Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران، بازار بزرگی است که بدون تردید، همه‌ی بروکرهای جهانی به آن گوشه‌ی چشمی دارند. - اخبار بازار -

این بازار به دو جهت برای همگان جذاب است: اول اینکه بروکرهای معتبر و بزرگ بین‌المللی به سختی اجازه‌ی ورود به آن را پیدا می‌کنند و دوم هم اینکه بازار بسیار بزرگی است. بسیاری از بروکرهای معتبر جهانی در ایران فعالیت کردند و بعد از مدتی (احتمالا به دلیل تحریم‌ها)، با ایران خداحافظی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا همین چند وقت پیش، هات فارکس اطلاع داد که پایان فعالیت در بازار ایران، نزدیک است. پس بسیاری از تریدرهای فعال، ناچارا دنبال جایگزینی برای ادامه‌ی فعالیت خود گشتند.

چه چیزی بروکرها را متفاوت می‌کند؟

بروکرها واسطه‌ای میان تریدر و بازارهای جهانی هستند. نقش آن‌ها، ایجاد بستری برای وصل شدن معامله‌گران به دارایی‌های قابل معامله‌ی جهانی است. پس نقش بروکرها از جنس خدماتی و خدمت رسانی است. بنابراین، همانند همه‌ی مشاغل خدماتی، بروکرها نیز نسبت به یکدیگر مزایای خاصی دارند. بعضی از بروکرها حساب اسلامی دارند، بعضی اسپرد کمتری دریافت می‌کنند و بعضی نیز مشوق‌ها و بونوس‌های اختصاصی را برای کاربران خود، تعریف می‌کنند.

اما قبل از اینکه مزایای انحصاری هر بروکر را بررسی کنید، اول باید مطمئن شد که بروکر اعتبار بین‌المللی داشته و بستر خدمت رسانی در داخل ایران را دارد. اعتبار جهانی بروکر فقط منوط به داشتن رگولاتوری جهانی است. بنابراین، اول از هرچیزی، رگولاتوری بروکر را باید بررسی کرد. رگوله‌های FSA و FSC و CySec و ... جزو رگولاتوری‌های معتبر جهانی است. اگر اعتبار مجموعه مورد تایید جهانی بود، حال نوبت به بررسی بستر خدمت رسانی به تریدرهای ایرانی است.

بعد از اطمینان از این دو مورد حیاتی، حال آنچه بروکرها را از یکدیگر متفاوت می‌کند، نوع خدمت‌رسانی است. عواملی از جمله لوریج، حساب اسلامی (یا همان بدون بهره)، پنل کاربری حرفه‌ای، اسپرد، کمیسیون، سرعت اجرای معاملات (پینگ سرور)، سرعت و کیفیت پشتیبانی و نهایتا روش‌های شارژ و برداشت از حساب، تعیین کننده‌ی کیفیت خدمت‌رسانی بروکرها است. مقاله‌ی  مقایسه ی بهترین بروکرهای فارکس فعال در ایران  به بررسی پنج بروکر اصلی پرداخته است. در این مقاله، تمامی عوامل فوق به صورت عملیاتی بررسی شده و نتیجتا دو بروکر به عنوان گزینه‌های برتر انتخاب شدند. بروکر آمارکتس و فیبوگروپ جزو انتخاب‌های نهایی استاد سید محمد تبادکانی (مدرس فارکس با 15 سال سابقه) بودند.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس در سال 2007 میلادی تاسیس شده (نزدیک به 15 سال سابقه) و رگولاتوری FSA را دارد، علاوه بر آن، تحت نظارت Financial Commission که یک نهاد رگولاتوری مستقل است نیز قرار دارد. بنابراین، اعتبار بین‌المللی آن برای همه مشخص شده است. این بروکر در چندین کشور جهان از جمله روسیه، انگلستان، ترکیه، قبرس، ارمنستان، تایلند، آفریقای جنوبی و ... فعالیت داشته و نمایندگی خود را در آن‌ها دایر کرده است.

 

تریدرها زمانی به آمارکتس (AMarkets) کاملا اعتماد کردند که کمیسیون مالی، غرامت 20 هزار یورویی را برای شکایت مشتریان در نظر گرفت. بدین صورت، هر زمان که عملکرد بروکر باعث ضرر و زیان معامله گران شود، FC غرامت را بدون هرگونه چون و چرایی به معامله گر پرداخت خواهد کرد. پس از رزومه‌ی درخشان جهانی، این بروکر وارد بازار ایران شد و بخاطر نداشتن کمیسیون و همچنین ارائه‌ی حساب اسلامی، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفت. بسیاری از مخاطبان هات فارکس، به سرعت حساب معاملاتی خود را به این بروکر انتقال دادند.

به دلیل رضایت معامله‌گران فعال در بروکر آمارکتس از کیفیت پشتیبانی فارسی زبان و سرعت انجام تراکنش‌های مالی از طریق صرافی آی‌آر‌پی، روز به روز بر تعداد مخاطبان این مجموعه افزوده شد و نهایتا تبدیل به یکی از 5 بروکر برتر فعال در ایران گردید (طی مدت 2 سال گذشته).

در مقاله نقد و بررسی بروکر آمارکتسو آموزش تصویری ثبت نام و افتتاح حساب، اطلاعات کاملی به تریدرها داده شده است. از جمله اطلاعات مهم این مقاله می‌توان به لیست دارایی‌های قابل معامله AMarkets اشاره کرد: 42 جفت ارز، 7 فلز گران‌بها، 11 کالا، 16 شاخص، 142 سهام شرکت‌های بزرگ دنیا (از جمله گوگل، آمازون، اپل، تسلا و ...)، 6 رمزارز و نهایتا اوراق قرضه آمریکا و آلمان.

بروکر فیبوگروپ

فیبوگروپ یکی از بروکرهای قدیمی بین‌المللی است که در سال 1998 میلادی تاسیس شده و تا به امروز نزدیک به ربع قرن تجربه و اعتبار دارد. این بروکر علاوه بر رگولاتوری CySec، یک رگوله آفشور FSA دارد. بنابراین، بدون شک و تردید می‌توان گفت که سرمایه تریدرهای نزد فیبوگروپ کاملا امن خواهد بود. در کنار تجربه‌ی این بروکر، فیبوگروپ یک مزیت منحصر به فرد داشته که آن، تضمین استاپ لاس (حد ضرر) است. معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه، حتما می‌دانند که بازار ممکن است با گپ (تغییر ناگهانی قیمت) همراه بوده و قیمت را تا 50 الی 100 پیپ نیز جابجا کند. پس تضمین کردن حد ضرر، ویژگی مطلوبی است که آن را فقط در همین بروکر می‌توان پیدا کرد.

 

علاوه بر داشتن اسپردهای رقابتی (یکی از کمترین اسپردها)، این بروکر سبد دارایی نسبتا خوبی نیز دارد. 60 جفت ارز، 3 فلز گران‌بها، 8 کالا، 8 شاخص و 9 زوج ارز در لیست دارایی‌های قابل معامله این بروکر قرار گرفته‌اند. معامله‌گران می‌توانند علاوه برا استفاده از متاتریدر 4 و 5، از پلتفرم cTrader نیز استفاده کنند. در کنار تجربه و سابقه‌ی درخشان، دلیل اصلی استقبال ایرانیان از این مجموعه، اسپردهای رقابتی، ارائه حساب اسلامی (بدون بهره) و همچنین روند آسان افتتاح حساب بوده است.

در مقاله بررسی و نقد  بروکر فیبوگروپ  یکی از نقاط ضعف هلدنیگ فیبوگروپ، پشتیبانی فارسی زبان آن بیان شده است. تیم پشتیبانی، از ساعت 9 و نیم صبح الی 6 و 30 دقیقه عصر خدمت‌رسانی می‌کنند. این در حالی است که اکثر بروکرهای فعال در ایران، پشتیبانی 24 ساعته داشته و در هر زمان، تریدر می‌تواند مشکلات خود را با تیم پشتیبانی در میان بگذارد. از طرفی، این بروکر واریز و برداشت در ایران را به روش‌های وبمانی، بیتکوین، اتریوم، تتر و ریپل محدود کرده، ولی خوشبختانه، صرافی آی‌آرپی این مشکل را برطرف کرده است.

بهترین بروکر فعال در ایران

برای جمع‌بندی این مقاله باید بیان کنیم که بروکر حتما باید رگولاتوری معتبر داشته باشد و چه بهتر اگر سابقه‌ی فعالیت طولانی‌ای نیز داشته باشد. بسیاری از بروکرهایی که در حال حاضر در ایران فعالیت می‌کنند، نه معتبر هستند و نه سابقه‌ی فعالیت خاصی دارند. پس معامله‌گران باید قبل از توجه به هر ویژگی دیگر (کمیسیون، اسپرد، تنوع سبد سهام، سرعت اجرای معاملات و ...)، ابتدا از اعتبار بروکر اطمینان حاصل پیدا کنند.

همانطور که در مقاله‌ی بررسی و مقایسه بهترین بروکرها بیان شد، در حال حاضر 5 بروکر جزو بروکرهای معتبر فعال در ایران هستند. استاد تبادکانی در این مقاله‌ی تحلیلی، بروکرهای لایت فارکس، آمارکتس، روبو فارکس، فیبوگروپ و یو اس جی اف ایکس را به عنوان بروکرهای معتبر معرفی کرده و نهایتا در قسمت جمع‌بندی بیان می‌کند که بروکرهای آمارکتس به دلیل پشتیبانی قوی، شارژ و برداشت خوب و شرایط عمومی مناسب و همچنین فیبوگروپ به دلیل اسپرد مناسب، کیفیت پوزیشن گیری و پشتیبانی نسبتا خوب، جزو بهترین بروکرهای فعال در ایران هستند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعال در ایران معامله گران حساب اسلامی بین المللی خدمت رسانی ی جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، از زمانی که فدراسیون جهانی دوومیدانی رکوردهای ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد مشخص شد دوومیدانی کاران ایران برای حضور در المپیک کار سختی در پیش خواهند داشت. با توجه به تغییر و تحولات زیادی هم که در یک سال گذشته در این فدراسیون رخ داد و در حال حاضر نیز فدارسیون با سرپرست اداره می شود به نظر می‌رسد جامعه دوومیدانی منتظر نماینده‌های زیادی از این رشته در پاریس نیست.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی ۱۸۱۰ دوومیدانی‌کار شامل ۹۰۵ مرد و ۹۰۵ زن در این رویداد شرکت می‌کنند که در مسابقات انفرادی از هر کشور حداکثر ۳ ورزشکار، در مسابقات تیمی از هر کشور حداکثر ۲ تیم و در مسابقات امدادی نیز از هر کشور فقط یک تیم می‌توانند به رقابت با حریفان بپردازند.

در حال حاضر حسن تفتیان و حمیده اسماعیل نژاد در دوی سرعت، حسین رسولی در پرتاب دیسک، مهدی صابری در پرتاب وزنه و مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر با مانع ورزشکارانی‌اند که شانس این را دارند مسافر پاریس شوند ولی با این حال هنوز موفق به کسب سهمیه نشدند. این ملی پوشان در حال حاضر به دنبال کسب ورودی بازی‌های المپیک از طریق رنکینگ جهانی هستند.

دوی‌های سرعت

فرزانه فصیحی تنها ورزشکاری است که تا این لحظه سهمیه خود را قطعی کرده است. این دونده اخیرا در ماده ۶۰ متر در مسابقات داخل سالن آسیا با کسب مدال طلا افتخار آفرینی کرد و برای دومین بار ورودی بازی‌های المپیک را به دست آورد. فصیحی پیش از این نیز از طریق وایلد کارت به المپیک توکیو اعزام شده است. این بانوی دونده در حال حاضر برای تمرین و کسب آمادگی جهت حضور موفق در پاریس به دنبال مسابقه و اردو در اروپاست.

در دوی سرعت بانوان حمیده اسماعیل نژاد هم حضور دارد اما او هم تا کسب ورودی المپیک راه سختی را در پیش دارد. این دونده سرعتی ایران در حال حاضر رنکینگ ۸۲ جهان را دارد و باید برای رسیدن به المپیک در مسابقاتی که امتیازهای بالایی دارد حضور پیدا کند.
حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر بهترین دونده چند سال اخیر ایران است اما با توجه به رکوردی که او اخیرا در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات داخل سالن آسیا به ثبت رساند کار این نماینده ایران برای کسب ورودی المپیک سخت خواهد بود. تفتیان در حال حاضر رنکینگ ۴۷ جهان را در اختیار دارد و فعلا تمریناتش را در تهران پیگیری می کند.

دوی با مانع

با توجه به وضعیت دوومیدانی ایران در این ماده مهدی پیرجهان تنها ورزشکاری است که شانس کسب سهمیه المپیک را دارد. پیرجهان در حال حاضر رنکینگ ۳۷ جهان را در اختیار دارد، این دونده پیش تر هم برای المپیک توکیو از طریق رنک جهانی موفق به کسب سهمیه شده بود که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از اعزام به این بازیها جام ماند. گفته می شود پیرجهان برای کسب سهمیه از فدراسیون مجوز حضور در مسابقات یونان و آلمان را دریافت کرده است و درکنار این قرار است در مسابقات داخلی نیز شرکت کند.

پرتاب دیسک

حسین رسولی با توجه به مدالی که در بازیهای آسیایی هانگژو کسب کرد در حال حاضر پر امید ترین پرتابگر ایران برای رسیدن به ورودی المپیک به شمار می رود. ورودی تعیین شده در ماده پرتاب دیسک برای بازیهای المپیک ۶۷ متر است این در حالی است که ۶۲.۰۴ آخرین و بهترین رکوردی است این پرتابگر ایرانی موفق به ثبت آن در بازی‌های آسیایی شده است. رسولی حالا باید از طریق رنکینگ جهانی ورودی بازیهای المپیک را کسب کند. پرتابگر طلایی ایران در بازیهای آسیایی در آخرین رنکینگ جهانی اعلام شده در جایگاه ۵۲ قرار دارد و باید دید آیا در نبود احسان حدادی که در ادوار گذشته المپیک تنها نماینده ایران در ماده بوده او می تواند جایگزین نایب قهرمان المپیک لندن باشد.

پرتاب وزنه

مهدی صابری از معدود ورزشکارانی است که شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی را دارد. او در حال حاضر در رنکینگ ۳۷ جهان ایستاده است. پرتابگر وزنه ایران اخیرا در مسابقات داخل سالن آسیا هم موفق به کسب مدال برنز شد. صابری در حال حاضر در مشهد و زیر نظر مربی شخصی‌اش تمرین می‌کند.

در حال حاضر که کمتر از ۱۰۰ روز به آغاز بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس زمان مانده است؛ ملی پوشان ایران فرصت کمی برای کسب ورودی به این بازیها دارند هز چند که آنها تمرینات خود را زیر نظر مربی اختصاصی خود پیگیری می‌کنند اما بدون شک با این شرایط این ۵ دونده برای رسیدن به پاریس باید تلاش خود را دو چندان کنند و فدراسیون هم برنامه مناسبی را برای اعزام آنها به مسابقات با امتیاز بالا در نظر بگیرد.

کاروان دوومیدانی ایران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط ۴ ورزشکار به نام‌های احسان حدادی، حسن تفتیان، فرزانه فصیحی و مهدی پیرجهان سهمیه داشت که پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر به دلیل مثبت شدن تست کرونا اعزام نشد، تفتیان در دوی ۱۰۰ متر در همان مرحله مقدماتی حذف شد و به نیمه نهایی نرسید، فرزانه فصیحی در دوی ۱۰۰ متر پس از صعود از دسته‌اش، در مرحله بعد فرصت صعود به نیمه نهایی را از دست داد و حدادی نیز در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک رکورد خوبی را ثبت نکرد و به فینال نرسید.

کد خبر 6087391

دیگر خبرها

  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • جام ملت‌های آسیا: کدام تیم‌ها مسافر جام جهانی می‌شوند
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد