Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به برگزاری دو مراسم تشییع جنازه چند هزار نفری در شهرستان کهگیلویه گفت: این مراسمات عامل اصلی انتشارویروس کرونا و باعث افزایش مرگ و میر شده و می شود.

«حسین کلانتری» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این خصوص افزود: به همه شورای تامین شهرستان‌ها و ستاد کرونا اعلام کرده ایم طبق قانون با بانیان، گردانندگان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. . این مراسمات قاطعانه برخورد قانونی کنند.
همچنین سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این دو مراسم گفت: از لحاظ قانونی برگزاری چنین مراسماتی در شرایط کنونی در حکم تهدید علیه بهداشت عمومی خواهد بود که جزئیات برخورد با این دو مراسم در نشست روز شنبه ۱۴ فروردین ماه ستاد کرونای استان اعلام خواهد شد.
گفتنی است که فیلم‌هایی از تجمع بزرگ و چند هزار نفری در شهر «دیشموک» و روستای «راک» از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دو مراسم تشییع، آن هم در شرایط کرونایی در فضای مجازی منتشر شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس همه باهم علیه کرونا تشییع جنازه كهگيلويه دادستان یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد دو مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد

پل چهارم بشار یاسوج به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری نقش موثری در کاهش ترافیک دارد، اما با وجود گذشت شش سال از آغاز عملیات اجرایی آن، مردم همچنان منتظر قیچی شدن روبان این پل هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج به عنوان یکی از شهرهای مطرح کشور در موضوع مهاجرپذیری روز به روز در حال گسترش ساخت‌وساز و افزایش جمعیت است.

آب‌وهوا، قرار گرفتن شهر یاسوج در مسیر کریدور شمال به جنوب، ارزانی ملک در حاشیه این شهر را می‌توان از مهم‌ترین عوامل رشد جمعیت در این شهر دانست و البته در کنار این عوامل از مهاجرت روستاییان کهگیلویه و بویراحمد به این شهر به دلیل نبود امکانات رفاهی، نباید چشم‌پوشی کرد.

در کنار همه عوامل مؤثر برای قرار گرفتن شهر یاسوج در کانون توجه برای مهاجرت، باید به معضلات و مشکلات نیز پرداخت، شهر یاسوج را می‌توان تنها مرکز استانی در ایران دانست که از لحاظ زیرساخت‌های لازم در زمینه اشتغال با مشکل جدی مواجه بوده و شهرک‌های صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل مؤید این موضوع است.

علاوه بر نبود زیرساخت‌های اشتغال، نبود زیرساخت‌های مهم برای زندگی شهری از جمله نبود پارکینگ‌های عمومی، نبود مکان‌های فرهنگی و تفریحی، ضعف شدید در زیرساخت‌های معابر شهری، ترافیک خسته‌کننده شهر را نیز باید به مشکلات اساسی اضافه کرد.

گره کور ترافیک یاسوج و پروژه‌های نیمه‌تمام

ترافیک خسته‌کننده شهر یاسوج هر ساله با آغاز سال تحصیلی و شروع تعطیلات تابستانی موجی از اعتراض را بین شهروندان به‌وجود می‌آورد، به عقیده کارشناسان راه برون‌رفت از ترافیک خسته کننده شهر یاسوج چاره‌اندیشی اساسی برای ایجاد راه فرار از قبیل کمربندی‌های ارتباطی دور شهر است.

از سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای ایجاد کمربندی‌های ارتباطی جهت حل معضل ترافیک شده‌است که از جمله آن می‌توان به بلوار آیت‌الله ملک‌حسینی، تعریض خیابان جمهوری، احداث پل‌های سوم و چهارم بشار اشاره کرد که هم‌اکنون به صورت نیمه‌تمام و یا راکد به شهر یاسوج نیشخند تلخ می‌زنند.

در سال ۹۴ با حضور محمدباقر نوبخت، معاون اول رئیس‌جمهور وقت، کلنگ احداث پل چهارم بشار یاسوج به زمین زده شد و هدف از احداث این پل، اتصال شهر یاسوج به بیمارستان امام سجاد (ع) به منطقه سروک و سرابتاوه عنوان شد، پروژه‌ای که قرار بود تا سال ۹۸ به اتمام برسد، اما وعده افتتاح آن از دهه فجر به هفته دولت و از هفته دولت به دهه فجر دیگر پاس داده می‌شود.

این پل دارای چهار دهانه است و در سه دهانه ۳۰، ۳۷ و ۳۳ متری به طول ۱۵۰ متر چهارمین پلی است که روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است که سازه‌ای اثربخش برای اتصال چند مسیر شهر و خروج شهر از ترافیک به‌شمار می‌رود.

قصه پل چهارم بشار و وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور در سفر نخست به تکمیل پل‌های مهم شهر یاسوج، می‌گوید: اعتبارات لازم برای تکمیل پل چهارم بشار در نظر گرفته شد.

به گفته وی پل چهارم بشار رو به اتمام است و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سفر نخست رئیس‌جمهور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی دارد و ۱۰۰ میلیارد ریال از سفر به آن افزوده شده‌است.

احمدزاده این موضوع را نیز یادآور شد که در سال ۱۴۰۱ به‌رغم اینکه یاسوج شهر نفتی نیست اما از محل اعتبارات نفت ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه در نظر گرفته شد.

علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این ارتباط می‌گوید: پل چهارم بشار شهر یاسوج به عنوان پروژه‌ای مهم با هدف کاهش بار ترافیکی یاسوج و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) در سال ۱۳۹۴ کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: عملیات اجرایی پل چهارم بشار از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد و اکنون پس از حدود ۹ سال در مراحل پایانی بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار اولیه ساخت این پل بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده بود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از پل چهارم بشار بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در عملیات تکمیل این پل، تصریح کرد: با توجه به تردد زیاد دانش‌آموزان و ترافیک بیش از دو کیلومتری در ورودی و خروجی شهر یاسوج در روزهای پایانی هفته افتتاح پل چهارم بشار بار ترافیکی یاسوج را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.

کیوان آشنا شهردار شهر یاسوج با بیان اینکه در سه ماه اخیر با تکمیل جدول‌گذاری، زیرسازی ورودی‌های پل، نصب گاردریل، سنگ‌ریزی و بتن غوطه‌ای پشت پل اقدامات اساسی انجام شده است و در ادامه با عایق‌کاری و آسفالت پل و اتصالات، تکمیل سنگ‌ریزی انتهای پل و روشنایی آن به امید خدا آن را زیر بار ترافیک خواهیم برد، می‌گوید: با افتتاح این پل، شریان‌های شهر آزاد می‌شوند و بسیاری از گره‌های کور ترافیک یاسوج باز خواهد شد.

آشنا می‌افزاید: اقدامات اصلی برای اتصال پل به آن طرف رودخانه انجام شده است و با تکمیل عملیات مخلوط‌ریزی، این اتصال برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طول این پل ۱۱۵ و عرض آن ۲۰ متر است، تصریح می‌کند: این پل با عرشه فلزی، چهار باند رفت و برگشت دارد و مجهز به کنارگذر و زیرگذر است و تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای احداث آن طی سه قرارداد به پیمانکار پرداخت شده‌است.

شهردار یاسوج کل اعتبار این پروژه را ۶۵ میلیارد تومان می‌داند و می‌گوید: امیدواریم به زودی مردم از برکات این پروژه مهم بهره‌مند شوند و شاهد کاهش ترافیک شهر باشیم.

کد خبر 736502

دیگر خبرها

  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • خوشحالی مردم یاسوج از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • بازید استاندار از کارخانه سیمان یاسوج
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدا
  • امسال از سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کنیم