Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات کشور، گفت: در طرح نوروز ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، امدادگران و نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر به ۸۲۶۴ نفر از هموطنان حادثه دیده، امدادرسانی کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مهدی ولی پور در این باره گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، امدادگران و نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر به ۸۲۶۴ نفر از هموطنان حادثه دیده، امدادرسانی کردند که در جریان این خدمات امدادرسانی ۹۳۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این مدت  ۶۲۱ نفر هم در محل وقوع حوادث از خدمات امدادی و کمک های اولیه سرپایی در محل بهره مند شدند و با انجام ۲۷۸ مورد عملیات نجات فنی، مصدومان سوانح ترافیکی از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده در حوادث جاده ای از میان آهن و شیشه رهاسازی و به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ولی‌پور ضمن تشریح عملیات های امداد و نجات در نوروز سال جاری ادامه داد: در این مدت بیش از یک هزار و ۶۲۸ علمیات تخصصی امداد و نجات با بهره گیری از ظرفیت  ۱۲ هزار نیروی متخصص امدادگر و نجاتگر داوطلب ۱۲ هزار نیروی نجاتگر تخصصی شامل هزار و ۵۵۳ تیم عملیاتی فعال به همراه بیش از سه هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو از جمله هزار و ۶۲ دستگاه آمبولانس، هزار و ۲۱۸ خودروی امدادی، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس، ۴۸۰ دستگاه موتورسیکلات و ۱۹ فروند بالگرد به آسیب دیدگان در حوادث مختلف امداد رسانی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر نوروز۱۴۰۰ دستگاه خودروی امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 

بابک محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۷ مورد عملیات امداد و نجات به ۳ هزار و ۱۶ نفر متأثر امدادرسانی کردند.

وی بیان کرد: ۳ اردوگاه اسکان اضطراری با برپایی ۸۰ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در شهرستان جاسک برپا شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر ۴۰۹ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۴ نفر به مناطق امن انتقال، و از آب ۴۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم نایلون، ۶۲۲ قوطی کنسروجات،۵۰۴ تخته پتو، ۵۶۹ تخته موکت، ۲۱۵ بسته غذایی و ۹۷ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۱۷۱تیم عملیاتی متشکل ۶۴۸ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: روابط عمومی سازمان امداد و نجات

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده