Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تنش‌ها در روابط این کشور با اتحادیه اروپا و تشدید بحران در روابط مسکو و واشنگتن اظهارنظر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، «کانال یک» تلویزیون روسیه روز پنجشنبه (دیروز) مصاحبه‌ای با وزیر خارجه این کشور پخش کرد.

سرگئی لاوروف در بخشی از این مصاحبه به اتحادیه اروپا هشدار داد، مسکو به هرگونه اقدام خصمانه اتحادیه علیه خود پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «ما همیشه هشدار داده‌ایم که برای پاسخ دادن آماده هستیم. ما به هرگونه اقدام خصمانه علیه‌مان پاسخ خواهیم داد البته ضرورتا این پاسخ به روشی متقارن نخواهد بود».

وی افزود: «البته این حرف من، تهدید کردن (هیچ طرفی در اروپا) نیست. برای مثال به چین نگاه کنید. این کشور (به تحریم‌ها و قادامات خصمانه غربی‌ها) با توقف فعالیت اقتصادی پاسخ نداد بلکه افراد و شرکت‌هایی را تحریم کرد که با صدایی بلند مواضع ضد چینی داشتند. ما هم اقدامی شبیه به این را انجام می‌دهیم».

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه تلویزیونی به تشدید بحران در روابط روسیه و آمریکا اشاره و تاکید کرد که بازگشت «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو به واشنگتن مشروط به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که چه زمانی سفیر این کشور به آمریکا برمی‌گردد، گفت: «این به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بستگی دارد».

تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن آغاز شد که بایدن در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»، رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» خطاب کرد و با اتهام‌زنی به وی در خصوص مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت شود، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

لارورف همچنین با تأکید بر رسیدن روابط روسیه و آمریکا به پایین‌ترین سطح گفت:‌ «چیزهایی که در مصاحبه بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه اِی‌بی‌سی شنیدیم لفاظی‌هایی بی‌سابقه و شوکه‌کننده بود». به گفته او، روابط روسیه و آمریکا از زمان روسای جمهور پیشین این کشور نیز رو به تیرگی گراییده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وزیر خارجه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

دکتر رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشورهایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

کد خبر 745242

دیگر خبرها

  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده