Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:52:21 GMT

وزش باد شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۴۲۰۲

وزش باد شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در آذربایجان غربی

مهدی صابری در گفتگو مهر با بیان اینکه وزش باد شدید با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و بارش‌های رگباری و پراکنده پدیده غالب استان آذربایجان غربی از روز امروز پنجشنبه تا شنبه است، ادامه داد: از نظر دمایی روند افزایشی چهار درجه‌ای از عصر امروز پنجشنبه پیش بینی می‌شود، فردا و پس فردا به تدریج کاهش دما رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طبق نقشه‌های پیش بینی با عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو وضعیت جوی استان از بعد از ظهر روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه ناپایدار خواهد بود.

صابری عنوان کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

وی با اشاره به به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان ارومیه بین ۱۰ و ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود گفت: چالدران با یک درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و میاندوآب با ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بود.

وی گفت: لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

کد خبر 5179432

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی صابری اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تندباد ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان روز طبیعت کرمانشاه آمار کرونا بوشهر 12 فروردین خرم آباد گرگان اراک سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه امام زمان حضرت مهدی عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش  ۲ تا ۳ درجه دمای‌هوا در استان، گفت: میزان بارندگی‌ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱ تا ۴ میلی‌متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با ۴ میلی‌متر بود و این روند تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه‌ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی‌ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

وی با اشاره به دمای‌هوای استان در ۲۴ ساعت‌گذشته، اضافه کرد: شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۹ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد داشت و شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین شهر دمای مثبت ۲۹ درجه را داشت، خنک‌ترین شهر استان هم تکاب با دمای مثبت ۴ درجه سانتی‌گراد بود.

کریمی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای ۲ روز اتی پیش‌بینی و در هشدار صادره توصیه‌های لازم ارائه شده، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز لازم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان این بخش توجه کنند، در ادامه گفت: انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف نیز از جمله توصیه‌های داده شده برای این روزها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در ارتفاعات کرمان