Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:59:51 GMT

پارک‌های جنگلی مازندران روز طبیعت بسته است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۸۵۶

پارک‌های جنگلی مازندران روز طبیعت بسته است

عبدالرضا سنگاری که پیش از این از باز بودن بوستان های جنگلی غرب مازندران در روز طبیعت خبر داده بود ، امروز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که به دنبال بازگشت رنگ نارنجی به مازندران براساس گزارش سامانه ماسک در روز گذشته و در پی آن نشست ستاد مقابله با کرونا در استان ، مصوب شد تمامی بوستان های جنگلی مازندران در روز طبیعت بسته باشد که این مصوبه شامل غرب مازندران هم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه ماسک دیروز چهارشنبه در تازه ترین تغییر رنگ بندی کرونایی ، وضعیت شهرستان قائمشهر در مازندران را نارنجی تعیین کرد.طبق نقشه جدید همچنین وضعیت شهرستان های چالوس و فریدونکنار هم از آبی به زرد تغییر یافته است.

طبق این نقشه ماسک ، مازندران هم اکنون دارای یک شهرستان با وضعیت نارنجی ، چهار شهرستان آبی و ۱۷ شهرستان زرد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت : نشستی هم هفته جاری  در شهرستان نوشهر با موضوع شورای تامین در فرمانداری برگزار و در این نشست از مسئولان امنیتی ، انتظامی ، فرماندار و دیگر عوامل اجرایی خواسته شد با نظارت  پیوسته و دقیق  همراهی و همکاری لازم را با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در این منطقه داشته باشند و علاوه بر آن هماهنگی لازم با فرمانداران غرب مازندران در این خصوص صورت گرفته است. 

سنگاری افزود : همچنین در روز طبیعت به حدود ۶۰۰ نیروی حفاظتی ماموریت داده شده که علاوه بر جلوگیری از ورود مسافران و  مردم بومی برای گذران روز طبیعت در بوستان های جنگلی  همچنین اجازه هرگونه دورهمی و برگزاری تجمعات نیز در طبیعت به آن ها داده نشود.

 این مسئول گفت : به منظور حفظ طبیعت و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تمامی مسیرهای آفرود منتهی به عرصه های جنگلی نیز طبق مصوبه ستاد استانی مقابله به کرونا به روی مسافران و طبیعت گردان در این خطه بسته شده است.   

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر به مسافران  و گردشگران توصیه کرد: درصورت مشاهده هرگونه آثار آتش سوزی در عرصه های جنگلی مراتب را به شماره های  ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ مربوط به امداد جنگل منابع طبییعی اطلاع دهند.

وی بر لزوم حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی در روز طبیعت تاکید کرد و گفت : مسافران و گردشگران قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.           

مازندران دارای ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری و دیگری غرب مازندران به مرکزیت نوشهر مستقراست .

برچسب‌ها نوشهر ویروس کرونا مازندران روز طبیعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر ویروس کرونا مازندران نوشهر ویروس کرونا مازندران روز طبیعت اخبار کنکور غرب مازندران روز طبیعت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: بعد از تلف شدن یک راس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تِله‌ای، تصاویری از یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار ثبت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متاسفانه با اجرای دامداری سنتی در بیشتر مناطق استان، دامداران، دام‌های سنگین خود مانند گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند که از سوی این حیوانات شکار می‌شوند.

عشوری افزود: دامداری در گیلان باید به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغلی که با محیط زیست مغایرت ندارند جایگزین مشاغل آسیب زا شوند.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری