Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@23:43:50 GMT

جزئیات اجرای طرح ترافیک از 14 فروردین 1400

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۵۱۱۲

جزئیات اجرای طرح ترافیک از 14 فروردین 1400

به گزارش صدای ایران، مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران ساعت اجرای طرح ترافیک از فردا ۱۴ فروردین را اعلام کرد.

به نوشته ایسنا وی افزود: روزانه بعد از ساعت ۱۴:۳۰ یک خروج رایگان برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

سعیدیانفر با بیان اینکه طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نمی‌شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: بر این اساس طرح  کنترل آلودگی هوا  در محدوده های دوگانه(طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا)  در پنجشنبه ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ بعد از ظهر است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فصلی جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پا بر جا می باشد.

وی در مورد طرح سهمیه بگیران اعم از جانبازان معزز،  معلولین و بیماران خاص، آژانس ها و موسسات اتومبیل کرایه و  اصحاب رسانه تصریح کرد: تا زمانی که سهمیه طرح ترافیک ۱۴۰۰ تخصیص کامل نیابد، سهمیه طرح ترافیک ۹۹ اعتبار دارد ولی با تعرفه های سال ۱۴۰۰ تردد محاسبه می شود.

وی در مورد وضعیت تردد ساکنین محدوده طرح ترافیم هم گفت: ساکنین طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا می توانند قبل از ساعت ۹ صبح یک خروج و بعد از ساعت ۱۶ یک ورود رایگان داشته باشند و در صورت تردد در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ در محدوده های دو گانه تعرفه ترددشان به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

وی در مورد طرح ترافیک ساکنین محدوده طرح نیز گفت: ساکنین  محدوده های کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک می بایست عوارض سالیانه خودرو، بدهی عوارض طرح ترافیک خودرو، عوارض نوسازی و پسماند ملک خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کنند ولی مستاجرانی که قرارداد اجاره آن ها پایان یافته است، می بایست قرارداد جدید یا تمدید قرارداد سال گذشته را به رویت و تایید دفاتر خدمات الکترونیک شهر برسانند.

وی در پایان افزود: البته دقت داشته باشید که تمام شهروندان می توانند، میزان موجودی،  تعداد تردد  در محدوده ها و تمام موارد مربوط به طرح ترافیک و آلودگی هوا را با مراجعه به سایت تهران من به آدرس www.my.tehran.ir یا اپلیکیشن "تهران من" مشاهده کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا کنترل آلودگی هوا طرح ترافیک محدوده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در جاده‌ های آذربایجان غربی از مرز ۴میلیون گذشت

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد بالغ بر ۴میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: طبق رصد دستگاه‌های تردد شمار استان، کل ترددهای ثبت شده در ورودی و خروجی‌های استان از زمان اجرای طرح نوروزی ۷۸۴ هزار و ۱۸۹ وسیله نقلیه بوده است.

وی تصریح‌کرد: در هشت روز گذشته از اجرای طرح نوروزی، بیشترین تردد شریانی بین استانی را محور ملکان میاندوآب با ۱۴۳ هزار و ۲۱۵ تردد به خود اختصاص داده و به‌ترتیب باند برگشت این محور و محور سقز بوکان در رتبه‌های بیشترین تردد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعاتی در استان ۲۲۰ خودرو در ساعت بود، خاطر نشان کرد: اوج ساعات تردد در جاده‌های استان باتوجه به ایام ماه مبارک رمضان و تغییر پیک سفر بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ ثبت شده‌است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس آمار دریافتی از دوربین‌های نظارتی تصویری در سطح جاده‌های استان، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۴ میلیون تردد بیشترین میزان تردد را از آغاز طرح نوروزی داشته و سپس خودروهای سنگین با بیش از ۳۶۹ هزار تردد و اتوبوس با تردد ۲۲ هزار و ۶۳۵ تردد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در خصوص مجموع تردد در هشتمین روز از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ نیز افزود: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های استان در هشتمین روز از اجرای این طرح بالغ بر ۶۲۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده‌اند همچنین در این روز بالغ بر ۱۱۰ هزار تردد نیز در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شده‌است.

دست نشان ادامه‌داد: رانندگان در طول سفر، در هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی و تصادفات خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • ترافیک سنگین در محور کندوان
  • ترافیک در محور کندوان سنگین است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد
  • ترافیک در هراز و کندوان سنگین است
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • تردد در جاده‌ های آذربایجان غربی از مرز ۴میلیون گذشت