Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@10:50:09 GMT

ثبات قیمت طلا و سکه در ۶ ماه اول سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۶۳۸۸

ثبات قیمت طلا و سکه در ۶ ماه اول سال جاری

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد کشتی آرای» با اشاره به افزایش شدید و بی سابقه قیمت طلا در سال گذشته گفت: علت افزایش شدید قیمت طلا بیماری کرونا بود که اقتصاد جهانی را با نوسانات شدیدی روبرو کرد و سبب شد تا ارزش برابری ارزها کاهش پیدا کند و به نوعی اقتصاد جهانی با رشد منفی روبرو شد و همین مسئله عاملی برای افزایش قیمت طلا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت اونس جهانی در سال گذشته به حدود ۲ هزار دلار رسید و قیمت سکه در کشور تا مرز ۱۶ میلیون تومان افزایش پیش رفت که نسبت به اول سال ۹۹ تقریبا ۲ و نیم برابر شد.

کشتی آرای یادآور شد:‌ در روزهای پایانی سال ۹۹ و اسفندماه بازار مقداری با ثبات روبرو شد و قیمت اونس جهانی با توجه به تولید واکسن در سطح جهانی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان با کاهش روبرو شد.

وی یکی دیگر از عوامل ثبات قیمت در پایان سال ۹۹ را تمهیدات بانک مرکزی دانست و افزود: این تدابیر سبب شد که قیمت ارز کاهش پیدا کند و به تبع آن،‌قیمت طلا نیز با کاهش همراه شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در اسفندماه با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و باید قیمت طلا هم در کشور ما پایین می‌آمد اما به یکباره در پایان سال، با افزایش خرید ارز روبرو شدیم و همین موضوع سبب شد تا قیمت ارز دوباره کمی بالا برود و به ترمزی برای کاهش قیمت طلا در کشور تبدیل شد.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه در روزهای پایانی سال در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و صد هزار تومان بود.

وی گفت: در شروع و هفته اول سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها همان روال گذشته را داشت و اونس جهانی نیز بدون تغییر بود اما در هفته دوم سال که واحدهای صنفی شروع به کار کردند و داد و ستدها افزایش پیدا کرد مجددا قیمت سکه افزایش پیدا کرد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در همین مدت با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و اونس به محدوده هزار و ۶۰۰ دلار رسید و این یعنی کاهش ۵۰ دلاری قیمت اونس جهانی نسبت به سال ۹۹.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارزها طلا کرونا سکه قیمت اونس جهانی روبرو شد قیمت طلا سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله

قیمت دلار و درهم در معاملات امروز مرکز مبادله ثابت ماند اما قیمت حواله و اسکناس یورو افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) در مرکز مبادله ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۵۳ تومان بود. بدین ترتیب قیمت اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله همچون روز گذشته بدون تغییر ماند.

هر اسکناس یورو امروز با ۸۹ تومان افزایش به قیمت ۴۷ هزار و ۶۹ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز با ۸۲ تومان افزایش قیمت به ۴۳ هزار و ۹۰۷ تومان رسید.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۴۲ تومان داد و ستد شد که نسبت به روز گذشته تغییر نداشت.

دیگر خبرها

  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • قیمت طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟