Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:58:01 GMT

تبریز، نارنجی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۵۶۸۹

تبریز، نارنجی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تبریز، نارنجی شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، پیش از این جلفا و سراب در قرمز قرار گرفته اند و میانه، شبستر و هشترود هم در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان ورزقان، خداآفرین، هریس و کلیبر در وضعیت آبی هستند، ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستگو سخنگوی ستاد کرونای آذربایجان شرقی افزایش مسافرت‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی را از علل افزایش روند ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: بر این اساس منع تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی به عنوان نتیجه سفر‌های نوروزی، ستاد استانی مقابله با کرونای استان را ناگزیر از اتخاذ تدابیر لازم کرد، به گونه‌ای که ورود به شهر جلفا به عنوان قلب تپنده منطقه آزاد ارس ممنوع شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دور کاری کار‌های محوله را انجام دهند و سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

در شهر‌های قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کار‌های مربوطه را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس سفرهای نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون قنبرزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰ درصد رانندگان مقصر در تصادفات فوتی فروردین سال ۱۴۰۳ را جوانان ۲۰ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد این تصادفات در ساعات بین ۱۸ تا ۲۴ شب رخ داده است.

قنبرزاده افزود: ۸۹ درصد تصادفات فوتی شهرستان تبریز به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۱ درصد نیز به دلیل عدم توجه راننده به جلو اتفاق افتاده است.

وی سرعت بیش از حد و غیرمجاز رانندگان جوان فاقد گواهینامه را از اصلی‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوتی اعلام و اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری، شهرهای استان با ۱۷ درصد افزایش از ۲۱۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۴ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالی که در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

وی افزود: کلانشهر تبریز بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت و جرح را در استان به خود اختصاص داده و تعداد متوفیان این شهر از ۱۱۷ نفر در سال ۱۴۰۱ با ۱۳ درصد افزایش به ۱۳۲ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

قنبرزاده ابراز داشت: شهرستان مراغه بعد از تبریز با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در سال ۱۴۰۲ که به ترتیب ۹ و ۵ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش فوتی داشته‌اند در رتبه‌های بعدی بیشترین تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری بعد از تبریز قرار دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در فروردین سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ فقره تصادف منجربه ۱۴ فوتی و ۶۹۷ مجروح شد، تصریح کرد: این رقم با ۲۵ درصد افزایش در فروردین سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۵ فقره تصادف منجر به فوت در حوزه درون شهری استان رسید که منجر به فوت ۱۹ نفر و جراحت یک هزار و ۱۶ نفر شد.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

قنبرزاده به آمار مقایسه‌ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می‌شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان‌ها این تست انجام شود.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6087563

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • صدور وضعیت هواشناسی سطح نارنجی درچهارمحال و بختیاری