ادامه داد: ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است همچنین هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری با اشاره به اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این فرآیند از 21 فروردین سال آینده تا 31 همان خواهد انجام خواهد شد و تمام مراحل ثبت نام اع از ثبت نام، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر آزمون از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج از طریق استان‌ها انجام خواهد شد.

به گفته سلطانیان آزمون ورودی راس ساعت ۹ صبح روز ۱۸ تیر درسراسر کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد و داوطلبان باید به ۱۰۰ سوال آزمون در مدت ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دیپلم فروشی مدارس نمونه دولتی برگزاری اردو کتاب های درسی آموزش و پرورش او ادامه دانش آموزان اعلام نتایج آزمون ورودی بدون اشکال سال تحصیلی ستاد ملی کتاب ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

 

وی افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

 

وی افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق