Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به روایت مسائل مطرح شده در نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام پرداخت.

در این بیانیه آمده است: امروز جمعه دوم آوریل، نشست مشترک کمیسیون برجام به صورت مجازی برگزار شد. طبق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. این نشست به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را برای بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. شرکت‌کنندگان همچنین بر تعهد خود برای حفظ برجام تاکید و درباره نحوه اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن بحث کردند. 

این بیانیه می‌افزاید: شرکت‌کنندگان توافق کردند نشست کمیسیون مشترک را در وین هفته آینده ادامه دهند تا به طور واضح اقدامات مرتبط با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای (توافق) هسته‌ای را از جمله از طریق تشکیل جلسات گروه‌های کارشناس مربوطه مشخص کنند.

در پایان این بیانیه گفته شده «در این زمینه، هماهنگ‌کننده همچنین تماس‌های جداگانه در وین را با همه طرف‌های برجام و ایالات متحده افزایش خواهد داد».

در حال تکمیل ...

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون مشترک برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با بورل: ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت

وزیر خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی عصر یکشنبه درباره عملیات ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه رایزنی کردند.

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، عصر امروز، یکشنبه طی گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، ازجمله عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی ازجمله هدف قرار دادن نیروهای مستشاری کشورمان در مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کرد، حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمارمیرود. 

امیرعبداللهیان افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت. 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود. 

امیرعبداللهیان با اشاره به صدور بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق اظهار داشت: امیدوارم اتحادیه اروپا برای خاتمه نسل‌کشی در غزه حامل یک ابتکار موثر و کارآمد باشد که البته در این صورت جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به موفقیت آن است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این تماس با اشاره به اینکه پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبوده است، از اینکه این عملیات از نظر جمهوری اسلامی ایران پایان یافته ابراز خرسندی نموده و تاکید کرد، از نظر اتحادیه اروپا حمله  به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به دلیل نقض کنوانسیون وین محکوم است.  

بورل در ادامه از تلاش های دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای حل بحران درغزه و پایان دادن به رنج و درد مردم این منطقه خبرداد و از  ایران خواست ضمن خویشتنداری به تحقق این امر کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با بورل: ایران راهی جز تنبیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نداشت
  • نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • نشست فوق العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران