Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: در ۱۰ روز گذشته زنگ هشدار کرونا در ایران، استان اصفهان و شهرضا به صدا درآمده است و روند ابتلا به کرونا در استان افزایش پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرضا ، بیش از یکسال است که از شیوع کرونا در کشورمان می‌گذرد، نوروز سال گذشته بود که بیشتر مردم از ترس کرونا در خانه‌ها خود ماندند و به مسافرت و حتی دید و بازدید نرفتند به امید آنکه در نوروز 1400 کرونا تمام شده و سال آینده دید و بازدید و مسافرت بروند اما امسال هم کرونا ادامه پیدا کرد و مردم با عادی‌انگاری به مسافرت و دید و بازدید رفتند و کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان شیوع کرونای انگلیسی نیز به افزایش آمار کرونا دامن زد و می‌توان گفت در عید نوروز امسال شیوع کرونای انگلیسی در کشور سبب شد که بیشتر شهرها به رنگ نارنجی و قرمز دربیایند و تست‌های مثبت کرونا افزایش پیدا کند و به دنبال آن استان اصفهان و شهرستان‌های آن هم از این سوغات در امان نباشند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این استان وارد موج چهارم کرونا شده است، شهرضا نیز بی‌بهره نبوده و از اوایل آغاز سال 1400 با افزایش موارد مثبت کرونا روبه‌رو بوده است به شکلی که برای پیشگیری از وضعیت قرمز روزهای 12 و 13 فروردین پارک‌ها، بوستان‌ها و امامزاده شاهرضا تعطیل است تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

 افزایش 10 درصدی مرگ و میر در سال 99 نسبت به سال 98 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا با بیان اینکه آمار قسمت سرپایی در حوزه بهداشت به صورت یک باره در حال افزایش است، اظهار داشت: در یک هفته ابتدای سال جدید بیش از 300 نمونه گرفته شده است و درصد نمونه‌های مثبت به یک نموداری با شیب تند در حال افزایش است.

حجت‌اله تنهایی با بیان اینکه تعداد مثبت سرپایی در حال افزایش است و میانگین روزانه بستری 7 نفر در بیمارستان است و یک حالت هشدار را نمایان می‌کند، افزود: در این مدت در تمامی روزهای تعطیل در مراکز بهداشتی و درمانی حدود 74.8 درصد بیمارانی که مثبت بودند 81.3 از اطرافیان پیگیری شدند و از 38.4 درصد از اطرافیان نمونه‌گیری شدند که 16.7 اطرافیان کرونا مثبت بودند.

وی با اشاره به اینکه از نظر مقایسه مرگ در سال 98 و 99 در سال 99، تا پایان بهمن ماه یک هزار و 13 مرگ ثبت شده است که نسبت به سال 98 کل مرگ 10 درصد افزایش داشته است، گفت: در سال 98  در کل 96 مرگ تنفسی ثبت شده است اما در سال 99، 53 مورد مرگ تنفسی و 87 مورد مرگ مشکوک به کرونا و 288 مرگ با تست کرونای مثبت در شهرضا ثبت کرده‌ایم.

تنهایی با بیان اینکه در سال 99 نسبت به سال 98 مرگ‌های قطعی و مشکوک کرونایی 4 برابر مرگ‌های تنفسی نسبت به سال 98 افزایش داشته است، بیان کرد: مرگ در منزل در سال 99، 441 مورد و در سال 98، 355 مورد بوده است و 24 درصد افزایش داشته است که از نشانه‌های بارز کرونا است.

 زنگ هشدار وضعیت کرونا در شهرضا به صدا درآمده است 

وی با بیان اینکه در 10 روز گذشته آلارم بد شدن وضعیت کرونا در ایران و استان اصفهان و شهرضا به صدا درآمده است و روند ابتلا به کرونا در استان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: تست‌های مثبت از محدوده 10 تا 20 درصد به 30 درصد رسیده و در حال حاضر به 40 درصد تست مثبت رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه یک سوم افرادی که در تماس با فرد مثبت هستند جواب کرونا مثبت بوده است، افزود: در روزهای آغاز سال وضعیت شهرضا به نسبت بد نبود و بین 10 تا 20 درصد تست‌ها مثبت بوده اما در حال حاضر به حدود 40 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه کم شده است، بیان کرد: در کل استان 20 تا 30 درصد و در شهرضا رعایت استفاده از ماسک زیر 70 درصد، فاصله‌گذاری اجتماعی 60 درصد و در مجموع 25 تا 30 درصد رعایت پروتکل‌ها نسبت به ماه‌های قبل کم شده است.

 دید و بازدیدها و سفرها به افزایش آمار کرونا منجر شده است 

تنهایی با تأکید بر اینکه دید و بازدیدها و سفرها به افزایش آمار کرونا منجر شده است، بیان کرد: از یک مهمان دورهمی نوروزی در شهرضا 18 نفر کرونا مثبت شدند، در ایام ماه شعبان استقبال مردم برای عقد و عروسی بیشتر می‌شود، ویروسی که در شهرضا در حال چرخش است، شواهد نشان می دهد قطعا ویروس انگلیسی است و تا 70 درصد قدرت سرایت آن و 30 درصد قدرت بیماری‌زایی آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه آمار مثبت شدن بیماری در شهرضا بسیار افزایش پیدا کرده است، گفت: وضعیت شهرضا یک آتش پنهان زیر خاکستر است و احتمال یک خیز شدید بیماری از نظر ابتلا، بستری و مرگ در روزهای آینده در پیش است، اقداماتی که در شهرضا باید انجام دهیم باید بر اساس وضعیت قرمز اجرا شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تاکید بر تقویت و استمرار طرح قرارگاه حافظان سلامت تصریح کرد:   باید از ظرفیت بسیج اصناف هم استفاده شود و با نظارت مستمر بر صنوف وضعیت بهتری را در شهرضا ایجاد کنیم.

پیک چهارم کرونا در کاشان آغاز شده است/لزوم کنترل ورودی و خروجی خودروهابه‌صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در گیلان؛ «لنگرود» هم نارنجی شدکرونا در جهان/ مرگ 3950 برزیلی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرضا هر سال هفته اول مسافرت و دوم ورود خودروهای پلاک غیربومی به ویژه از شهرهای نارنجی و قرمز یک خطر بزرگ است، بزرگ‌ترین عامل در چرخش ویروس انگلیسی و تثبیت آن آمد و شد افراد غیربومی است و به خاطر امامزاده شاهرضا این موقعیت را در شهرضا داریم و در روزهای 12 و 13 فرروردین یک منع تردد شدید در منطقه ورودی شهرضا اجرا می‌شود.

تنهایی با تأکید بر اینکه در بخش اصناف در بخش رستوران‌ها و کافی‌شاپ‎ها به هیچ وجه سرو غذا نباید داشته باشیم، فقط باید بیرون‌بر باشند، تصریح کرد: در بخش تالارها به واسطه اینکه شرایط خوبی از آن احصا نشد و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم برگزار می‌شود بنابراین باز بودن تالارها به نفع شهرستان نیست.

 امامزاده شاهرضا در 12 و 13 فروردین پذیرای مهمانان نیست 

وی با تأکید بر اینکه شهربازی‌ها و محل‌های بازی باید تعطیل شوند، خاطرنشان کرد: امسال در ناوگان حمل و نقل در پایانه شرق رعایت موارد بهداشت نمی‌شود و با ظرفیت کامل حرکت می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه مرم شهرضا نسبت به کرونا عادی‌انگار شدند و به دنبال آن سهل‌انگاری در قبال کرونا آسیب می‌رساند، گفت: همه مغازه‌های اطراف امامزاده شاهرضا 12 و 13 فروردین یک تعطیلی کامل باید داشته باشند، اگر سهل‌انگاری کردیم ضربه می‌خوریم، در این دو روز امامزاده شاهرضا تعطیل باید باشد، در غیر این صورت کرونا در شهرضا طغیان می‌کند، امامزاده شاهرضا در 12 و 13 فروردین پذیرای مهمانان نیست و اتاق‌های امامزاده تعطیل هستند.

انتهای پیام/173/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس پروتکل های بهداشتی امامزاده شاهرضا نسبت به سال 98 افزایش پیدا 13 فروردین پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند