Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:40:03 GMT

سرمایه‌های سرگردان کشور باید وارد عرصه تولید شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۵۷۹۲

سرمایه‌های سرگردان کشور باید وارد عرصه تولید شود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: یک چنین مملکتی اگر تولیدش به کار بیفتد و سرمایه‌های سرگردانش وارد عرصه تولید شود دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن به احتکار روغن و مرغ روی نمی‌آورد و کالای روزمره زندگی مردم احتکار نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهدمقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: غیبت و تهمت همسران به یکدیگر دو گناه محسوب می‌شود؛ یک گناه این است که تهمت زده شده و غیبت شده است و هیچ مرد و زنی این حق را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر این گناه کبیره، یک خیانت در کانون زندگی نیز محسوب می‌شود و در ارتباط خانوادگی این آقا و خانم یک خیانت بزرگی صورت داده و خداوند متعال در سوره بقره نسبت به این مسئله انذار داده و فرموده زن و شوهر در حکم لباس و پوشش یکدیگر هستند و اگر این عیب به دیگری منتقل شود حکم لباس بودن ازمیان‌رفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به بزرگداشت روز طبیعت بیان کرد: این روز از ابعاد مختلف قابل تعقل است؛ یک عده در مقام نقد این روز هستند؛ اتفاقاً این درست نیست؛ مسئله روز طبیعت از بقایای فرهنگ این سرزمین و فرهنگ ایرانیان قدیم است.

وی بیان کرد: از برکات اسلام مقدس این است که در اسلام وقتی عقاید و فرهنگ و دین‌مداری اسلامی در میان ایرانیان ایجاد شد آنچه در فرهنگ ایران قدیم بود با گذشت چندین قرن باقی‌مانده و به دلیل غنای آن بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در حکمت فرهنگی ایرانیان قدیم این مسئله یک نقطه فرصت بوده تا مردم به‌عنوان تفریح و نشاط بهاری یک تحولی در زندگی ایجاد کنند و از جریان زندگی عادی خارج شده و در وضعیت خاصی از نظر بهره‌برداری از نشاط بهاری واقع شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: مسابقات اسب‌سواری و چوگان پیش‌ازاین در شمال خراسان در این روز مرسوم بوده و در این نشاط بهاری یک تحول ایجاد می‌شده است و دلیل آن این بوده که در این روز اصطلاحاً شکوفه‌ها به گل تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ پیدایش اسلام در سرزمین ایرانیان در لابه‌لای اصول فرهنگی اسلام و این فرهنگ غنی این روز به‌یادگارمانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی در این زمینه بیان کرد: در روایات آمده که با روزهای دشمنی نکنید برای مثال عدد ۱۳ را «نحس» نخوانید و روزه سیزده‌بدر را نحس ندانید. دشمنی کردن با روزها در روایات به‌مثابه دشمنی با خدا آمده است. روزها بیانگر نعمت‌های الهی هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: باید در مقابل این نعمات خداوند را شاکر بود و در روز طبیعت نیز باید این مصداق را رعایت کرد و در این روز گناه و معصیت خدا را انجام نداد.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این شعار، اسراری برای حل تمام مشکلات ما وجود دارد. این صف مرغ و روغن چرا ایجاد شده است؟ این گرانی کالاهای اساسی از کجا شکل‌گرفته است؟ در این مملکت سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد که سرمایه‌دار در حوزه دلالی و تجارت نامشروع به کار گرفته و احتکار می‌کند و نتیجه آن صف مرغ و روغن می‌شود و دودش به چشم مردم و قشر آسیب‌پذیر می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: اگر بنا شد بازار تولید به راه افتاد و چرخ کارخانه‌ها راه افتد مشکل حل می‌شود؛ نیروی مبتکر انسانی بالایی داریم که در جریان توسعه امکانات زندگی روزمره از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت. سد و زمین‌های هموار زیادی در عرصه کشاورزی داریم و مملکت ما چهارفصل است.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: یک چنین مملکتی اگر تولیدش به کار بیفتد و سرمایه‌های سرگردانش وارد عرصه تولید شود دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن به احتکار روغن و مرغ روی نمی‌آورد و کالای روزمره زندگی مردم احتکار نمی‌شود. راهکار مشکلات تولید است.

وی گفت: اگر تولید در این کشور در عرصه‌های کشاورزی و صنعت و دانش‌بنیان به کار بیفتد و تولید روزافزون شود و دستگاه‌های اجرایی و ادارات مسئول به پشتیبانی باشند، موانع تولید از میان می‌رود. وظیفه وزارت اقتصاد و صمت و دستگاه‌های قضایی و قانون‌گذاری در این زمینه روشن است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: باید موانع برداشته شود و دستگاه قضایی نیز مانع زدایی کند و دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل قرار دهد. موانعی وجود دارد که باید از میان برود و واردات و صادرات مدیریت شده و بر آنها نظارت شود. مجلس نیز باید نظارتش کامل شود. اگر فعالیت دستگاه‌ها و نظارت‌ها جهادی شود تولید پشتیبانی و مانع زدایی می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در دیدار با حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر نقش رسانه ملی در تحقق اهداف تعیین شده شعار سال گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، مزایای مناطق آزاد، تسهیلات تعیین شده برای سرمایه گذاران و معافیت‌های مالیاتی می‌توان برنامه‌های متعددی به ویژه در حوزه تحقق شعار سال و با هدف معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد برای جذب گردشگر تولید و پخش کرد.

وی با تشریح ظرفیت‌های گردشگری کیش به مشکلات مناطق آزاد همچون موازی کاری‌های قانون گذاری، اجرای نشدن قوانین مناطق آزاد و مشکلات سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکلات موجب شده تا سرمایه گذاران کشور جذب کشور‌های همسایه به ویژه عمان، امارات و ترکیه شوند و باید برای معرفی و رفع این مشکلات فکری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تبیین این مشکلات و کمک برای حل آنها افزود: نبود ثبات مدیریتی در مناطق آزاد، قوانین محدود کننده، بی توجهی به مشوق‌ها و ابهام در قوانین، موجب کندی رشد و توسعه مناطق آزاد و کاهش درصد تحقق اهداف تعیین شده برای آنها شده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای انعکاس توانمندی‌های استان‌ها در رسانه ملی، اعلام کرد: ده ساعت در روز برای تولید برنامه مراکز استان‌ها و پخش در شبکه‌های سراسری ایجاد شده که کمک زیادی به انعکاس ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور می‌کند.

حسن عابدینی با اشاره به قابلیت‌های مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، توجه به هویت محوری و عدالت گستری را دو موضوع مورد تاکید در برنامه سازی شبکه‌های استانی برشمرد و افزود: با کمک سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان‌ها در کیش می توان برنامه های مختلفی تولید کرد تا قابلیت‌های کیش دیده شود و مشکلات آن برای تصمیم گیران کشور به درستی تبیین شود.

وی تاکید کرد: در کنار بخش‌های دولتی و تعاونی ها، توجه به شکل گیری بخش خصوصی واقعی در قانون اساسی کشور تاکید شده است و این موضوع می‌تواند زمینه ساز بهبود وضع سرمایه گذاری و در نتیجه رونق تولید در کشور شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تاکید کرد: صدا و سیما آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های مناطق آزاد و کیش به تغییر رویکرد‌ها به کیش و جذب سرمایه گذار و رونق تولید در این منطقه کمک کند.

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل