Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین نشست مجازی کمیسیون برجام امروز برگزار شد؛ طرفین درباره نحوه بازگرداندن برجام و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای گفت و گو کردند.

بعد از پایان این نشست سید عباس عراقچی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی برگزار شد. بحث های صریح و جدی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را  روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال نمایند.

دقایقی بعد لارنس نورمان خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتی مدعی شد که در نشست روز سه شنبه نماینده آمریکا هم حضور پیدا خواهد کرد.

او نوشت: همه طرفها هفته آینده در وین برای گفت وگو در مورد احیای توافق هسته ای جمع می شوند، از جمله ایالات متحده؛ با این حال ، حداقل در حال حاضر، هیچ گفت وگوی مستقیمی بین ایران و ایالات متحده وجود نخواهد داشت. برنامه این است که کارشناسان در هفته های آینده گفت وگوها را انجام دهند.

پیش از برگزاری نشست مجازی کمیسیون برجام خبرگزاری کیودو ژاپن از برگزاری نشست هایی بین مقامات ایران و اروپا در فرانکفورت خبر داده و مدعی شده بود ایران ایده های جدیدی برای احیای برجام مطرح کرده است. این خبرگزاری همچنین از برگزاری نشست دیگری بین مقامات ایران؛ روسیه و چین در مسکو برای هماهنگی های بیشتر خبر داده بود.

با وجودیکه مقامات کشورمان بعد از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام؛ اعضای حاضر در این توافق را 1+4 می دانستند؛ اما حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته برای اولین بار بازهم از ترکیب 1+5 استفاده کرد و گفت که اکنون نوبت آمریکایی هاست که قدم بردارند

نوبت 1+5 و آمریکایی‌هاست 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از برگزاری نشست کمیسیون برجام، این نشست را گام مثبتی توصیف کرد و گفت:  ما از هفته‌ها پیش اعلام کرده‌ایم که آماده بازگشت به اجرای تعهدات خود مطابق برجام هستیم در صورتی که ایران اقدام مشابه انجام دهد.

استقبال آمریکا از تشکیل کمیسیون برجام

معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا هم اعلام کرد که در جلسه امروز کمیسیون مشترک موضوع «بازگشت احتمالی آمریکا به برجام» مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.  انریکه مورا، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا و نماینده جوزپ بورل در جلسه کمیسیون مشترک برجام در توییتی نوشت: من امروز نشست کمسیون مشترک برجام را تشکیل دادم تا کار بر سر حفظ برجام تداوم پیدا کند. چشم‌انداز بازگشت احتمالی آمریکا به توافق نیز در مناظره امروز حاضر بود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین هم نوشت درباره نشست کمیسیون برجام نوشت: گفت‌وگوها کاملا منظم بود و ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد که ما در مسیر درستی قرار داریم اما راه پیش رو آسان نبوده و نیازمند تلاش‌های فشرده خواهد بود. به نظر می‌رسید که ذینفع‌ها برای آن آمادگی کامل دارند.

کد خبر 592548 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام برگزاری نشست کمیسیون برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است