Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، محمد دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شبانه روز گذشته 201 آزمایش کرونا در استان گرفته شد که 70 بیمار جدید کرونایی شامل 11 بیمار بستری و 59 بیمار با نمونه گیری سرپایی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 32 مورد از بیماران جدید شناسایی شده در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند، 21 نفر سربیشه، 7 نفر قاین، 3 نفر فردوس، 2 نفر درمیان، 2 نفر زیرکوه، 2 نفر نهبندان و یک نفر مربوط به شهرستان طبس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون نیز 155 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 58 نفر آن‌ها مبتلا به کرونا و 10 نفر از این بیماران کرونایی در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند.

استان بوشهر برای احداث بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی به حالت آماده‌باش درآمدموج چهارم شیوع کرونا در استان قزوین آغاز شدتعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر 8 برابر شد/ روز طبیعت در خانه بمانیم
دهقانی با بیان اینکه حال 2 نفر از بیماران کرونایی بستری در آی سی یو، وخیم است، افزود: در شبانه روز گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشدو آخرین آمار فوتی‌های کرونا در استان 768 نفر است.

دهقانی با بیان اینکه تا کنون در خراسان جنوبی، 16 هزار و 380 بیمار کرونایی شناسایی شده اند، بیان کرد: موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی، نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته، 73 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: تحلیل کلی بیماری کرونا نشانگر افزایش قابل توجه موارد بستری و موارد مثبت سرپایی در استان است به طوری که در موارد بستری کل بیماران تنفسی نسبت به هفته آخر اسفند 99، 38 درصد و در موارد بستری مبتلا به کرونا، نسبت به هفته آخر اسفند 99، متاسفانه 73 درصد افزایش داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین برای اولین بار، جمع موارد مثبت نسبت به هفته آخر اسفند و نسبت به آذر 99، 3 رقمی شده و این‌ها همه نشانگر افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا و بستری در خراسان جنوبی است و اگر پروتکل‌ها و محدودیت‌ها رعایت نشود، به طور قطع پیک چهارم کرونا را در استان تجربه خواهیم کرد.

دهقانی بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ بروز موارد بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در کشور، بعد از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد، در رتبه سوم قرار دارد.

وی افزود: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز، شهرستان طبس در جایگاه اول قرار دارد و بروز تجمعی شهرستان‌های طبس، سرایان، قاین، فردوس و بشرویه نسبت به شاخص کشوری بالاتر است وپایین‌ترین میزان بروز تجمعی نیز مربوط به شهرستان‌های خوسف، درمیان و نهبندان است.

دهقانی از مردم خواست ضمن رعایت پروتکل ها، محدودیت‌ها را جدی بگیرند، به ویژه روز طبیعت را به صورت مجازی برگزار کنند و از رفتن به دورهمی‌ها اجتناب کنند تا از ادامه روند صعودی مبتلایان به کرونا پیشگیری شود.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبانه روز گذشته خراسان جنوبی کرونا در استان موارد بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: تمامی شهرستان‌های استان در ۴ مرحله بصورت فصلی ارزیابی می‌شوند که شهرستان نیشابور در سه فصل رتبه اول و در یک فصل رتبه دوم و در مجموع رتبه اول ارزیابی عملکرد  را بدست آورده است.

علی مبارکی افزود: شاخص‌ها ارزیابی در حوزه‌های کاری زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، امور دام و طیور، آب و خاک، روابط عمومی، ترویج و آموزش کشاورزی، امور اراضی، امور آبزی پروری، امور اداری و مالی، برنامه ریزی و امور اقتصادی و. انجام شده است.

وی گفت: مهمترین مولفه اجرای این طرح مبتنی بر اصل رقابت است که از نتایج اجرای آن توسعه نظارت‌ها بر عملکرد واحد‌های شهرستانی ونیز اجرای این طرح باعث آگاهی مدیران محترم شهرستان‌ها از وضعیت واحد‌های تحت پوشش خود در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان و استفاده در تصمیم گیری‌های مدیریتی خواهد شد که با بررسی جزء به جزء نتایج آنالیز شده، خواهند توانست نسبت به تقویت و بازنگری عملکرد واحد‌های ضعیف‌تر و نیز تشویق واحد‌های موفّق اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟