Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: مرکز شهید آقاسی‌زاده با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت پژوهشی، مراکز تحقیقاتی شهید رجایی و شهید چمران از مراکز دانش بنیان و پژوهش محور دانشجویی هستند.

نوروزی، معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فعالیت‌های دانش بنیان دانشجویان بسیجی در این استان، اظهار کرد: فعالیت‌های ما ذیل تعدادی مرکز تحقیقاتی و مرکز رشد تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی با بیان اینکه مرکز شهید آقاسی زاده بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت فرادانشگاهی دارد، افزود: مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی شهید رجایی در دانشگاه فرهنگیان و مرکز تحقیقاتی شهید چمران در حوزه صنعت و اقتصاد روستا در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت می‌کنند.
معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی خراسان رضوی ادامه داد: مرکز پژوهشی و تحقیقاتی ثامن در بسیج دانشجویی استان، مولود ارتباط و فعالیت مشترک ما با صنایع است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این مراکز پژوهشی، هسته‌ها و گروه‌های مستقل نیز در این معاونت فعالیت می‌کنند، گفت: گروه هوافضای افرا که در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت می‌کنند و در حوزه‌های تولیدات هوایی و پرنده‌هایی برای کاربرد‌های کشاورزی و ... فعالیت دارند.

نوروزی به فعالیت هسته مطالعات تاریخ و علوم سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: این هسته مطالعاتی زیرنظر بسیج دانشجویی خراسان رضوی به تحقیق و پژوهش در حوزه سیاست و تاریخ می‌پردازد و اولین محصول این هسته علمی، کتاب جنبش‌های صهیونیست است. پس از انقلاب اسلامی کتابی درباره این موضوع به زبان فارسی منتشر نشده و قرار است این کتاب را دانشگاه امام صادق (ع) به انتشار برساند.

وی به فعالیت‌های گروه شمسا اشاره کرد و گفت: این گروه به دنبال پیدا کردن مسائل استان است که برای حل آن‌ها از پژوهشگران و ایده‌های آنان استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی خراسان رضوی به تشریح بخش‌های مختلف فعالیت علمی دانشجویان پرداخت و گفت: ذیل مجموعه شهید آقاسی زاده، چندین شرکت ثبت شده است. شرکت دانش بنیان افق جزو ۱۰ شرکتی است که مجوز صادرات تجهیزات پزشکی را دارد.

وی ادامه داد: بخش خیزش علمی لبیک هم در حوزه ایجاد مراکز تحقیقاتی حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند.

نوروزی با اشاره به اینکه حمایت بسیج دانشجویی خراسان رضوی از دانشجویان جهادگر به اشکال مختلف حمایت می‌کند، گفت: در مدل اول پژوهشگر با ارائه پیشنهاد پژوهشی به ما مراجعه می‌کند و پس از جرح و تعدیل این پیشنهادات، برای اجرایی شدن آن‌ها برنامه ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی از پژوهش‌های پیشنهادی که مناسب انجام شدن نیست؛ اما پیشنهاد دهنده فعالیت‌های پژوهشی خوبی دارد، به مراکز پژوهشی معرفی می‌شود و در پروژه‌های که تعریف شده، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: مدل درگیر ارتباطی ما این است که با بخش‌های تحقیق و توسعه در صنایع و نهاد‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، هلدینگ‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان و نیرو‌های مسلح مراجعه می‌کنیم و انجام پروژه‌های آنان را به عهده می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در نهایت تبدیل به محصولی می‌شود که از ارتباط صحیح بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی خراسان رضوی مرکز پژوهشی دانشجویی تولید دانش بنیان شهید آقاسی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ در طرح بازگشت به زندگی سالم از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است، در این طرح مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می شود و همزمان تحت درمان قرار می گیرد.   در قالب این طرح مددجو با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می شود و کسب درآمد می کند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: درمان معتادان به تنهایی کارساز نیست و برای جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید مهارت آموزی و اشتغال زایی مورد توجه باشد.   اسماعیل رحمانی افزود: اعتیاد تهدید جدی برای جوامع بشری است و سرمایه های انسانی را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.   وی گفت: در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تمام خدمات رایگان به معتادان ارائه می شود، اما فعالیت این مراکز خیلی ثمربخش نیست و مددجویان دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: از این رو طرح توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان در دستور کار دادسرا قرار گرفته و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های مختلف و راه اندازی کارگاه ها و مراکز حرفه آموزی و اشتغال، به بهبودیافتگان انگیزه بازگشت به زندگی سالم داده شود.   رحمانی گفت: همچنین از لحاظ درمانی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و غیره نیز به مددجویان خدمات لازم ارائه می شود تا برای بازگشت به زندگی سالم آمادگی لازم را کسب کنند.   او افزود: در این طرح برنامه مستمر برای مددجویان خواهیم داشت و بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز نظارت خواهد شد که بدین طریق فرآیند درمان با متادون تا حد امکان کاهش خواهد یافت.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت:در این طرح برنامه ریزی شده تا چرخه بازگشت مددجویان به اعتیاد لغو شود، بازگشت حتی یک معتاد به زندگی سالم مغتنم است.   رحمانی ادامه داد: در این طرح از کارآفرینان علاقه مند دعوت شده تا کارگاهی در مجاورت مراکز ترک اعتیاد راه ندازی شود و تعدادی از مددجویان در این مراکز مشغول به کار شوند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: در طول اجرای طرح، آسیب شناسی صورت گرفته و معایب رفع خواهد شد، همچنین نظارت بر مراکز ترک اعتیاد نیز به صورت جدی انجام می شود و فرایند تشریفاتی نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم