Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:42:35 GMT

ممنوعیت استفاده از تفرج‌گاه‌های زنجان در روز طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۷۰۹۸

ممنوعیت استفاده از تفرج‌گاه‌های زنجان در روز طبیعت

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: استفاده از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان به خصوص در سه شهر ابهر، زنجان و خرم‌دره در روز طبیعت امسال ممنوع است.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۱ فروردین‌ماه) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با ممنوعیت ورود و خروج خودروها در شهرهای نارنجی استان، اظهار کرد: اکنون ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی از شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره ممنوع است و محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به شدت همچنان در همه شهرستان‌ها به قوت خود باقی است و متخلفان جریمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش میزان تردد خودروها در تعطیلات نوروز امسال در استان زنجان خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود، میزان خروج خودروهای بومی استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته و ورود خودروهای شخصی به این استان نیز ۱۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مسئول از ممنوعیت استفاده از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها در شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره در روز طبیعت امسال خبر داد و تصریح کرد: استفاده عموم از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در روز طبیعت ممنوع بوده و با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی سه شهر مذکور، فرمانداران این شهرستان‌ها باید به موارد مهمی توجه داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به افزایش افراد مبتلا به کرونا در ایام نوروز در استان که ناشی از ورود مسافران برای دید و بازدید نوروزی است، ادامه داد: استان زنجان با انجام تمهیدات لازم میزان PCR کرونا به ۹.۲ درصد رسیده است، به طوری که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، بیش از ۱۹۰ نفر تست گرفته شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه همه اصناف استان به ویژه در شهرهای دارای وضعیت نارنجی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و نظارت می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس جدول اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه محدودیت‌های کرونایی ذکر شده باید در شهرهای نارنجی استان اجرا شود و همه مسئولان باید به صورت میدانی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند، وسیله نقلیه مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان را برای مهار کرونا در سه شهر نارنجی استان در اختیار آنان قرار دهند، خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره با تشکیل جلسه امنیتی و خدماتی تمهیدات لازم برای روز طبیعت را باید به دقت بررسی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا سفر ممنوع روز طبیعت تفرج گاه ها خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان

سازمان هواشناسی برای استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان هشدار سطح نارنجی وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به کشاورزان صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان از  رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در این مناطق خبر داد.

این بارش‌ها مخاطره جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

سازمان هواشناسی توصیه کرده مردم از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع فاصله بگیرند. همچنین عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بزرگ ترین پفک آلبرتا (عکس)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ ها | سیلاب در راه است | هشدار به ساکنان نواحی جنوبی ؛ سدهای منطقه پر هستند! | ببینید