Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام بناها و موزه‌های دارای محوطه باز و فضای سبز ـ زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ ۱۳ فروردین‌ماه تعطیل هستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هرچند قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، در دستورالعملی به مناسبت روز طبیعت، تمام تجمع‌ها در اماکن تفریحی عمومی در شهر‌های قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است، اما تعطیلی این بنا‌ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر با هدف حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به محوطه‌ها و باغ‌های تاریخی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تا کنون پایگاه میراث جهانی «تخت جمشید» (پرسپولیس) از تعطیلی این مجموعه و همچنین «نقش رستم» در روز سیزدهم فروردین‌ماه خبر داده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز اعلام کرده که در روز طبیعت، تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان تعطیل‌اند.

کاخ سعدآباد نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: روز سیزدهم فروردین‌ماه به منظور حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به فضای سبز این مجموعه تاریخی که حدود ۸۰ هکتار آن را باغات متنوع، زیبا و منحصر به فرد تشکیل داده، تعطیل است.

مجموعه سعدآباد با ۱۵ موزه و کاخ‌موزه همه‌روزه (به جز ایام تعطیلات سوگواری و تعطیلات مربوط به ستاد ملی کرونا) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز است و فروش بلیت موزه‌های آن تا ساعت ۱۷ امکان‌پذیر است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کاخ‌موزه‌های این مجموهه در روز سیزدهم فروردین‌ماه همزمان با روز طبیعت خبر داده است. در اطلاعیه روابط عمومی نیاوران آمده که براساس ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع، طبق رویه هر سال به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر، در روز سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل بوده و امکان پذیرش گردشگر ندارد.

کاخ‌ها و محوطه نیاوران در باقی روز‌های سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ باز بوده و تا ساعت ۱۷:۳۰ فروش بلیت دارد.

کاخ گلستان نیز با توجه به فضای باز و محوطه سبزی که دارد، از تعطیلی این مجموعه در روز سیزدهم فروردین‌ماه به رسم هر سال خبر داده است.

مجموعه تفریحی عباس‌آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی کرده است.

همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان به دنبال نارنجی شدن این شهر از تعطیلی تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان در روز‌های دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه اطلاع داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز به دنبال نارنجی شدن شهرستان‌های قزوین و تاکستان، تعطیلی تمام مراکز تاریخی و گردشگری این استان را اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موزه روز طبیعت سیزده فروردین کاخ موزه روز سیزدهم فروردین ماه گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی اعلام کرده موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آرامگاه حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۸۲ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمارهای ارائه‌شده بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۵۵ هزار و ۶۵۶ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۸۹ هزار و ۷۲ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

وی گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۲۸ هزار و ۱۴۶ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد هم چنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعطیلی اماکن گردشگری و تفریحی همدان در ۱۳ فروردین
  • آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۱۰ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی گیلان
  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند