Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@20:51:04 GMT

سرگئی لاوروف به تهران سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۱۵۵۲

سرگئی لاوروف به تهران سفر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید خطیب زاده از سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

وی افزود: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای بویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام، مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران امور خارجه دو کشور در این سفر خواهد بود.

«محمد جواد ظریف» رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در روز سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ در سفری به منطقه و در مقصد دوم این سفر به فدراسیون روسیه وارد شد و با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 484254

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف سفر به ایران وزیر خارجه روسیه سیاست خارجی سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرگئی لاوروف امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درباره پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی در پی حمله آن به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: این گفت‌وگو بر وضعیت خاورمیانه معطوف بود. رییس دستگاه دیپلماسی ایران توضیحاتی را به همتای روس خود درباره اقدامات تهران در پاسخ به حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق در اول آوریل که منجر به جان باختن مقامات رسمی ایران شد، ارائه داد.

واکنش باکو به عملیات نظامی ایران علیه تل‌آویو

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اشاره کرد که طرفین متذکر شدند تنش‌زایی بیشتر در وضعیت منطقه و «اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک» می‌تواند به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر شود.

طبق این بیانیه «جلوگیری از این سناریوها و ریشه‌کن کردن عوامل آن باید اولویت اصلی شورای امنیت ملی سازمان ملل قرار بگیرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

واکنش امیرعبداللهیان درباره ادامه عملیات دفاعی

وزرای امور خارجه روسیه و ایران همچنین بر حمایت خود از آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کردند.

شمار تلفات غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به نزدیک ۳۴ هزار نفر رسیده، ۸۵ درصد از جمعیت آن با وجود نبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو آواره شده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.

کد خبر 844447 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان اسرائیل خبر ویژه روسیه تهران رژيم صهيونيستى خاورمیانه ایران

دیگر خبرها

  • لاوروف درباره عملیات علیه اسرائیل به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود/ لاوروف: ایران مسئولانه پاسخ داد
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با لاوروف: اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • امیرعبداللهیان: هدف ما تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود/ لاوروف: ایران مسئولانه پاسخ داد
  • لاوروف: اقدام ایران بر مبنای پاسخ مسئولانه صورت گرفت
  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل