Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تعطیلات نوروزی قصد داریم به بررسی لژیونرهای ایرانی فوتبال کشورمان بپردازیم و نگاهی بیاندازیم به فوتبالیست هایی که در کشورهای مختلف، با نام ایران به میدان رفتند. در قسمت دوازدهم این سلسله مطالب به بررسی لژیونرهای ایرانی در ترکیه پرداخته ایم

در دوازدهمین قسمت سفرای ایرانی در چهارگوشه جهان، به سراغ بازیکنانی رفتیم که نماینده ایران در ترکیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، یک ورزشکار ایرانی هر زمان که لژیونر می شود، به نوعی سفیر ایران در کشورهای مختلف جهان است. کشور ترکیه تاکنون میزبان ایرانی های زیادی بوده است. در این گزارش می خواهیم به حضور نمایندگان ایران در لیگ ترکیه بپردازیم.

الهیار صیادمنش

الهیار صیادمنش در تاریخ 8 تیر 1380 در شهر آمل به دنیا آمد. الهیار فوتبالش را از جوانان پدیده و سایپا آغاز کرد. این مهاجم جوان در سال 2018 مورد توجه باشگاه بزرگ استقلال قرار گرفت و به این تیم پیوست. الهیار طی یک فصل، 15 بار برای آبی پوشان به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند. فصل بعد از آن، باشگاه فنرباحچه ترکیه به الهیار پیشنهاد داد و این بازیکن راهی سوپرلیگ ترکیه شد. الهیار در این تیم تنها دو بار بازی کرد و در نیم فصل همان سال به استانبول سپور قرض داده شد. صیادمنش سال بعدش هم به زوریا لوهانسک اوکراین قرض داده شد و توانست در 10 بازی 4 گل به ثمر برساند و عملکرد خوبی داشته باشد. به نظر می رسد زوریا لوهانسک در صدد دائمی کردن قرارداد این مهاجم جوان ایرانی باشد.

مجید حسینی

مجید حسینی در تاریخ 31 خرداد 1375 در تهران به دنیا آمد. حسینی از جوانان سایپا کارش را آغاز کرد و از سال 2009 تا 2014 در این تیم توپ زد. این مدافع در سال 2014 به بزرگسالان استقلال پیوست و یک سال بعدش به راه آهن قرض داده شد. مجید حسینی بعد از بازگشت به استقلال، 3 فصل موفق را در این تیم گذراند و با تیم ملی ایران راهی جام جهانی شد. در سال 2018 مجید حسینی با پیشنهاد ترابزون سپور مواجه شد و به این تیم پیوست. او در حال حاضر عضو این باشگاه است و به مهره ای ثابت در ترکیب ترابزون تبدیل شده است.

سهراب بختیاری زاده

سهراب بختیاری زاده متولد سال 1352 در اهواز است. فوتبال بختیاری زاده از فولاد خوزستان شروع شد. او بعد دو فصل بازی در این تیم در سال 2000 به استقلال پیوست. این مدافع در استقلال خوش درخشید و به سرعت لژیونر شد و به تیم ارزروم سپور ترکیه پیوست و تنها ک فصل در این تیم توپ زد. بختیاری زاده پس از چند دوره بازی برای استقلال، فولاد خوزستان، صبای قم و... در سن 41 سالگی از فوتبال خداحافظی و به مربیگری روی آورد.

رضا شاهرودی

رضا شاهرودی در تاریخ 1 فروردین 1351 در تهران به دنیا آمد. شاهرودی پس از بازی در تیم های جوانان افشین، توحید و کشاورز تهران، به بزرگسالان پرسپولیس پیوست. او در از سال 1992 تا 1997 در پرسپولیس بود و با درخشش در این تیم مورد توجه باشگاه ها مختلف قرار گرفت. در سال 1997 التای سپور پیشنهاد چذب شاهرودی را ارائه داد و این بازیکن به ترکیه رفت و دو سال در این تیم توپ زد شاهرودی بعد از تجربه بازی در ترکیه به دالیان چین پیوست. رضا مالدینی سرانجام در سال 2006 با پراهم پیکان از فوتبال خداحافظی کرد.

سجاد شهباززاده

سجاد شهباززاده 3 بهمن 1368 در اردبیل به دنیا آمد. او از سال 84 تا 88 در جوانان ذوب اهن اردبیل توپ زد و پس از آن به جوانان ساپا ملحق شد. شهباززاده بعد از یک سال بازی در جوانان سایپا، در سال 89 به بزرگسالان این تیم پوست و طی 4 فصل، 20 گل برای آنها به ثمر رساند. ان مهاجم اردبیلی در سال 93 به استقلال پیوست و تا سال 95 در این تیم توپ زد تا توجه آلانیا سپور ترکیه را به خود جلب کند. شهباززاده در فصل نقل و انتقالات تابستانی 95/96 به تیم آلانیا سپور پیوست اما پس از طی فصلی تقریباً ناموفق و تنها با چهار بازی و یک گل برای پیوستن به استقلال تهران قرارداد خود را فسخ کرد. پس از جدایی از آلانیا اسپور، تصمیم به پیوستن به استقلال را داشت اما پس از محرومیت این تیم از بازار نقل و انتقالات زمستانی به تیم تراکتور تبریز پیوست اما از بدشانسی وی این تیم هم از بازار نقل و انتقالات محروم شد. او پس از کش و قوس‌های فراوان به نفت تهران پیوست. شهباززاده هم اکنون در سپاهان است و ان فصل بسیار در امر گلزنی خوش درخشیده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، آقای گل لیگ بیستم می شود.

حامد کاویانپور

حامد کاویانپور 10 آذر 1357 در تهران متولد شد. حامد سال 76 توسط عابدینی به پرسپولیس آمد. پس از پیوستن علی کریمی به پرسپولیس به زوج او تبدیل شد و بین سال‌ های 77 تا 80 نقش زیادی در موفقیت‌ های پرسپولیس ایفا کرد. کاویانپور در طی سال‌ های 1380 و 1381 مورد توجه چند باشگاه انگلیسی از جمله بولتون، نیوکاسل و ریدینگ قرار گرفت اما با مخالفت مسئولین پرسپولیس نتوانست قراردادی را با این باشگاه‌ ها امضا کند تا اینکه در تیر ماه 1381 با ثبت قراردادی یک ساله به باشگاه الوصل پیوست. کاوانپور در سال 1382 به پرسپولیس بازگشت اما درخشش او در تیم بگوویچ تداومی نداشت. حامد در اردیبهشت 1385 با قراردادی دو ساله به تیم قیصریه سپور از تیم‌های حاضر در لیگ برتر ترکیه پیوست. اما در 31 شهریور 1385 آژانس مبارزه با دوپینگ ترکیه نتیجه آزمایش دوپینگ این هافبک ایرانی را مثبت اعلام کرد و بر طبق اعلام رأی فدراسیون فوتبال ترکیه این بازیکن تا دو سال از انجام مسابقات فوتبال در ترکیه منع شد. این جریمه پس از فرجام خواهی حامد تا یک سال کاهش پیدا کرد. کاویانپور پس از بازگشت به ایران به تیم تازه تأسیس استیل‌ آذین پیوست ولی نتوانست با این تیم به مسابقات لیگ برتر راه پیدا کند.

محمد مومنی

محمد مومنی 2 دی 1351 در زابل به دنیا آمد. مومنی کارش را از شاهین زاهدان آغاز کرد و پس از بازی برای تیم های پیام مشهد و پلی اکریل اصفهان در سال 77 به استقلال پیوست. مومنی یک فصل برای آبی پوشان به میدان رفت و در سال 78 به تیم ترکیه ای ارزروم سپور پیوست اما در این تیم دوام نیاورد و به ایران بازگشت. مومنی سرانجام در سال 86 با پیراهن تیم هما از فوتبال خداحافظی کرد.

محمد خاکپور

محمد خاکپور مدافع سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس در سال 1347 در تهران به دنیا آمد. خاکپور پس از بازی در تیم های پاس و پرسپولیس، در سال 1995 لژیونر شد و تیم وان سپور ترکیه پیوست. محمد خاکپور بعد از یک فصل بازی برای این تیم، به تایلند رفت و در به عضویت گیلانگ یونایتد درآمد. خاکپور سابقه 50 بازی ملی را در کارنامه اش دارد و هم اکنون سرمربی تیم ملی امید ایران است. او سال های پاسانی بازی اش را در آمریک گذراند و همان جا هم از فوتبال خداحافظی کرد.

پیام صادقیان

خانواده صادقیان در سال 83 وقتی که پیام 13 سال سن داشت، به اصفهان مهاجرت کردند. در همان زمان بود که پیام به تیم نونهالان ذوب ‌آهن راه یافت و چند سالی را در این تیم و بعد از آن چند سالی را در مقطع بزرگسالان تیم ذوب آهن در لیگ برتر مشغول به بازی شد. پیام با بازی خوبی که از خود در این تیم نشان داد به تیم ملی راه یافت اما یک اشتباه حاشیه ای در اردوی تیم ملی، یک درگیری با بازیکن تیم کویت در بازی تیم های ملی ایران و کویت در کرج، باعث شد کارلوس کی روش او را برای همیشه از تیم ملی کنار بگذارد. در ادامه و بعد از تیم ذوب آهن در لیگ سیزدهم، به مدت دو سال به باشگاه پرسپولیس رفت و شاگرد علی دایی شد. پس از حضور در پرسپولیس و همکاری با دایی، در دوره سرمربیگری حمید درخشان، نوسان پیام و حاشیه هایش بیشتر شد و زمانی که برانکو به عنوان سرمربی جدید وارد این تیم شد، صادقیان با او به مشکل خورد و در حالی که ادعا می کرد به بوندس لیگا می رود و خودش را ثابت می کند اما به مدت یک فصل به تیم نفت پیوست. با کمک منصوریان، ابتدا تلاش کرد با کنار گذاشتن ماشین بازی و حواشی اش، به اوج برگردد اما این بار مشکلات حاشیه ای نفت، برنامه های او را دستخوش تغییر کرد و در نیم فصل دوم به تیم صبای قم و پس از آن به ماشین سازی نقل مکان کرد. در نهایت با قرارداد بستن با تیم عثمانلی به عنوان یک لژیونر ایرانی به ترکیه سفر کرد و یک فصل در این تیم توپ زد. آخرین تیمی که پیام صادقیان در آن به عنوان بازیکن بازی کرد، تیم سپیدرود رشت به سرمربیگری علی کریمی بود.

وحید امیری

وحید امیری 13 فروردین 67 در خرم آباد به دنیا آمد. امیری فوتبال حرفه‌ ای خود را از سال 1387 با باشگاه‌ های داتیس و کوثر لرستان شروع کرد، پس از آن به گهر درود و سپس برای مدت دو فصل به نفت مسجدسلیمان پیوست. وحید امیری در سال 2013 به عضویت تیم نفت درامد و توانست طی سه فصل بازی در این تیم، توجه تیم های بزرگ از جمله پرسپولیس را به خود جلب کند. امیری در سال 2016 به سرخپوشان پایتخت پیوست و تا سال 2018 در این تیم توپ زد و توجه ترابزون سپور ترکیه را به خودش جلب کرد. ترابزون با عقد قراردادی وحید امیری را به خدمت گرفت و این وینگر لرستانی تنها یک فصل برای آنها بازی کرد و دوباره پرسپولیس بازگشت. او در حال حاضر یکی از مهره های کلیدی پرسپولیس ها به شمار می رود و ملی پوش هم است.

 

قسمت های قبلی سفرای ایران در چهارگوشه جهان:

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ ماتادورهای ایرانی در اسپانیا

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ سری آ میزبان دو ایرانی

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ سامان تنها نماینده ایران در فرانسه

​سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ آقا کریم اولین مهمان انگلستان

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ لیست بلند بالای لژیونرها در آلمان

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ طارمی پرچمدار ایران در پرتغال

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ آقای گل های ایرانی در هلند

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ سردار، محبوب روسی ها

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ بختیار، جدیدترین لژیونر ایران در سوئد

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ عملکرد خوب الهیار و شهاب در اوکراین

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ مهرداد میناوند مهمان ویژه اتریشی ها

سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ کرواسی میزبان 4 ایرانی

اخبار داغ 

ساعت بازی های پرسپولیس در آسیا مشخص شد / اختصاصی طرفداری چرا خولیو ولاسکو مثل کارلوس کی روش نشد؟ / محمدرضا داورزنی در طرفداری پاسخ داد علت مرگ آزاده نامداری از زبان دایی روانپزشکش / ساعتی پیش اعلام شد + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت روبرت لواندوفسکی یک ماه از میادین دور خواهد بود پایان کار سرخیو آگوئرو و منچسترسیتی با انبوهی از افتخارات / کاریکاتور 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سفرای ایران در چهارگوشه جهان فوتبال خداحافظی تیم توپ زد استقلال پیوست بختیاری زاده دنیا آمد مجید حسینی وحید امیری سپور ترکیه تیم ملی یک سال یک فصل دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرباد: برتری پرگل برابر تراکتور به خاطره‌ها پیوست/ کسب سهمیه آسیا سخت شده است

محسن آذرباد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط تیم ذوب‌آهن پیش از دیدار با تراکتور در جام حذفی اظهار کرد: بعد از اینکه چند هفته‌ای در کسب نتیجه ناموفق بودیم در دیدار‌های اخیر توانسته‌ایم روند پیروزی را از سر بگیریم و به نتایج خوبی برسیم. از لحاظ روحی وضعیت تیم خوب است و من هم در شرایط قابل قبولی هستم، امیدوارم بتوانم به تیم خوب ذوب‌آهن کمک کنم. کسب سهمیه از طریق لیگ برتر با توجه به فاصله‌ای که ایجاد شده خیلی سخت است ولی می‌توانیم با همت دسته جمعی بازی به بازی جلو برویم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. قطعاً تا پایان فصل چه در لیگ و چه جام حذفی با تمام توان بازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برتری پرگل ۴ بر یک در لیگ برتر به خاطره‌ها پیوسته و هیچ تأثیری در بازی جام حذفی با تراکتور ندارد. دیدار دیگری است که باید با حداکثر توان مقابل تیم خوب تراکتور بازی کنیم. مسابقه بسیار بسیار سنگینی خواهیم داشت برابر حریفی که سرمایه اصلی‌اش هواداران پرشور آن هستند. قطعاً بازی سختی است و با برنامه جلو می‌رویم تا نتیجه خوبی بگیریم. نتیجه‌ای که ان‌شاءالله توأم با پیروزی باشد. حضور هواداران خونگرم تراکتور به زیبایی بازی اضافه می کند و آنها که شهره به «پرشورها» هستند گرمای مسابقه و حرارت بازی را بالاتر می‌برند که قطعاً بینندگان هم از تماشای دیدار دو تیم لذت می‌برند.  

هافبک تیم ذوب‌آهن در خصوص اینکه تیمش سابقه قهرمانی را در جام حذفی و نایب قهرمانی آسیا را دارد و این فصل هم فتح جام حذفی می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان را نصیب ذوب‌آهن کند، تصریح کرد: ذوب‌آهن تیمی قدیمی و ریشه دار است. هر بازی حکم فینال را دارد و تیمی می‌تواند به قهرمانی جام حذفی برسد که نگاهش در هر بازی این باشد که آخرین بازی‌اش است و باید برنده شود. هنوز برای صحبت از قهرمانی زود است و مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی ما در تبریز با تراکتور است. اگر بتوانیم از سد این حریف بگذریم درباره ادامه حضورمان در جام حذفی برنامه‌ریزی کنیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • لیگ ملت‌ها: لیست قهرمان جهان و رقیب دوم ایران
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • آذرباد: برتری پرگل برابر تراکتور به خاطره‌ها پیوست/ کسب سهمیه آسیا سخت شده است
  • رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم)
  • (ویدئو) غرش‌های بلند پلنگ ایرانی در صخره‌های دماوند
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند