Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس گردشگری تصریح کرد: سیل مسافرانِ خواهان درمان بیماری‌های پایه مثل پیوند اعضا تا عمل‌های ضعیف‌تر و زیبایی به ایران می‌آیند. این مدل گردشگری با وجود شرایط فعلی متوقف نشده و رشد داشته است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مرتضی خاکسار کارشناس اقتصاد گردشگری در گفتگوی نوروزی با بازارنیوز پیرامون وضعیت گردشگری دنیا در سال ۹۹ با توجه به همه‌گیری کرونا اظهار کرد: آنطور که آمار و ارقام در سطح جهان نشان می‌دهد صنعت گردشگری، مظلوم‌ترین صنعت در دوران کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با یک بررسی اجمالی می‌توان فهمید که چه مشاغلی به گردشگری تعلق دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به صنعت هوایی، آژانس‌های هوایی، رفت و آمد‌های بین شهری، شبکه جاده ای، اتوبوسرانی، کشتیرانی، هتل ها، رستوران ها، مجتمع‌های گردشگری و ... اشاره کرد. حتی شیرینی‌فروش‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها هم می‌توان به آن اضافه کرد. این صنوف همگی به صنعت گردشگری وابسته هستند.

وی افزود: اگر این اتفاقات نیفتد، ما دنبال راه حل مشکلات نخواهیم بود و این جنبه خوب ماجرا است و باید از فرصت استفاده کرد و تمهیدات لازم را برای مبارزه با این وضعیت بیاندشیم. قضیه کرونا باعث شد یک زلزله در صنعت گردشگری ایران اتفاق بیافتد.

خاکسار خاطرنشان ساخت: ایران به علت جایگاه خاص جغرافیایی که از لحاظ آب و هوایی در یک فصل خاص در شمال کشور سرما و در جنوب کشور گرما را احساس کنید، وضعیت فوق‌العاده‌ای دارد. این وجه تمایز باعث شده که ما یکی ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه گردشگری باشیم.   *میزان رشد گردشگری در سال 99

این کارشناس گردشگری، درباره میزان رشد این صنعت در سال ۹۹ گفت: صنعت گردشگری در دنیا بین ۳ تا ۷ درصد رشد داشته که به گفته مسئولان کشور، این میزان در ایران، با وجود همه‌گیری کرونا و گرانی ارز، ۱۰ درصد را اعلام شد.
وی افزود: به طور نسبی و طبق آنچه مسئولین حکایت می‌کنند، سال گذشته نسبت به سال ۹۸ نرخ رشد مثبت ۱۰ درص را داشته اعطای مجوز برای ساخت هتل و مجتمع‌های گردشگری، باعث شد سال ۹۹ سال بهتری باشد و به طور میانگین ۴۰ درصد اجازه و مجوز برای فعالیت‌های گردشگری افزایش یافت.   *توریسم درمان در ایران کاهش پیدا نکرد
خاکسار در توضیح توریسم درمان در ایران، توضیح داد: ما در کشور، گردشگری درمان را داریم. سیل مسافرانِ خواهان درمان بیماری‌های پایه مثل پیوند اعضا تا عمل‌های ضعیف‌تر و زیبایی به ایران می‌آیند. این مدل گردشگری با وجود شرایط فعلی متوقف نشده و رشد داشته است. قیمت دلار در ایران از روند معمول خود بسیار بالاتر رفت و به سه برابر رسید؛ بنابراین عملی که در یک کشور خارجی ۳۰ هزار دلار قیمت دارد، در ایران ۱۰ هزار دلار است و بیماران پول کمتری پرداخت می‌کنند. نمود این تفاوت نرخ ارز فقط در عمل جراحی نیست، بلکه روادید، رفت و آمد، خوراک، پوشاک و ... با قیمت مناسب در اختیار مسافر خارجی قرار می‌گیرد.
وی افزود: همچنین وزارت گردشگری با تمام ادارات و نهاد‌های زیرمجموعه خود در پیش نویس برنامه جهانگردی مجوز تشکیل اتاق فکر داد و پایه اساسی ما در سال ۹۹ شکل گرفت و سبب تفاهم و همکاری سیاسی بین کشور‌های مختلف شد تا تجارب گردشگری خود را رد و بدل کنند.   *پیش‌بینی وضعیت گردشگری در سال ۱۴۰۰
خاکسار درباره پیش‌بینی وضعیت گردشگری در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در چشم انداز افق توسعه در این سال با رعایت و تبیین قوانین برای مسافرت‌های داخلی یا خارجی موفق‌تر خواهیم بود، چون تجربه‌های موفقی را برای مهار ویروس کرونا در اختیار داریم.
وی افزود: هتل‌ها، مجتمع‌های خدماتی، هتل آپارتمان‌ها همه رتبه‌هایی از لحاظ امکان ابتلا به کرونا در مسافران دارند که وزارت گردشگری این رتبه‌ها را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعمال می‌کنند تا مسافران با خیال راحت سفر کنند. این امر ۵۰ الی ۶۰ درصد بر وضعیت گردشگری اثر مثبت می‌گذارد و در بازه زمانی کوتاه، درآمد ناخالص ملی کشور را افزایش می‌دهد.
این کارشناس گردشگری در پایان درباره برخی مشکلاتی که در سال ۹۹ رخ داد و صنعت گردشگری را دچار چالش کرد و ضرورت جلوگیری از تکرار آن، اظهار کرد: تجربه‌های بدی را در سال ۹۹ داشتیم همانند قطع برق و آب مشترکین مهمان‌پذیر و اقامتی که ضرورت دارد مسئولین برنامه‌ریزی می‌کنند که همچین اتفاقاتی تکرار نشود.
پایان پیام// برچسب ها: گردشگری ، مرتضی خاکسار ، توریسم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NgQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گردشگری توریسم گردشگری در سال وضعیت گردشگری صنعت گردشگری سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است

آسمان تهران  امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.   به گزارش همشهری آنلاین، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   امروز (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.   بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.   آسمان تهران امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع نابرابر سفر خانوارهای ایرانی؛ فقط ۱۸درصد مستاجران سفر رفته‌اند!
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • ورود آب‌وهوای ایران به فاز لانیا از تابستان