Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@01:22:31 GMT

فیلمی از ساحل جاسک و تلف‌شدن گونه‌ای از گربه ماهیان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۱۸۲

فیلمی از ساحل جاسک و تلف‌شدن گونه‌ای از گربه ماهیان

خبرگزاری تسنیم: ظهر امروز تصاویر به گل نشستن هزاران گربه ماهی در ساحل جاسک در فضای مجازی منتشر شد که محیط زیست این شهرستان احتمال می‌دهد این ماهیان از تور صیادان خارج شده و آب آنها را به ساحل رسانده است.

ظهر امروز تصاویر حجم زیادی ماهی از گونه گربه ماهیان در فضای مجازی منتشر شد که در ساحل مقسا واقع در شهرستان جاسک به گل نشسته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه‌ علی رنجبر رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاسک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: صبح امروز باخبر شدیم در ساحل جاسک به میزان قابل توجهی از گونه گربه ماهیان مشاهده شده که برای بررسی موضوع سریعاً به محل مورد نظر مراجعه کردیم.

وی افزود: پس‌از عزیمت به محل کار نمونه برداری از لاشه برخی از این ماهی‌ها انجام شد و برای بررسی بیشتر به مرکز تحقیقات ارسال شده است.

رئیس اداره محیط زیست جاسک گفت: با توجه به مشاهدات انجام شده احتمال آلودگی و بیماری بسیار کم بوده و فرضیه صید این گونه ماهیان محتمل‌تر است.

وی تاکید کرد: هیچ گونه آثار بیماری یا آلودگی در این ماهیان دیده نشده و از طرفی فقط همین یک گونه ماهی در ساحل مشاهده شده که فرضیه بیماری و آلودگی را رد می‌کند.

رنجبر گفت: از سویی صیادان بومی تاکید دارند این ماهی‌ها در صید آنها بودند اما به علت حجم زیاد تور پاره شده و این آب لاشه ماهی‌ها را به ساحل برده‌است.

وی افزود: این احتمال به واقعیت نزدیک است و از طرفی صیادان می‌گویند شب گذشته بک قایق صیادی نیز به واسطه همین گونه ماهی و حجم بالای آنها غرق شده است.

رئیس اداره محیط زیست جاسک در پایان تاکید کرد: اظهار نظر قطعی را در آینده انجام خواهیم داد و شیلات نیز نظر خود را اعلام می‌کند اما در حال حاضر محتمل‌ترین نظریه رها شدن گربه‌ ماهی‌ها از تور صیادان بومی است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ساحل جاسک گربه ماهیان گربه ماهی محیط زیست ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد