Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@03:42:39 GMT

کاهش حجم ذخایر آبی سدهای تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۱۶۰۶

کاهش حجم ذخایر آبی سدهای تهران

خبرگزاری فارس: محمد شهریاری مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب‌منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جدیدترین میزان ذخائر سدهای پنجگانه تهران اظهار کرد: اکنون دریاچه سدهای تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران ۶۵۷ میلیون مترمکعب آب دارند.

وی گفت: درحال حاضر موجودی ذخائر سدهای پنجگانه تهران در مقایسه با روز مشابه سال گذشته ۱۶میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی برقابی درباره میزان بارش‌ها عنوان کرد: متأسفانه امسال در فروردین ماه اصلاً شرایط خوبی نبوده و طی ۱۲روز گذشته تقریباً ۲میلیمتر در سطح استان بارندگی داشتیم که بارش‌ها نسبت به مدت مشابه بالغ بر ۹۵درصد کاهش دارد.

شهریاری درباره میزان حجم دریاچه سدها به تفکیک اعلام کرد: در حال حاضر سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب ۱۳۳، ۴۵، ۳۷.۵، ۳۰۳، ۱۳۹ میلیون مترمکعب در مخازن خود موجودی دارند.

وی میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری را ۲۳۵.۲ میلیمتر عنوان کرد و گفت: این مقدار در سال آبی گذشته ۳۰۳.۵ میلیمتر بوده که ۲۳درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی و برقابی با اشاره به سیلاب‌های بهاری بیان‌ کرد: رودخانه‌های استان رودخانه آرامی نیستند و شرایط به نحوی است که اگر در بالادست هر میزان بارشی داشته باشیم احتمال وقوع سیلاب‌های شدید وجود دارد از این رو شهروندان عزیز از هرگونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه و دریاچه سدها پرهیز کنند.

شهریاری با اعلام وضعیت نامناسب بارش‌ها و به تبع آن احتمال عدم آبگیری مناسب در سدهای تأمین کننده آب شرب تهران و همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی طی روزها و ماه‌های آینده درتوصیه به شهروندان در مصرف آب خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کرونایی موجود در کشور و استان و افزایش اجتناب ناپذیر میزان استفاده از آب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مردم عزیز با صرفه‌جویی در مصرف آب مارا همراهی کنند تا بتوانیم در اوج مصرف آب و تابستان بدون هیچ چالش و مشکلی عبور کنیم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: حجم ذخایر آبی سدهای تهران بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بهاری و طراوت طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش های رگباری بهاری از دیروز به طبیعت چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف طراوتی تازه داده است.

قطره افزود: بیشترین میزان بارش‌ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر و کمترین میزان با ۷ دهم میلیمتر در مالخلیه گزارش شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا