Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:34:54 GMT

پانزدهمین نشست اوپک‌پلاس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۰۵۸۲

پانزدهمین نشست اوپک‌پلاس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس در نشست پنجشنبه، ۱۲ فروردین و پس از پایان سخنرانی عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و دیامنتینو آزودو، رئیس نشست اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا در آئین افتتاحیه، در نشست پشت درهای بسته درباره تولید نفت در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرها پیش از برگزاری این نشست حاکی از آن است که ائتلاف اوپک پلاس همانند دو نشست گذشته با مستثنی کردن روسیه و قزاقستان با توقف تولید نفت موافقت خواهند کرد، اگرچه برخی خبرها نیز حکایت از اعتراض برخی از اعضای این ائتلاف به عدم پایبندی قزاقستان دارد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در جریان پنجاهمین نشست کمیته فنی مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JTC که دهم فروردین‌ماه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: در حالی که بازار در ماه گذشته شاهد تحولات مثبت زیادی بود، اما با تردید و شکنندگی مداوم ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا هم روبه‌رو شد.

ائتلاف اوپک پلاس در چهاردهمین نشست خود به روسیه و قزاقستان مجوز داد مجموع تولید روزانه خود را در ماه آوریل ۲۰۲۱ روزانه ۱۵۰ هزار بشکه افزایش دهند. سهم روسیه از این مقدار افزایش تولید ۱۳۰ هزار بشکه و سهم قزاقستان ۲۰ هزار بشکه در روز تعیین شد.

با تصمیم نشست گذشته اوپک پلاس، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس بر مبنای رقم کاهش تولید ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی، در ماه آوریل به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

عربستان نیز در نشست گذشته اعلام کرد به کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود در ماه آوریل ادامه خواهد داد.

قیمت نفت خام برنت در آستانه پانزدهمین نشست اوپک پلاس بالاتر از ۶۳ دلار برای برنت قرار گرفته است.

کد خبر 5179206

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک اوپک پلاس تولید نفت کاهش تولید نفت مرکز مدیریت راه های کشور قیمت دلار قیمت مرغ نرخ ارز قیمت طلا سند همکاری ایران و چین قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی دلار بورس شاخص بورس بازار سهام اسیا اوپک پلاس هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان